Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Føler jeg må bekjenne mine synder. Jeg klarer ikke stoppe og bestille meg nye dahliaer, også kalt georginer.

Jeg føler jeg har et gambling problem 😄😄

I høst bestilte jeg 42 stk. Og følte meg fornøyd. Var ikke alle varianter inne der jeg kjøpte de. Så i år har jeg kjøpt 13 til. 8 senest i natt.  Fordi det var tilbud 🥺

Screenshot_20260401_103913_Gmail.thumb.jpg.5ba5a863338df7cb0e9daa800aa9736a.jpg

• Liker 3
  • Hjerte 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg måtte ha crème de cassis fordi jeg har kjøpt crème de Cognac. Det er så koselig å plotte inn i dokumentene hva man har kjøpt. Hva man får er jo en annen sak, jeg angster for feilsendinger, virus og gall. 

Og snegler, trips, blomsterlus og et annet ekkelt innsekt som er avlangt som ligger inni blomsten med følehorn.

Endret av Margit777
  • Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

😂

De er jo så fiiiiine 😍!!

Anonymkode: e9f4e...786

• Liker 2
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

😂

De er jo så fiiiiine 😍!!

Jeg føler nesten en skam 😁

Kanskje jeg heller burde smugdrikke 😄😄😄

Endret av Margit777
  • Liker 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

😂

De er jo så fiiiiine 😍!!

Ja. Jeg føler nesten som om jeg har fått meg nye kjæester og er 14 år. Jeg har en sur gammal gubbe, det er ikke det 😄 Og han har 30 biler, masse båter og motorsykler. Så han kan holde kjeft med den jævla gressklipperen sin 😁😁😁

Snart skal han slippe og mase om klipping for hagen skal bli full, men det er en hemmelig plan 😄😄

Endret av Margit777
  • Liker 2
  • Hjerte 2
Skrevet

Men du var klar da du bestilte? Jeg bestiller om natta - når jeg tror jeg ikke får sove - og glemmer så at jeg har bestilt og bestiller et annet sted senere.. uten oversikt - bare fordi jeg vil ha noen .. henta siste pakka på posten fra en av langerene i dag- bør ikke plante før jeg drar til fjells pga lite plass men er så gøy å ta stillinger .. 

Anonymkode: cc18a...509

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Tips til å holde oversikt vil jeg gjerne ha også foresten … det virker som vi har vær vår variant av å være på kjøret… 

• Liker 2
Skrevet

Jeg er redd innsekter også, det er det verste. Vi har den feite svære vepsen her i blandt. Den høres ut som helikopter.

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Men du var klar da du bestilte? Jeg bestiller om natta - når jeg tror jeg ikke får sove - og glemmer så at jeg har bestilt og bestiller et annet sted senere.. uten oversikt - bare fordi jeg vil ha noen .. henta siste pakka på posten fra en av langerene i dag- bør ikke plante før jeg drar til fjells pga lite plass men er så gøy å ta stillinger .. 

Ja. Men jeg må nok si det er lettest å gjøre det om natta. Er klar over hva jeg har bestilt for screenshoter det jeg har kjøpt, og hver eneste blomst også.

Jeg bruker bare noe som heter dokuments som er på telefonen. Og så finner jeg ut høyde og setter bak. 

Har også notatbok med alle navnene og et nr bak, så det er lettere og merke knollene med kun nr. Nr wiz of Oz nr2 rocco osv. De som er ukjente har en U foran et tall osv. 

Siden jeg er så distre så roter jeg bort merkingen hele tida så jeg har begynt å legge et lag neglelakk på knollen lar det tørke og skriver nr på. For tusjene blir ødelagt med en gang hvis jeg skriver rett på de 😄

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Jeg måtte kjøpe tesla dahliaen for å prøve å smiske med sutre gubben 😁

En unnskyldning jeg brukte i hodet for å ta med i denne bestillingen 😄😄

Endret av Margit777
  • Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Var 6 jeg bestilte som jeg håper jeg får i dag, det er jo påske vil ikke de skal ligge og råtne på posten:

Screenshot_20260401_111143_Gmail.jpg

Skrevet

Hmmm. Jeg må begynne merke - og finne frem igjen hageboka mi igjen - skrev mye de første årene men så har det sklidd ut.. tar mye stiklinger i farten og da glemmer jeg merke … følger du arendahlia på insta? Han er rå! 

• Liker 2
Skrevet

Chat noir henta jeg i dag - den må i jorda nå - blir ca 1 meter så hadde vært kjekt med noen stiklinger… 

• Liker 2
Skrevet

Flere av de egenproduserte fra syverud gaard mangler beskrivelse og bilde - tungvindt da jeg må inn på hjemmesiden for hver enkelt for høyde og farge…

• Liker 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Flere av de egenproduserte fra syverud gaard mangler beskrivelse og bilde - tungvindt da jeg må inn på hjemmesiden for hver enkelt for høyde og farge…

Så billig ut i de bittesmå godtepose de sendte de ut i også, ja enig at det var sløvt og irriterende. Bare en liten stjelk, så sinnsykt gjerrig ut. Vet man får blomst på så lite men. Har ikke fått noe så stusselig fra noe annet sted. Dyrt er det også der. Liker å ha knollen sammen med et bilde. Til den prisen burde man fått det.

Endret av Margit777
  • Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Chat noir henta jeg i dag - den må i jorda nå - blir ca 1 meter så hadde vært kjekt med noen stiklinger… 

Da burde du følge arendahlia på instagram, han har flere innlegg om stiklinger og det er så lett å forstå. Han skal følge opp og vise prosessen på alt. Og i påsken skal han begynne med knoller. Han er litt morsom også, ikke som disse gamle sure gubbene man finner pp youtube. Han her ee en gamechanger og selvlært, så han kommer ikke med masse fagspråk 😄

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Hmmm. Jeg må begynne merke - og finne frem igjen hageboka mi igjen - skrev mye de første årene men så har det sklidd ut.. tar mye stiklinger i farten og da glemmer jeg merke … følger du arendahlia på insta? Han er rå! 

Så dette innlegget nå. Ha ha ja, han der liker jeg 

(Jeg vil ha en sånn mandig hagemann jeg også) De der finnes det ikke mange av 😄

Endret av Margit777
  • Liker 2
Skrevet
Margit777 skrev (26 minutter siden):

Så billig ut i de bittesmå godtepose de sendte de ut i også, ja enig at det var sløvt og irriterende. Bare en liten stjelk, så sinnsykt gjerrig ut. Vet man får blomst på så lite men. Har ikke fått noe så stusselig fra noe annet sted. Dyrt er det også der. Liker å ha knollen sammen med et bilde. Til den prisen burde man fått det.

Da er vi enige - impacta hadde liksom flere i samme CV pose men kun en da de kom ( sto 2 og 3 på noen av de) har ikke orka klage - hva er din erfaring der? 

Skrevet
Margit777 skrev (20 minutter siden):

Så dette innlegget nå. Ha ha ja, han der liker jeg 

(Jeg vil ha en sånn mandig hagemann jeg også) De der finnes det ikke mange av 😄

Tips om noen av dem er ledige motas med takk; singel hagedame på noen og 50 her.. nok hage å ta av!! 

• Liker 1
Skrevet
Margit777 skrev (24 minutter siden):

Da burde du følge arendahlia på instagram, han har flere innlegg om stiklinger og det er så lett å forstå. Han skal følge opp og vise prosessen på alt. Og i påsken skal han begynne med knoller. Han er litt morsom også, ikke som disse gamle sure gubbene man finner pp youtube. Han her ee en gamechanger og selvlært, så han kommer ikke med masse fagspråk 😄

Hehe- to sjeler en tanke - har du egenerfaring med stiklinger? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...