AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 06:19 #1 Skrevet onsdag kl. 06:19 Jeg har stått i et voldsomt stress det siste halve året (egentlig nesten 1,5 år, men det siste halvåret har vært enda mer ekstremt). Det er i all hovedsak jobbrelatert, men det har vært noen topper med private ting i tillegg. Jeg har følt meg utmattet over tid. Klart å stå i det på jobb (+ masse overtid), men har da vært helt utmattet og ute av stand til noe annet på fritiden. De siste ukene har jeg blitt litt bekymret for hjernen min rett og slett.. Jeg er redd jeg begynner å bli dement, eller har en svulst eller noe (har aldri vondt i hodet, så virker lite trolig). Men jeg kjører feil på steder der jeg egentlig er veldig kjent. Og det er ikke sånn autopilot feil: at jeg glemmer å ta av fordi jeg pleier å kjøre rett frem f.eks. (jeg gjør det også.) Men det er mer av type feil at jeg blinker til feil avkjørsel, kanskje 500 meter for tidlig f.eks. Andre i bilen må spørre hva jeg driver med. Kan stress surre med hjernen på denne måten? Eller kan det være at jeg begynner å bli dement??🫣 Jeg er bare 40 år. Anonymkode: b0d3e...892 2
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 06:26 #2 Skrevet onsdag kl. 06:26 Hjernen din er utslitt, jeg ble slik etter å ha vært nær pårørende til noen med demens. Man blir utslitt til slutt, får hjernetåke og utmattelse, glemmer hvor en skal og hvorfor, og hva en har gjort. Jeg var også livredd demens, kreft, og alt mulig. Men det var ikke det. Vedkommende gikk bort, og det tok meg ca 2-3 år å komme meg. Stress kan få hjernen i fullstendig lås. Anonymkode: cf9ff...d8e 5
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 06:27 #3 Skrevet onsdag kl. 06:27 Ja, det kan absolutt være tegn til stress. Man blir distré og hjernen klarer ikke sortere informasjon, man greier ikke følge med i samtaler, kan få ordletingsvansker, osv. Du bør ta noen livsvalg som gjør det mulig å roe ned tempoet i livet ditt. Anonymkode: 84b67...242 2
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 11:03 #4 Skrevet onsdag kl. 11:03 Takk for svar. Håper dere har rett. Dette er guffent. Jeg har tatt grep når det gjelder jobben, men er jo ikke snudd fra en dag til en annen. Har ikke vært hos lege. Men om det virker rimelig at det er knyttet til stress, så håper jeg dette kan endre seg ved å roe ned. Skal hvertfall la hode få hvile nå i påsken. Anonymkode: b0d3e...892 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 11:05 #5 Skrevet onsdag kl. 11:05 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Ja, det kan absolutt være tegn til stress. Man blir distré og hjernen klarer ikke sortere informasjon, man greier ikke følge med i samtaler, kan få ordletingsvansker, osv. Du bør ta noen livsvalg som gjør det mulig å roe ned tempoet i livet ditt. Anonymkode: 84b67...242 Sliter en del med å finne ordene også ja. Har vært redd at det også er tegn på demens. Men kan virke som hjernen min bare er helt utslitt. Håper det. Anonymkode: b0d3e...892
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 12:28 #6 Skrevet onsdag kl. 12:28 Gå til legen. Ja, det kan absolutt være stress. Det høres mest sannsynlig ut, selv om det selvfølgelig også kan være andre ting. Stress er svært skadelig over tid og kan gi mange plager. Det bør du ta på alvor. En påske vil neppe kunne fikse dette. Anonymkode: ef7ef...87b 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 12:40 #7 Skrevet onsdag kl. 12:40 Mest sannsynlig stress. Stress ka føre til systemiske utfordringer og kan gi seg utslag i masse rare symptomer, blant annet de du nevner. Anonymkode: 5b05d...ded 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 19:05 #8 Skrevet onsdag kl. 19:05 Det er nok stress, men det kan også være første tegn på perimenopause. Veldig ofte en kombinasjon. Mange av oss som har googlet demens har vært der. Anonymkode: 74844...a4a
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå