Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei alle sammen!

jeg har et spørsmål og trenger deres mening.

Jeg er en mann og har samboer. Vi begge to har barn fra før og en felles. 

Vi har en hytta som vi eier sammen. Jeg får ikke lov å ta med venna på hytta eller ukjente (som hun kjenner ikke). Jeg har respektert det og gjorde ikke det. Og jeg sa til henne at jeg vil ikke at hennes eks eller eks foreldre ska kom på vårres hytta på besøk, drikke kafe osv

Det kan hun gjøre hos dem. 

Vi hadde en barnefri uka og hennes eks foreldre kom tel hytta med unga hennes, hun har invitert dem inn og vist over hele hytta og invitert på kafe, dem nektet for første gang, men hun ga seg ikke og spurte en gang til og dem var enig. Jeg fikk beskjed at jeg må bare bite i meg selv og sitte der, ikke nøye hvor ubehagelig var det.

Syns dere at det er greit å gjøre sånn mot vilje min? Hvorfor må jeg sitte på egen hytta og føl meg ubehagelig og at hun setter demmers behov over mine behov? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er snakk om besteforeldrene til barna hennes? Suck it up. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er da prate om besteforeldre til hennes unger.

Noen vi kjenner som er skilt har fra de gikk fra hverandre ferier sammen. Jul og bursdager er alle samlet selv x svigerforeldre. Og nye partnere 

Anonymkode: 1171e...ae1

AnonymBruker
Skrevet

Hadde ikke vært aktuelt her heller. Din hytte, dine regler. Overkjører hun deg ellers også? 

Anonymkode: b572a...328

AnonymBruker
Skrevet

Hvis det er besteforeldrene til barna hennes så er det først og fremst det de er. Eksen hennes er et tilbakelagt kapittel. Det sunneste, mest modne og voksne man gjør i en sånn situasjon er å jobbe for å ha et trygt forhold der sånt ikke er et problem. Dere må stole på hverandre og skape tillit. Hun overkjører deg ikke, dette er normal høflighet. Men du burde jo også kunne ha venner på besøk.

Anonymkode: 537d7...48d

• Liker 4
Skrevet

Så hun oppførte seg som et normalt menneske og inviterte inn besteforeldrene til barna sine for å gi de en kaffe og vise de rundt i hytte og det er krise?

Tror kanskje ikke at dere burde ha hytte sammen, eller et forhold for dere er jo sære begge to. Du får ikke ha venner som hun ikke kjenner på besøk og hun kan ikke invitere inn sine eks svigerforeldre, besteforeldrene til sine barn uten at du sutrer... Hvordan i all verden kom dere til at dere skulle ha et felles barn når dere er så usikre på hverandre?

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Du bør få ta med dine venner på hytta og hun bør få ha kontakt med barnas besteforeldre, også på hytta. 

Anonymkode: cbd5f...c7f

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Du har valgt være bonusfar, og da følger det med besteforeldre. 

Og du sitter der helt seriøst å mener at hun ikke kan få besøk av sine barn på hytta hvis de er i følge med sine besteforeldre? Eller mener du at besteforeldre skal sitte i bilen mens barna sier hei til mammaen og bonuspappaen sin? 

Anonymkode: 08f4f...427

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Leopar skrev (48 minutter siden):

Hei alle sammen!

Vi har en hytta som vi eier sammen. Jeg får ikke lov å ta med venna på hytta eller ukjente (som hun kjenner ikke). Jeg har respektert det og gjorde ikke det. Og jeg sa til henne at jeg vil ikke at hennes eks eller eks foreldre ska kom på vårres hytta på besøk, drikke kafe osv

Vi hadde en barnefri uka og hennes eks foreldre kom tel hytta med unga hennes, hun har invitert dem inn og vist over hele hytta og invitert på kafe, dem nektet for første gang, men hun ga seg ikke og spurte en gang til og dem var enig. Jeg fikk beskjed at jeg må bare bite i meg selv og sitte der, ikke nøye hvor ubehagelig var det.

Syns dere at det er greit å gjøre sånn mot vilje min? Hvorfor må jeg sitte på egen hytta og føl meg ubehagelig og at hun setter demmers behov over mine behov? 

Betyr det at din eks og hennes foreldre kan komme på hytta men ikke hennes eks og eksens foreldre? Hvorfor er reglene ulike?

Anonymkode: e0e82...881

Skrevet
Leopar skrev (50 minutter siden):

Hei alle sammen!

Dere er jo sjuke I hodet begge to. Lev som normale folk som kan omgås andre på ennormalmåte. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Men kan din ex foreldre komme på hytta med dine barn? Om nei, så kan jo heller ikke hennes eks foreldre komme på hytta med hennes barn.

Ikke at jeg ser noen grunn til at noen av de har noe å gjøre der, heller ikke om de har med barna i deres barnefri uke.

Anonymkode: ca545...4fe

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes ekser og deres foreldre ikke har noe å gjøre i deres liv sammen. Ekser kan dere forholde dere til angående barn dere deler med de, og eks-svigerser kan forholde seg til barna via deres eks og i deres barneuker. Alt annet er merkelig.

Anonymkode: e0e82...881

AnonymBruker
Skrevet

Dere høres begge rare ut.

Hvorfor skal hun nekte deg å ha venner på hytta?

Og hvorfor skal du nekte BESTEFORELDRE å komme på besøk?

Dere høres kontrollerende og koko ut begge to.

Anonymkode: bff03...ec6

• Liker 1
Skrevet

Dere nekter hverandre å ta med dem dere vil på deres felles hytte? Folk er virkelig rare!

Skrevet

Jeg fikk plutselig besøk av eksens foreldre og onkel, da jeg var i min families sommerhus. Kunne aldri falt meg inn å ikke invitere dem inn, selv om barnet faktisk ikke var med. 

Jeg tror dere vil få det bedre med litt lavere skuldre.

AnonymBruker
Skrevet

Hvor gamle er dere? Får ikke lov??? Hadde ikke giddet et forhold med noen av dere, for kontrollerende og sære begge to.

Anonymkode: 57e7e...a96

AnonymBruker
Skrevet

Vi fikk besøk av mine eks- svigerforeldrene hjemme. Min mann og jeg tok selvfølgelig godt imot dem, viste dem huset der barnebarnet deres bor, og kokte kaffe. Vi er da alle voksne folk og glade i det samme barnet. 

Anonymkode: 9150b...f0a

AnonymBruker
Skrevet
Leopar skrev (17 timer siden):

Hei alle sammen!

Sikkert like kleint for besteforeldrene som for deg siden de nektet/ville ikke ta imot tilbudet om kaffe i første omgang. Og det virker som at samboer bestemmer i forholdet. Svelg denne kamelen nå, men minn henne på premissene dere selv har laget. Evt må dette endres til noe dere er begge enige i. Si også at du føler deg lite respektert i forholdet når hun overkjører deg hele tiden. 

Anonymkode: fcdbf...907

AnonymBruker
Skrevet

Å her har eksen sin mor (min sønns farmor) besøkt oss flere ganger enn min egen mor. Nylig var hun hos oss i tre netter. Dette er uproblematisk for mannen min. Som han sier; det er min sønn sitt hjem også og det skulle da bare mangle at ikke han får lov å ha besøk av sin familie her. Jeg er glad vi alle er voksne, trygge og rause med hverandre. 

Anonymkode: c8a9b...83c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...