AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #1 Skrevet 4 timer siden I sameie reglene står det vi må søke om noe endrer fasongen på bygget.. jeg spurte om å få satt opp en kattegård som kom ferdig ( ser ut som et forvokst mini drivhus i grønn metal) og vi ble enig det ikke trengte søkes om. Men.. det er så stygt. Så jeg tenkte bygge en egen katte innhegning med svart malt gitter og hvit malt treverk. Det skal stå løst på plattingen. Så må jeg da egentlig søke om lov til å sette opp? Får ikke svar fra sameiet etter sist melding å er egentlig midt sagt lei av å eie i sameie. Men tror dere at et slikt fundament må søkes om? Det skal jo være frittstående, og skal kappes, monteres så demonteres en anne plass før det fraktes hit. Det er snakk om 2m H, 2m B og 1m dypt. Ser jo andre i samme blokker har boder og til og med en firhjulings oppbevarings henger på sine plasser (foran platting). Så føler jo at andre ikke kan si så mye på om det er stort? Bilde er CA hva jeg tenker bare med svart malt netting så det forsvinner. Og hvit treverk for å gå i et med bygget. Samt døren skal stå på kort siden. Anonymkode: af2ac...c76
visp Skrevet 4 timer siden #2 Skrevet 4 timer siden Ja, tenker at du må søke om dette. Om det skal festes til veggen så kommer de til å kreve at du betaler for utbedringer i ettertid om det kommer noen sår når det fjernes. Og om det bestemmes at hele sameiet skal males så må du fjerne det der og da. Grunnen til at du ikke får svar med en gang er jo fordi sånt må tas opp i et styremøte. 1
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #3 Skrevet 3 timer siden visp skrev (47 minutter siden): Ja, tenker at du må søke om dette. Om det skal festes til veggen så kommer de til å kreve at du betaler for utbedringer i ettertid om det kommer noen sår når det fjernes. Og om det bestemmes at hele sameiet skal males så må du fjerne det der og da. Grunnen til at du ikke får svar med en gang er jo fordi sånt må tas opp i et styremøte. 1. Det skal være frittstående. Det er en katt.. ikke en rottweiler. 2. Som jeg sier. Det skal bygges, demonteres og monteres. Så det blir bygd for å tas opp og ned flere ganger. 3. Om de skal male blokken kan som sagt hele greia flyttes eller demonteres. Og det er ingen som kommer å maler blokken med 48timers varsel. 4. Det er kun styremøte en gang i året.. vi er veldig lavterksel her. Det er ikke en gang en kr verdt med fellesgjeld.. styreleder har svaret før om spørsmål om den første innhegningen jeg satte opp på SMS. Sendte melding å spurte om årsmøtet er obligatirsk da jeg skal dra bort når det er. Så har absolutt ikke orket spørre henne vidre. Men antar jeg bare får ta ned dette å la katten få være inne. Vil selge å kjøpe enebolig. Er så sykt ork å drive med dette. Verandan min er omringet av biler... skjønner ikke at noen kan bry seg hva jeg har på min egen platt Anonymkode: af2ac...c76
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #4 Skrevet 3 timer siden Kjøp enebolig! Sameie er ikke for deg. Er nestleder i et sameie, hadde aldri tillatt dette. Anonymkode: 21e6b...913 1 1
visp Skrevet 3 timer siden #5 Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (12 minutter siden): 1. Det skal være frittstående. Det er en katt.. ikke en rottweiler. 2. Som jeg sier. Det skal bygges, demonteres og monteres. Så det blir bygd for å tas opp og ned flere ganger. 3. Om de skal male blokken kan som sagt hele greia flyttes eller demonteres. Og det er ingen som kommer å maler blokken med 48timers varsel. 4. Det er kun styremøte en gang i året.. vi er veldig lavterksel her. Det er ikke en gang en kr verdt med fellesgjeld.. styreleder har svaret før om spørsmål om den første innhegningen jeg satte opp på SMS. Sendte melding å spurte om årsmøtet er obligatirsk da jeg skal dra bort når det er. Så har absolutt ikke orket spørre henne vidre. Men antar jeg bare får ta ned dette å la katten få være inne. Vil selge å kjøpe enebolig. Er så sykt ork å drive med dette. Verandan min er omringet av biler... skjønner ikke at noen kan bry seg hva jeg har på min egen platt Anonymkode: af2ac...c76 Årsmøtet er en gang i året, men det er sikkert flere styremøter. Om det står løst så hadde jeg ikke giddet å spurt nei.
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #6 Skrevet 3 timer siden Det står gjerne fasadeendring og faste installasjoner? En kattegård går ikke under noen av delene. Anonymkode: 69ff3...f0c
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #7 Skrevet 1 time siden Jeg som nabo hadde protestert, for det ser veldig stygt ut. Anonymkode: 62d36...608
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå