AnonymBruker Skrevet i går, 19:29 #1 Skrevet i går, 19:29 Vil gjerne få barnet mitt bort fra Roblox, av åpenbare grunner. Gutt 12 år som liker å game. Trenger forslag til spill. Har pc, ps4 og switch. Han har tidligere spilt mye Fortnite og Rocket League, men Roblox har tatt helt over. Ingen som spiller noe annet virker det som.. Vil gjerne finne noe som kan utfordre han litt, og som krever både at han tenker og utfordres. Og som er lettere å avslutte/pause, og mindre kjøpepress. Har foreslått Zelda, men han er ikke overbevist. Han er ikke så glad i Minecraft Er utfordrende da han har mange venner som spiller Roblox, og det er der han er mest sosial. Han er også fysisk aktiv og trener flere ganger i uka, så trenger ikke tips om det. Anonymkode: 2c136...116
Macro Skrevet 15 timer siden #3 Skrevet 15 timer siden Det er nok viktigere for han med det sosiale i Roblox enn selve Roblox, og det er vanskelig å snu en hel gruppe. Jeg er gamer selv og introduserte de for Sea of Thiefs etter å ha feilet med mange andre spill. Roblox er veldig genialt desverre så vanskelig å finne noe du får med de alle på. WoW blir nok neste om/når de går lei SoT. Du finner svært få online spill som er lett å pause. Eneste som faller inn i hodet på meg er WoW med mindre man er i dungeon. AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Call of Duty Anonymkode: f958f...ab2 Når man velger spill til barn er community viktigere å vurdere enn grafikk og vold. Både Call of Duty og og League of Legends har veldig toxic chat som barn bør spares for. Den dagen sønnen min skal på CoD så har jeg tenkt å spille med han selv første tiden så han får sorteringshjelp😅
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #4 Skrevet 13 timer siden Macro skrev (1 time siden): Det er nok viktigere for han med det sosiale i Roblox enn selve Roblox, og det er vanskelig å snu en hel gruppe. Jeg er gamer selv og introduserte de for Sea of Thiefs etter å ha feilet med mange andre spill. Roblox er veldig genialt desverre så vanskelig å finne noe du får med de alle på. WoW blir nok neste om/når de går lei SoT. Du finner svært få online spill som er lett å pause. Eneste som faller inn i hodet på meg er WoW med mindre man er i dungeon. Når man velger spill til barn er community viktigere å vurdere enn grafikk og vold. Både Call of Duty og og League of Legends har veldig toxic chat som barn bør spares for. Den dagen sønnen min skal på CoD så har jeg tenkt å spille med han selv første tiden så han får sorteringshjelp😅 Takk for godt svar! Ja, det sosiale er veldig viktig og det er nok umulig å få han helt bort. Men om noe annet er like gøy, så kanskje noen blir med. Akkurat nå er spillet Steal a brainrot veldig populært og han blir lurt gang på gang av folk han tror skal bytte med han. Så det gir mer frustrasjon enn glede. Han er jo bare 12, så Call of duty o.l utgår siden det er høyere aldersgrense. skal sjekke ut Sea of thieves. Han sier det er mange som spiller Valorant. Det er 16-årsgrense, så vi vil vente med det også, men det er et spill han har lyst til å prøve. Kunne ønske andre også fulgte aldersgrensene.. Anonymkode: 2c136...116
Macro Skrevet 13 timer siden #5 Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Takk for godt svar! Ja, det sosiale er veldig viktig og det er nok umulig å få han helt bort. Men om noe annet er like gøy, så kanskje noen blir med. Akkurat nå er spillet Steal a brainrot veldig populært og han blir lurt gang på gang av folk han tror skal bytte med han. Så det gir mer frustrasjon enn glede. Han er jo bare 12, så Call of duty o.l utgår siden det er høyere aldersgrense. skal sjekke ut Sea of thieves. Han sier det er mange som spiller Valorant. Det er 16-årsgrense, så vi vil vente med det også, men det er et spill han har lyst til å prøve. Kunne ønske andre også fulgte aldersgrensene.. Anonymkode: 2c136...116 Hvorfor er Valorant ugreit? Jeg er mer redd Roblox enn Valorant. Som sagt må du ikke følge aldersgrenser blindt. De sier ingenting egentlig. Gamer du eller den andre foreldren selv?
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #6 Skrevet 12 timer siden Nei, kanskje det ikke er det, jeg vet ikke. Er litt redd når det vold og skyting involvert. Satt langt inne å gi han Fortnite også, han var nok den siste som fikk spille det. Men det ble mest en positiv opplevelse. Så kanskje vi skal vurdere det igjen. Pleier å lese anbefalingene på barnevakten.no. Han er heller ingen veldig moden 12-åring. Faren gamet litt da han var yngre, så han er med noen ganger, men ikke på roblox. Jeg prøver å engasjere meg, så har prøvd å spille litt med han, men er jo helt elendig:) Men vi spiller Pokemon go og Mario Cart sammen, så vi har mye gøy med det. Utfordringen ligger i at Roblox tar så mye tid, og at det er laget sånn at han er blitt helt hektet. Må innom gjøre ting hele og vil kjøpe ting hele tiden, det skaper mye frustrasjon. Anonymkode: 2c136...116
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå