Margit777 Skrevet 2. april Forfatter #41 Skrevet 2. april (endret) Bestilte noen knoller fra plukkselv.no. og det var de fineste knollene jeg har sett i år. Og de blir levert i sagflis, så hele baksetet på bilen ble full 😄 Gubben trodde jeg hadde kjøpt en liten eske sagflis 😄 Denne lille bolla lå inni posen med en spire tittende fram Endret 2. april av Margit777 2
Margit777 Skrevet 2. april Forfatter #42 Skrevet 2. april (endret) Heter Crazy Legs Hadde ikke med bilde av blomsten. Jeg får kjøpe meg en skriver og lamineringsmaskin 😄 Endret 2. april av Margit777 2
Modni Skrevet 2. april #43 Skrevet 2. april Kult - har du tenkt å fordrive dem inne eller planter du de rett ut? Og hvor tett er planen din ute? Jeg må regne litt på plassen ute på om jeg skal gå på en ny smell …
Margit777 Skrevet 2. april Forfatter #44 Skrevet 2. april (endret) Modni skrev (23 minutter siden): Kult - har du tenkt å fordrive dem inne eller planter du de rett ut? Og hvor tett er planen din ute? Jeg må regne litt på plassen ute på om jeg skal gå på en ny smell … Jeg får litt hjelp av chat gpt på det området. I fjor hadde jeg de bare i potter. Kjøpte murbaljer også, for gadd ikke betale flere 100 kroner for ei simpel potte til slutt 😄 Synes det er så bortkasta 😄 Bildene er lagd av chatgpt: Chat gpt har bedt meg holde 50 cm mellom hver plante. Men arendahlia har 6 stk i en pallekarm. Og en pallekarm er ca 120 cm × 80 cm. Men arendahlia har de jo i potter. Og det har jeg tenkt til å prøve også 😃 Men da har han bare små knoller eller tuber i per potter etter som jeg har skjønt. Jeg har ikke tenkt å ha de i pallekarmer, men lager en kant av restplanker vi uansett skal kaste. Endret 2. april av Margit777 1
Margit777 Skrevet 2. april Forfatter #45 Skrevet 2. april Modni skrev (24 minutter siden): Kult - har du tenkt å fordrive dem inne eller planter du de rett ut? Og hvor tett er planen din ute? Jeg må regne litt på plassen ute på om jeg skal gå på en ny smell … Jeg har ikke plass inne til alle. Så jeg tenker å begynne med de jeg har som favoritter. Rundt 10. 1
Modni Skrevet 2. april #46 Skrevet 2. april Margit777 skrev (25 minutter siden): Jeg får litt hjelp av chat gpt på det området. I fjor hadde jeg de bare i potter. Kjøpte murbaljer også, for gadd ikke betale flere 100 kroner for ei simpel potte til slutt 😄 Synes det er så bortkasta 😄 Bildene er lagd av chatgpt: Chat gpt har bedt meg holde 50 cm mellom hver plante. Men arendahlia har 6 stk i en pallekarm. Og en pallekarm er ca 120 cm × 80 cm. Men arendahlia har de jo i potter. Og det har jeg tenkt til å prøve også 😃 Men da har han bare små knoller eller tuber i per potter etter som jeg har skjønt. Jeg har ikke tenkt å ha de i pallekarmer, men lager en kant av restplanker vi uansett skal kaste. Murerbaljer er kjekt - bruker de til tomater det ikke er plass til i drivhuset - har noen gamle i feil plasttype i forhold til matproduksjon - supert til dahlia som uansett ikke skal spises..
Modni Skrevet 2. april #47 Skrevet 2. april Margit777 skrev (9 minutter siden): Jeg har ikke plass inne til alle. Så jeg tenker å begynne med de jeg har som favoritter. Rundt 10. Da er du flink!! Utflytta barn gir nye muligheter..
Margit777 Skrevet 2. april Forfatter #48 Skrevet 2. april Modni skrev (7 minutter siden): Da er du flink!! Utflytta barn gir nye muligheter.. Her må alle leve med blomster inne enn så lenge 😄 Vurdere å kjøpe meg flere vekslys 😊 1
Margit777 Skrevet mandag kl. 11:24 Forfatter #49 Skrevet mandag kl. 11:24 (endret) Min Liquid Desire har gall ser det ut som. Enda ikke sikker. Er et annet sted som har den inne og vurderer og kjøpe den der. Jeg søker etter bilder på nettet av gode bilder med knoller som kun har noe som ligner på gall. Masse skudd og ikke gall med det er ikke lett. Ingen poster som sier, se på min jeg trodde jeg hadde gall med den bare ligna se sammenligning 😀 Folk er dårlig til å dokumentere det, og nesten alle eldre damer i grupper forstår ikke hva gall er tydeligvis 😃 Irriterende poster om gall, men er ikke noe så Irriterende som å miste alle blomstene til "kreften". Blir jo nesten samleobjekter etterhvert. Nei, jeg har ikke holdt på så lenge men kastet 4 av 5 planter, kjøpt i blomst på plantasjen pga gall i fjor. Og hadde gall på en annen før det. Eller egentlig flere. Men det var blomster jeg ikke brydde meg så mye om, nonames fra plantasjen og en feilsent rosa fra botanisk hage. Angrer på at jeg ikke tok bilde av knollene mine med gall. Bare bilde av de. Endret mandag kl. 11:25 av Margit777
Margit777 Skrevet mandag kl. 11:59 Forfatter #50 Skrevet mandag kl. 11:59 (endret) Greit siden dere maser så fælt så ble det mitt siste kjøp i år 😄😄 Nå gruer jeg meg bare til alle feileveringene jeg har i vente 😭 Skal skrive her og dokumentere. Nå begynner jeg og bli j**** lei av og ta bilder av alt når jeg holder på. Men er lurt å se tilbake på 😉 Endret mandag kl. 12:00 av Margit777
Modni Skrevet mandag kl. 13:40 #51 Skrevet mandag kl. 13:40 Margit777 skrev (1 time siden): Greit siden dere maser så fælt så ble det mitt siste kjøp i år 😄😄 Nå gruer jeg meg bare til alle feileveringene jeg har i vente 😭 Skal skrive her og dokumentere. Nå begynner jeg og bli j**** lei av og ta bilder av alt når jeg holder på. Men er lurt å se tilbake på 😉 Du er flink - oversikt og merking - setter du de med gall/ mistanke om gall i karantene ?
Margit777 Skrevet mandag kl. 20:31 Forfatter #52 Skrevet mandag kl. 20:31 Modni skrev (6 timer siden): Du er flink - oversikt og merking - setter du de med gall/ mistanke om gall i karantene ? Ja. Jeg har gjort det til nå. Har sterk mistanke. De står lyst på vaskerommet, kjøkkenet og en under senga 😄 (ikke så lyst der da) men langt unna resten 😄 1
Margit777 Skrevet mandag kl. 20:36 Forfatter #53 Skrevet mandag kl. 20:36 Modni skrev (6 timer siden): Du er flink - oversikt og merking - setter du de med gall/ mistanke om gall i karantene ? Jeg klarer ikke å la være å rote bort merking, så nå koster jeg på de neglelakk, lar de tørke skriver på nr. har eget nr. På hver variant. jeg har notert ned i notatblokk og i dokumenter på telefonen. Man kan skrive rett på knollen, men da ødelegger jeg tusjene med en gang. 1
Margit777 Skrevet 5 timer siden Forfatter #54 Skrevet 5 timer siden Klarte å bestille 40 til. Ja ja 😄
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå