bernthansen68 Skrevet 31. mars #1 Skrevet 31. mars Hvis jeg skulle kjøpt en bil til min sønn, hvilken burde jeg gått for? Vurderer denne Ford Focusen mot noen eldre konkurrenter: https://altbil.no/sammenligner/sammenlign/ford-focus-2013-mot-eldre-konkurrenter-1f79d33f3c Eller har dere forslag til helt andre alternativer som passer bedre som førstegangsbil?
AnonymBruker Skrevet 31. mars #2 Skrevet 31. mars Merkelig blanding, men Kia Ceed eller Focus av disse. Eller legg i 15-20k til for en Ioniq eller LEAF, slik at sønnen din kjører rundt med noe som ser ut til å være fra dette århundret. Anonymkode: 9fa49...b7f 1
AnonymBruker Skrevet 1. april #3 Skrevet 1. april Jeg vet ingenting om din privatøkonomi. Men dersom jeg skulle kjøpe bil til sønnen min, hadde jeg aldri kjøpt en 23 år gammel bil. Det har skjedd mye på bil-sikkerhet i denne perioden. Det er veldig rart at foreldre kjøper billige, dårlige småbiler til ungdom, samtidig som de selv kjører store biler proppfulle av sikkerhetsutstyr. Det er ungdom med lite erfaring og liten selvinnsikt som trenger de trygge bilene! Anonymkode: efabe...a67 1
AnonymBruker Skrevet 1. april #4 Skrevet 1. april AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg vet ingenting om din privatøkonomi. Men dersom jeg skulle kjøpe bil til sønnen min, hadde jeg aldri kjøpt en 23 år gammel bil. Det har skjedd mye på bil-sikkerhet i denne perioden. Det er veldig rart at foreldre kjøper billige, dårlige småbiler til ungdom, samtidig som de selv kjører store biler proppfulle av sikkerhetsutstyr. Det er ungdom med lite erfaring og liten selvinnsikt som trenger de trygge bilene! Anonymkode: efabe...a67 Nå er Focusen 13 og ikke 23 år, men ja det er en gammal haug og fort mye som må gjøres med den da den er på et sted der verkstedregningene kommer hyppigere og hyppigere. Anonymkode: aa5ee...dfe
skeiv-ostepop Skrevet 1. april #5 Skrevet 1. april Jeg ville vurdert elbil dersom det er korte avstander og mulighet for å lade hjemme. Eldste min kjøpte seg en godt brukt leaf og den var så og si gratis i bruk de årene den gikk. Men hvor den skal brukes og evnt bruk vil spille en del inn. Det jeg ville unngått er eldre dieselbiler eller «ungdomskjørte» biler.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå