Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har en lege som jeg ikke har følt har trodd meg eller gitt den støtten jeg hadde trengt. 
En lege som jeg opplevde såg litt ned på meg, og ikke lyttet. 
Lyttet kanskje, men kommenterte ikke noe eller tok tak. 
Jeg var langt nede i en periode der jeg hadde en konflikt med kommunen. 
Saken havnet i domstolene og jeg vant saken. Først da jeg vant saken så endret han seg. Da trodde han på meg. Han kunne liksom ikke tro på meg før en domstol var enig. 
Vurderer å skifte lege. Burde jeg det? 
Forstår leger også, da mange pasienter kan komme i situasjoner der de tenker at det er pas det er feil med - ikke systemet. 
Råd? 

Anonymkode: 19670...f98

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville byttet for lengst. Hadde ikke giddet å ha en lege som ikke trodde på meg. 

Anonymkode: f2144...550

Skrevet

Bytt lege. Du føler deg ikke komfortabel og trygg med den legen. Det spiller ingen rolle hva han eller hun egentlig mener, føler eller tenker. Det er du som Skal føle deg hørt og ivaretatt og det har du ikke følt i den prosessen. Jeg ser ingen grunner til å ikke bare bytte. Hvorfor ikke bytte? 

Skrevet

Hadde byttet lege. Hvis det er grei tilgang på andre leger i området. 

AnonymBruker
Skrevet

Du sier at du har følt og opplevd at du ikke har blitt trodd og at du har blitt sett ned på. Det betyr jo ikke at du ikke har fått behandlingen du skulle ha, bare at du og legen ikke var helt på nett.

Du sier at nå etter rettsaken så tror legen på deg, så nå er grunnen til at du ville bytte borte. Da ser jeg liksom ikke poenget med å bytte.

Du vet hva du har nå, men ikke hva du får. Hva hvis du føler at neste lege heller ikke gir deg den støtten du trenger eller ser litt ned på deg?

Anonymkode: 7d792...da4

AnonymBruker
Skrevet

Tenker også at du vet hva du har.. men ikke hva du får... Hvis du får forsvarlig medisinsk behandling (i dine øyne) så ville jeg beholdt.

Anonymkode: 53585...67e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 31.3.2026 den 23.48):

Har en lege som jeg ikke har følt har trodd meg eller gitt den støtten jeg hadde trengt. 
En lege som jeg opplevde såg litt ned på meg, og ikke lyttet. 
Lyttet kanskje, men kommenterte ikke noe eller tok tak. 
Jeg var langt nede i en periode der jeg hadde en konflikt med kommunen. 
Saken havnet i domstolene og jeg vant saken. Først da jeg vant saken så endret han seg. Da trodde han på meg. Han kunne liksom ikke tro på meg før en domstol var enig. 
Vurderer å skifte lege. Burde jeg det? 
Forstår leger også, da mange pasienter kan komme i situasjoner der de tenker at det er pas det er feil med - ikke systemet. 
Råd? 

Anonymkode: 19670...f98

definitivt bytte ja. bruk legelisten som verktøy. 

jeg har bytta for langt mindre enn hva du skriver om. 

Anonymkode: 45aea...af3

AnonymBruker
Skrevet

Det spørs nok på saken, men hadde nok valgt bytte. Stod selv i noe lignende, og legen min gav seg ikke før jeg fikk hjelp. 

Anonymkode: 5db3d...938

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...