BlåNatt Skrevet 8 timer siden #1 Skrevet 8 timer siden Jeg leier bolig, ganske tett på naboen men vi har ett tydelig skille. På min side står ett nydelig, stort syrin tre. Syrin har blomster som blåser litt her og der. En dag kom jeg hjem og naboen stod å sagde ned grener fra treet, ikke bare ved skille men ganske langt inn på treet på min side også... Han hadde aldri sagt noe på forhånd og jeg ble litt perpleks så jeg sa bare noe som "å sager du det pene treet" hvor han sa noe som at bladene kom inn på hans side eller noe sånt. Spurte huseier om det og han hadde heller ikke blitt spurt om det var greit eller noe sånt.. Nå har det gått ett år og grenene han sagde ligger bare på bakken ved treet. Med andre ord, han har ikke tenkt å rydde det. Jeg er alenemor med flere barn og har ikke kjempe mye tid (eller ork) til å måtte leie henger for å fjerne så mye kvist og greiner eller sage ned for å få plass i bilen og kjøre flere runder 😬 Hadde dere bedt naboen rydde? Jeg er veldig redd for konflikt 😅 synes de er trivelige folk ellers, veldig ålreite naboer! Er det meg som synes det er rart å gjøre sånn og samtidig forvente at jeg skal rydde ? 1
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #2 Skrevet 8 timer siden Ta kontakt med personen du leier av å hør med h*n hva du skal gjøre. Anonymkode: c4f6c...6f7
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #3 Skrevet 8 timer siden BlåNatt skrev (4 minutter siden): Nå har det gått ett år og grenene han sagde ligger bare på bakken ved treet. Hadde dere bedt naboen rydde? Du må be huseier om å rydde på egen tomt. Anonymkode: 903b5...4e0 1 1
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #4 Skrevet 8 timer siden Treet var åpenbart til sjenanse for naboen og grenene stakk inn på hans tomt. Du, eller den som eier eiendommen, burde ha fjernet greinene, ikke naboen. Det er også du (eller den som eier eiendommen) som skal fjerne greinene. Ikke naboen. Å holde orden på hagen er gjerne en del av leieforholdet. Anonymkode: f1766...4c9 1
BlåNatt Skrevet 8 timer siden Forfatter #5 Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Treet var åpenbart til sjenanse for naboen og grenene stakk inn på hans tomt. Du, eller den som eier eiendommen, burde ha fjernet greinene, ikke naboen. Det er også du (eller den som eier eiendommen) som skal fjerne greinene. Ikke naboen. Å holde orden på hagen er gjerne en del av leieforholdet. Anonymkode: f1766...4c9 Men som sagt, de gikk egentlig ikke langt inne på deres side... Og det er hogget mye innen for min side... Og tenker det ville vært mer normalt å avtalt noe. Det er MYE grein som skal fjernes. Jeg order resten av hagen selvfølgelig. 2 1
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #6 Skrevet 8 timer siden BlåNatt skrev (2 minutter siden): Men som sagt, de gikk egentlig ikke langt inne på deres side... Og det er hogget mye innen for min side... Men da var du heldig i at naboen ikke krevde at hele treet ble fjernet. Det står nok for nærme. Anonymkode: 903b5...4e0
BlåNatt Skrevet 8 timer siden Forfatter #7 Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men da var du heldig i at naboen ikke krevde at hele treet ble fjernet. Det står nok for nærme. Anonymkode: 903b5...4e0 Men det gjør jo ikke det...? 1
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #8 Skrevet 8 timer siden Når naboen først velger å gjøre en så drastisk sak som å sage treet "ditt", noe som egentlig er ugreit, så bør han selvfølgelig rydde opp etter seg som et slags minimum. Ta kontakt med han og si at han må rydde opp etter seg. Anonymkode: 9de17...a42 2 1
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #9 Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Når naboen først velger å gjøre en så drastisk sak som å sage treet "ditt", noe som egentlig er ugreit, så bør han selvfølgelig rydde opp etter seg som et slags minimum. Anonymkode: 9de17...a42 Treet skulle aldri kommet over grensa i utgangspunktet, så huseier/leietaker måtte ha tatt affære uansett. Anonymkode: 903b5...4e0
NatNat Skrevet 8 timer siden #10 Skrevet 8 timer siden BlåNatt skrev (23 minutter siden): Jeg leier bolig, ganske tett på naboen men vi har ett tydelig skille. På min side står ett nydelig, stort syrin tre. Syrin har blomster som blåser litt her og der. En dag kom jeg hjem og naboen stod å sagde ned grener fra treet, ikke bare ved skille men ganske langt inn på treet på min side også... Han hadde aldri sagt noe på forhånd og jeg ble litt perpleks så jeg sa bare noe som "å sager du det pene treet" hvor han sa noe som at bladene kom inn på hans side eller noe sånt. Spurte huseier om det og han hadde heller ikke blitt spurt om det var greit eller noe sånt.. Nå har det gått ett år og grenene han sagde ligger bare på bakken ved treet. Med andre ord, han har ikke tenkt å rydde det. Jeg er alenemor med flere barn og har ikke kjempe mye tid (eller ork) til å måtte leie henger for å fjerne så mye kvist og greiner eller sage ned for å få plass i bilen og kjøre flere runder 😬 Hadde dere bedt naboen rydde? Jeg er veldig redd for konflikt 😅 synes de er trivelige folk ellers, veldig ålreite naboer! Er det meg som synes det er rart å gjøre sånn og samtidig forvente at jeg skal rydde ? frekk og ulovlig i tillegg. Han hadde ikke lov til å kutte ned grenen på din sida.
NatNat Skrevet 8 timer siden #11 Skrevet 8 timer siden (endret) AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Treet var åpenbart til sjenanse for naboen og grenene stakk inn på hans tomt. Du, eller den som eier eiendommen, burde ha fjernet greinene, ikke naboen. Det er også du (eller den som eier eiendommen) som skal fjerne greinene. Ikke naboen. Å holde orden på hagen er gjerne en del av leieforholdet. Anonymkode: f1766...4c9 naboen kunne fjerne delen av grenen på sin sida. Det er ulovlig å sage treer på andres eiendom. Endret 8 timer siden av NatNat 1
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #12 Skrevet 8 timer siden NatNat skrev (3 minutter siden): naboen kunne fjerne delen av grenen på sin sida. Det er ulovlig å sage treer på andres eiendom. Gjort er gjort. Eier av treet har tydeligvis ikke brydd seg om at det ble kuttet litt for mye. Nå får eier/leier finne en løsning for å kaste greinene. Anonymkode: 903b5...4e0
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #13 Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Men da var du heldig i at naboen ikke krevde at hele treet ble fjernet. Det står nok for nærme. Anonymkode: 903b5...4e0 Det skal mye til for å kunne kreve fjernet naboens tre. Og når naboen har tatt seg til rette på denne måten, kan du faktisk kreve å få erstatning for treet. Noe sier meg at et tre på den størrelsen er rimelig dyrt å erstatte. I alle tilfeller må naboen selvsagt selv bekoste å fjerne de grenene han kuttet bort uten tillatelse. Anonymkode: 8cf77...6bf
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #14 Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det skal mye til for å kunne kreve fjernet naboens tre. Og når naboen har tatt seg til rette på denne måten, kan du faktisk kreve å få erstatning for treet. Noe sier meg at et tre på den størrelsen er rimelig dyrt å erstatte. I alle tilfeller må naboen selvsagt selv bekoste å fjerne de grenene han kuttet bort uten tillatelse. Anonymkode: 8cf77...6bf Det er vel ikkje TS, men huseigar som må kreve erstatning frå naboen? Anonymkode: 4f3b9...5fb
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #15 Skrevet 6 timer siden 1 år? Rart,gidder ikke naboen å klippe gress heller? Anonymkode: 69cc5...bc5
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #16 Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Det skal mye til for å kunne kreve fjernet naboens tre. Og når naboen har tatt seg til rette på denne måten, kan du faktisk kreve å få erstatning for treet. Noe sier meg at et tre på den størrelsen er rimelig dyrt å erstatte. I alle tilfeller må naboen selvsagt selv bekoste å fjerne de grenene han kuttet bort uten tillatelse. Anonymkode: 8cf77...6bf Det er en syrin, de burde beskjæres årlig for å få best blomstring. Ideelt fjernes en femtedel hvert år. Anonymkode: e4787...db3 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå