Gjest Gjest Skrevet 11. april 2006 #21 Skrevet 11. april 2006 Jeg irriterer meg over høy musikk i hodetelfeoner, ja, i hvert fall på lange bussreiser - ikke minst om kvelden og natta! På lokalbussen gidder jeg ikke irritere meg med mindre jeg er veldig morgen gretten (men jeg jobber hjemme, så jeg slipper!!). Folk som snakker høyt i mobiltelefon under en lang reise synes jeg også er irriterende, men noen ganger kan det være underholdende nok det også. Satt på bussen ca ti timer meed en fyr som snakket uavbrutt i mobilen om sin speeennnende jobb (journalist). Vi skulle til samme sted, på samme festival. Der endte vi opp med å prate sammen (han som husket meg fra bussen), og jeg klarte ikke la være å kommentere mobilbruken hans. Han var faktisk litt flau over at han hadde pratet så alle hørte det.
Gjest Gjest Skrevet 11. april 2006 #22 Skrevet 11. april 2006 Hvis det er en person som hører på musikk overdrevent høyt med høretelefoner i nærheten av deg; som for eksempel på buss, tog og annet; hva gjør du da? Irriterer du deg grønn til vedkommende går av, prikker du vedkommende på skulderen og ber h*n dempe? Og hva med folk som prater i mobiltelefon hele togreisa? ← Dette har jeg hatt lyst til å ta opp selv lenge! Jeg tar buss over lengre strekninger av og til (lar bilen stå) og ofte er det yngre gutter og menn (som regel) som har øretelefoner der de høres musikk: så det bomber og jaller i resten av bussen!! Det er så utrolig irriterendes!! Hva er poenget med øretelefoner, når man hører masse bråk likevel?! Huff, det er forferdelig...støy kaller jeg det. Jeg har ennå ikke tord å gå bort til de og spørre om de kan dempe musikken..
Gjest Gjest Skrevet 11. april 2006 #23 Skrevet 11. april 2006 Jeg er en av de som enten hører på høy musikk eller prater i telefonen på tog/buss/annet. ← ..Og det er så f****** irriterende bråk og støy å måtte tvinges til å høre på!
Gjest Gjest Skrevet 11. april 2006 #24 Skrevet 11. april 2006 Hvorfor er det så mye verre å snakke i telefon enn å snakke med en medpassasjer? ← Jo, det skal jeg fortelle deg, du intetanende menneske: Når man snakker i mobiltelefon har man som regel et annet toneleie og snakker høyere! Det i seg selv er irriterende. Snakker man med en annen person sitter de nære, og da snakker man lavt og man har mer kontakt med den andre...det fører til en annen type form på samtaler, forstår du vel. Lyder får en annen virkning når vi ser at en alene-person snakker med en på telefonen høyt...det er bare bråkete og irriterende.
Gjest Gjest Skrevet 11. april 2006 #25 Skrevet 11. april 2006 Jeg er en av dem som har musikken på fullt, for å overdøve all kjerringskravlet på toget. Jeg ble så forbanna sist jeg var på vei til oslo med den verste skravlebøtta ved siden av meg. Hun dultet i meg, og jeg tar ut proppene og spør "er det for høyt, skal jeg skru ned?" neeeida! Hun skulle spør om jeg var født og oppvokst i kristiansand. Jada det er jeg. Og hvor mye koster det og hvor ofte går det tog til Lørenskog? Jammen jeg vettafaenmegvelikkedetjeg!!! Herregud og faen! Jeg blir sinna bare jeg tenker på henne! "Du det håret ditt, er det mote det, da? Mote er så stygt til tider" Nei, det er ikke mote sier jeg. "Det ser så vondt og stygt ut atte. NEi huffameg" Rister på hodet og. Og da er det frekt å ta på musikken igjen, så jeg ble sittende fra Drammen tol Oslo og høre på det svineriet! Hadde dere truffet henne, hadde dere HOLDT KJEFT om musikksusing!!! (også en liten på slutten hvis folk skulle oppfatte meg som gretten) ← Huff, ja slike kjerringer er like ille! Men jeg må si jeg er mest oppgitt over bråket fra øretelefoner som folk har i ørene.,..som dundrer ut til alle andre: det er ren go skjær tortur..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå