AnonymBruker Skrevet 31. mars #1 Skrevet 31. mars Folk som oppfører seg som om de har "tapt penger"… hva er det egentlig som skjer? De pengene har jo aldri vært dine. Du har hatt for lavt trekk gjennom året, altså fått utbetalt mer enn du egentlig skulle. Baksmellen er bare en korrigering. Det er litt som å bruke penger du egentlig skylder, og så bli overrasket når regningen kommer. Men jeg skjønner også hvorfor det føles surt. Når du først har hatt pengene på konto, blir de fort en del av økonomien din. Du venner deg til et høyere forbruk, og da svir det når det må betales tilbake. Så ja, du har ikke "tapt" penger, men du har kanskje brukt penger du ikke burde brukt. Moralen er enkel: Sjekk skattekortet ditt i løpet av året. Det er langt bedre å få litt igjen enn å få en ubehagelig overraskelse senere. Anonymkode: 94275...362 2 2 2
AnonymBruker Skrevet 31. mars #2 Skrevet 31. mars Er vel heller det at jeg har tjent mer enn forventet Anonymkode: a5f5e...7c9
AnonymBruker Skrevet 31. mars #3 Skrevet 31. mars AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er vel heller det at jeg har tjent mer enn forventet Anonymkode: a5f5e...7c9 Jammen fortsatt har du ikke "tapt' noe, skatten ville jo ha blitt den samme uansett? 🙃 Anonymkode: 94275...362 5 6
AnonymBruker Skrevet 31. mars #4 Skrevet 31. mars AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jammen fortsatt har du ikke "tapt' noe, skatten ville jo ha blitt den samme uansett? 🙃 Anonymkode: 94275...362 Har aldri påstått at jeg har tapt noe men synes det er kjipt å skatte så hinsides mye. 47% Anonymkode: a5f5e...7c9 4
AnonymBruker Skrevet 31. mars #5 Skrevet 31. mars AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Har aldri påstått at jeg har tapt noe men synes det er kjipt å skatte så hinsides mye. 47% Anonymkode: a5f5e...7c9 47% skatt er mye. Velkommen til det norske spleiselaget, der de høytlønnede skal sponse døgeniktene. Anonymkode: a1c3f...176 2 3
AnonymBruker Skrevet 31. mars #6 Skrevet 31. mars 47% er sykt det er jeg enig i, men det var ikke dette denne tråden handlet om. Skatten blir jo den samme når du øker inntektene dine uansett. Anonymkode: 94275...362
AnonymBruker Skrevet 31. mars #7 Skrevet 31. mars AnonymBruker skrev (4 minutter siden): 47% skatt er mye. Velkommen til det norske spleiselaget, der de høytlønnede skal sponse døgeniktene. Anonymkode: a1c3f...176 Opprett en ny tråd om skattenivå dersom det er det du vil diskutere Anonymkode: 94275...362 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars #8 Skrevet 31. mars Hvis du har 47% i samlet skatt så tjener du fett. Må vel opp i ca. 43 millioner i årslønn da. Gratulerer! Synes det er smålig å sutre da. Jeg tjener rett under 2 millioner og har under 40% skatt. Noe jeg betaler med glede. Sutrer ikke. Godt over normalen og det kommer til glede for mange rundt meg. Anonymkode: e1cc0...2f5 6 5 2
AnonymBruker Skrevet 31. mars #9 Skrevet 31. mars AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Har aldri påstått at jeg har tapt noe men synes det er kjipt å skatte så hinsides mye. 47% Anonymkode: a5f5e...7c9 Men TS har et poeng! Mange tror de «har tapt» penger, i stedet å forstå at de har betalt for lite…. Eller noe tror de har «vunnet» penger fordi de har vært så heldige…. Folk forstår ikke skatteoppgjøret, og noen tror jo at de får ekstra gevinst når de får halv skatt i desember…. Anonymkode: ddda2...fc1 1 3
AnonymBruker Skrevet 1. april #10 Skrevet 1. april AnonymBruker skrev (1 time siden): Men TS har et poeng! Mange tror de «har tapt» penger, i stedet å forstå at de har betalt for lite…. Eller noe tror de har «vunnet» penger fordi de har vært så heldige…. Folk forstår ikke skatteoppgjøret, og noen tror jo at de får ekstra gevinst når de får halv skatt i desember…. Anonymkode: ddda2...fc1 Takk 🙏 Akkurat dette jeg ville frem til!!! Anonymkode: 94275...362
AnonymBruker Skrevet 1. april #11 Skrevet 1. april AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hvis du har 47% i samlet skatt så tjener du fett. Må vel opp i ca. 43 millioner i årslønn da. Gratulerer! Synes det er smålig å sutre da. Høy skatteprosent handler nok ikke om lønn i denne klassen, men om formue og formuesinntekt (renter). Anonymkode: c1a9f...5da
AnonymBruker Skrevet 1. april #12 Skrevet 1. april Selvfølgelig, det er jo ikke sånn at folk ikke vet om det der. Det er jo akkurat det samme med shopping og matvaner. Vi gjør det selv om vi vet det ikke er bra for oss. Anonymkode: 2aaa1...728
AnonymBruker Skrevet 1. april #13 Skrevet 1. april AnonymBruker skrev (7 timer siden): 47% skatt er mye. Velkommen til det norske spleiselaget, der de høytlønnede skal sponse døgeniktene. Anonymkode: a1c3f...176 Et flott og rettferdig system. Anonymkode: ab1b4...e31 1 1
AnonymBruker Skrevet 1. april #14 Skrevet 1. april AnonymBruker skrev (7 timer siden): 47% skatt er mye. Velkommen til det norske spleiselaget, der de høytlønnede skal sponse døgeniktene. Anonymkode: a1c3f...176 47% innebærer mer enn skatt på lønn. Du skal ha skyhøy lønn for å skatte så mye. Og døgenikter? Er det det du kaller barnehagelærere, renholdspersonale og lignende lavtlønnede? Sjarmerende. Anonymkode: 94c7d...0a1 3
AnonymBruker Skrevet 1. april #15 Skrevet 1. april AnonymBruker skrev (7 timer siden): 47% skatt er mye. Velkommen til det norske spleiselaget, der de høytlønnede skal sponse døgeniktene. Anonymkode: a1c3f...176 47% innebærer mer enn skatt på lønn. Du skal ha skyhøy lønn for å skatte så mye. Og døgenikter? Er det det du kaller barnehagelærere, renholdspersonale og lignende lavtlønnede? Sjarmerende. Anonymkode: 94c7d...0a1
Helene Skrevet 1. april #16 Skrevet 1. april Ts har et godt poeng. Du bør følge med på inntekt og utgifter. Jeg har ikke fått baksmell i hele mitt liv. Det er fordi, har alltid fulgt med på inntekt og det som går ut. I år får jeg tilbake kun nesten 3000 kroner. Det er en liten sum. Men bedre enn å bli skylde. Følg med på skatten din. Betal det du skal. Jeg følger med på økonomi. Jobbet med økonomi før uføre. Økonomi er noe jeg kan.
AnonymBruker Skrevet 1. april #17 Skrevet 1. april Følg med på fradrag og andre forhold som påvirker skatt, aksjer/formue/renteinnt. Juster evt skattekortet underveis i året. Det er mye viktigere enn lønnsendring. Skattekortet tar hensyn til endringer i lønn, ihvertfall tabellkort. Anonymkode: c97da...ad2
AnonymBruker Skrevet 1. april #18 Skrevet 1. april Skattesmell er rentefritt lån når man betaler innen fristen, kan likevel forstå de som får smellen pga uforutsette ting. Men desto viktigere å følge med. Selv blir jeg skuffet når smellen er mindre enn planlagt 😄 Synes forøvrig det er mer spesielt med de som både velger å betale for mye skatt, OG som MÅ ha pengene før påske, ellers er det full krise i heimen. Og de samme gjør ingenting for å endre på det til neste oppgjør, men fortsetter i samme tralten. Anonymkode: c724d...caa
Grønnsaksvaffel Skrevet 1. april #19 Skrevet 1. april Er det en verre reaksjon enn de som tror de har vunnet i lotto fordi de får penger igjen? 2
AnonymBruker Skrevet 1. april #20 Skrevet 1. april Fikk 161 000,- i baksmell, det var selvsagt ingen overraskelse og jeg betaler min skatt med glede. Er flere kalkulatorer i dag på nett så det er ingen problem å få en viss pekepinn på skatten din. Anonymkode: 3f223...582 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå