Gå til innhold

Ønsker råd om frister helsenorge

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Jeg har hatt samme lege i svært mange år: 22. Nav ønsker og mener jeg må bytte lege nå. Sitter litt langt inne å bytte lege selv om jeg har ønsket det lenge. Men står i komplekse situasjoner vedr. jobb/ helse/ nav/ lege. Jeg var på en uforpliktende førstegangs konsultasjon hos en ny hyggelig lege. Så spørsmålet er om noen vet om jeg kan ta i bruk legen før den 1. Da bytter er fra den første pr mnd.

Noen som vet om jeg vister screenshot fra Helsenorge på at jeg har byttet lege om jeg likevel kan bytte før den 1. i mnd. ? 

Endret av galaxii
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke helt hva du spør om.

Du bør forøvrig lese forumsreglene ang en god og beskrivende tittel...

Anonymkode: 255c1...b5d

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Vet ikke helt hva du spør om.

Du bør forøvrig lese forumsreglene ang en god og beskrivende tittel...

Har rettet på innlegget ser det var skrivefeil og gikk litt fort siden jeg skulle av bussen.

Skrevet
galaxii skrev (2 timer siden):

Jeg har hatt samme lege i svært mange år: 22. Nav ønsker og mener jeg må bytte lege nå. Sitter litt langt inne å bytte lege selv om jeg har ønsket det lenge. Men står i komplekse situasjoner vedr. jobb/ helse/ nav/ lege. Jeg var på en uforpliktende førstegangs konsultasjon hos en ny hyggelig lege. Så spørsmålet er om noen vet om jeg kan ta i bruk legen før den 1. Da bytter er fra den første pr mnd.

Noen som vet om jeg vister screenshot fra Helsenorge på at jeg har byttet lege om jeg likevel kan bytte før den 1. i mnd. ? 

Bytter du i kveld får du jo ny lege fra i morgen av. Om du kan bruke legen før f.eks 1.mai er helt opp til legen å bestemme pga kapasitet og tid og alt sånt.

Skrevet
galaxii skrev (1 time siden):

Har rettet på innlegget ser det var skrivefeil og gikk litt fort siden jeg skulle av bussen.

Du bør også endre tittelen, det er ikke nok med ett ord som tittel og tråden står i fare for å bli stengt…

Skrevet

NAV skal på ingen måte mene noe om hvem du skal ha som lege. Har jobbet som NAV konsulent i en årrekke og det er av og til vanskelig å holde kjeft når fastlegen til en bruker er ubrukelig eller sprø, men det har vi klar beskjed om at vi skal. Vi har heller ikke lov til å anbefale lege når bruker spør. Den siste har jeg av og til valgt å drite i. 

Anonymkode: e00bf...7f9

• Nyttig 3
Skrevet

Nei, byttet gjelder fra 1. neste måned, det må du forholde deg til. 

Anonymkode: 6e6e3...2b6

• Nyttig 2
Skrevet
galaxii skrev (17 timer siden):

HI ble skrevet før midnatt den 31. mars.

TS, hvorfor byttet du ikke fastlege i går? Da hadde du hatt nytte fastlege fra i dag..

Om den nye fastlegen vil ta deg imot før 1. mai er nok opp til den nye legen.

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 31.3.2026 den 22.12):

Du bør også endre tittelen, det er ikke nok med ett ord som tittel og tråden står i fare for å bli stengt…

Kan ikke se at jeg har mulighet til å endre tittel.

Skrevet
petterm skrev (23 timer siden):

HI ble skrevet før midnatt den 31. mars.

TS, hvorfor byttet du ikke fastlege i går? Da hadde du hatt nytte fastlege fra i dag..

Om den nye fastlegen vil ta deg imot før 1. mai er nok opp til den nye legen.

Jeg sitter fast i psykopati. Hva mener jeg med det? Jeg har fått angrep i familien Jeg vokste opp i der noen til tider ønsket meg død og eller psyke meg ut. Så når jeg møter det samme i

Fastlege etter fastlege og andre autoritet personer jeg ufrivillig ender med å bli knyttet opp til , blir man redd for å bevege seg videre.

Skrevet
galaxii skrev (6 minutter siden):

Kan ikke se at jeg har mulighet til å endre tittel.

Har du prøvd å redigere hovedinnlegget? Evt kan du sende en melding til en administrator som er online og be om hjelp til å bytte tittel.

Skrevet
petterm skrev (1 minutt siden):

Har du prøvd å redigere hovedinnlegget? Evt kan du sende en melding til en administrator som er online og be om hjelp til å bytte tittel.

Men hva blir feil med tittelen?

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (På 31.3.2026 den 22.56):

NAV skal på ingen måte mene noe om hvem du skal ha som lege. Har jobbet som NAV konsulent i en årrekke og det er av og til vanskelig å holde kjeft når fastlegen til en bruker er ubrukelig eller sprø, men det har vi klar beskjed om at vi skal. Vi har heller ikke lov til å anbefale lege når bruker spør. Den siste har jeg av og til valgt å drite i. 

Anonymkode: e00bf...7f9

Takk for tipset. Ja de mener nok at det får for store konsekvenser på sykemeldinger og diagnosering og at jeg ikke får hjelp og står i helse messig og økonomisk fare om jeg ikke bytter, tror jeg.

Endret av galaxii
AnonymBruker
Skrevet
galaxii skrev (På 31.3.2026 den 19.19):

Nope det kan du ikke. Gjelder fra den 1. etter du har bytta. Så om du byttet i dag kan du bruke den nye 1 Mai. 

Anonymkode: c1bc6...595

Skrevet
galaxii skrev (6 minutter siden):

Men hva blir feil med tittelen?

Tittelen bør/må være mer utdypende.

Ser du har bytta nå..

Skrevet (endret)

Jeg er egentlig svært forvirret for tiden der jeg ikke helt skjønner hva som foregår. Hvem jeg kan stole på og ikke. Derfor skiftet jeg heller ikke lege. Grunnen til min forvirrende er lege og nav og jobben. 

Endret av galaxii
AnonymBruker
Skrevet
galaxii skrev (1 time siden):

Jeg er egentlig svært forvirret for tiden der jeg ikke helt skjønner hva som foregår. Hvem jeg kan stole på og ikke. Derfor skiftet jeg heller ikke lege. Grunnen til min forvirrende er lege og nav og jobben. 

Jeg tror du har større problemer enn å ikke klare å bytte fastlege. Det er usammenhengende og forvirrende det du skriver. Prøv å få en venn til å bli med deg til legen som kan forklare litt enklere så legen forstår?

Anonymkode: 5fc66...596

Skrevet (endret)

Saken er at inntrykk av at jeg sitter fast i et spill.(?) Nav sa muntlig på telefon at jeg nå måtte bytte fastlege. Jeg hadde da sagt jeg hadde fått info om rus misbruk som legen enten hadde vært i og/ eller fortsatt er I. Saken er at den samme i nav rett før ikke ville jeg skulle bytte fastlege fordi det var i fortid med trakassering fra legens side og også før det igjen sa nav at jeg kunne ikke få psykolog fordi de måtte beskytte fastlegen. 🙄

Endret av galaxii
AnonymBruker
Skrevet

Igjen. Få noen med deg når du har møter med fastlegen og nav. Det er ikke sikkert de sier det du tror de sier. Få noen med deg som kan høre og forstå hva som blir sagt. 

Anonymkode: 5fc66...596

AnonymBruker
Skrevet

Støtter innlegget over. Du skriver veldig usammenhengende og noe uforståelig. Ta med deg noen som kan hjelpe deg å forklare

Anonymkode: 67bcd...04e

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...