AnonymBruker Skrevet 31. mars #1 Skrevet 31. mars Jeg sparer til en elbil og har sett meg ut ID polo som kommer i løpet av 2026. Noen andre som har lyst til å kjøpe den? Anonymkode: 306ff...c50
AnonymBruker Skrevet 31. mars #2 Skrevet 31. mars er det den som er ID 1? eller ID 2? Anonymkode: f7f73...35c 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars #3 Skrevet 31. mars åja, forvekslet den med denne: https://www.volkswagen.no/no/alle-bilmodeller/konseptbiler/id-every-1.html den blir vel enda mindre enn polo? men vet ikke om den kommer i produksjon, står jo at det er konseptbil. Anonymkode: f7f73...35c 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars #5 Skrevet 31. mars AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg sparer til en elbil og har sett meg ut ID polo som kommer i løpet av 2026. Noen andre som har lyst til å kjøpe den? Anonymkode: 306ff...c50 ID Polo er en knall bil. Om det blir suksess i Norge kommer an på prisen her til lands. Anonymkode: 1c976...f1e
AnonymBruker Skrevet 4. april #6 Skrevet 4. april Kjøper for vane aldri Folkevogn. Anonymkode: 9eecc...8b5
AnonymBruker Skrevet 7. april #7 Skrevet 7. april ID.Polo kan bli den perfekte nybilen for oss som etter hvert vil skifte ut eGolfen. For oss har den vært problemfri i 8 år. Men om VW dropper taklast på den slik de gjorde med ID.3, kan det bli storebroren ID.Cross eller Skoda Epiq. Eller kanskje det blir umulig å komme forbi de prisgunstige kinesiske konkurrentene.... Anonymkode: eabff...d54
AnonymBruker Skrevet 8. april #8 Skrevet 8. april AnonymBruker skrev (På 7.4.2026 den 23.21): ID.Polo kan bli den perfekte nybilen for oss som etter hvert vil skifte ut eGolfen. For oss har den vært problemfri i 8 år. Anonymkode: eabff...d54 Hææ? Første Golfen på kloden siden 1975 som det ikke har vært noe tull med? Et unikum!! Den bør stilles ut på Louvre. Anonymkode: 9eecc...8b5
AnonymBruker Skrevet 9. april #9 Skrevet 9. april Om du virderer denne ville jeg også tatt en titt på Renault 4 og 5. Disse er i samme størrelse og har mye mer utstråling en ei folkevogn noen sinne vil få syns jeg. 😊 Anonymkode: 25d76...07b
newman01 Skrevet 9. april #10 Skrevet 9. april Ulempen med Volkswagen er at de ikke skjønner software. Nå kommer 2027-modellene, tydeligvis med versjon 6 av ID.Software. Eksisterende modeller, som den ikke så altfor gamle ID7, har visst ikke hardware nok til å kjøre nyere programvarer. Så det vil si at de dreper utviklingen av en litt over ett år gammel bil. Det er ikke optimalt i dagens verden, hvor det meste avhenger av softwareutvikling... En TV til 10´000 får lenger support enn en bil til over halv million. Og plutselig sitter man der med en bil med utdatert kart, ingen Spotify og en utgave av Apple CarPlay som ikke fungerer lenger på nye mobiler.
AnonymBruker Skrevet 9. april #11 Skrevet 9. april newman01 skrev (2 timer siden): Ulempen med Volkswagen er at de ikke skjønner software. Nå kommer 2027-modellene, tydeligvis med versjon 6 av ID.Software. Eksisterende modeller, som den ikke så altfor gamle ID7, har visst ikke hardware nok til å kjøre nyere programvarer. Så det vil si at de dreper utviklingen av en litt over ett år gammel bil. Det er ikke optimalt i dagens verden, hvor det meste avhenger av softwareutvikling... En TV til 10´000 får lenger support enn en bil til over halv million. Og plutselig sitter man der med en bil med utdatert kart, ingen Spotify og en utgave av Apple CarPlay som ikke fungerer lenger på nye mobiler. Kjøpte en 2022mod ID4 og Apple car play fungere fint der, samt å bruke kart fra tlf. Men kan og betale for et abonnement sim gir noen flere funksjoner, samt kartoppdatering i bilens infotainment. Og det trengs, for det er mange steder den har sine egne fartsgrenser på motorvei. Anonymkode: c4a97...d27
newman01 Skrevet 9. april #12 Skrevet 9. april AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Kjøpte en 2022mod ID4 og Apple car play fungere fint der, samt å bruke kart fra tlf. Men kan og betale for et abonnement sim gir noen flere funksjoner, samt kartoppdatering i bilens infotainment. Og det trengs, for det er mange steder den har sine egne fartsgrenser på motorvei. Anonymkode: c4a97...d27 Ja, det fungerer NÅ ja. Men du har ingen garanti for at Apple kommer til å støtte denne generasjonen AirPlay i all evighet, på lik linje med Lightningkabel og andre tekniske standarder. Eneste som er bombesikkert er at VW ikke følger så godt med i timen når det kommer til software. Så kjedelig å plutselig sitte med en 5 år gammel bil uten musikk. VW har ikke engang skjønt at det burde gå an å se på TV på den store skjermen mens man har ladepauser engang... Eller at man burde kunne bruke mobilen som nøkkel.
AnonymBruker Skrevet 9. april #13 Skrevet 9. april newman01 skrev (1 time siden): Ja, det fungerer NÅ ja. Men du har ingen garanti for at Apple kommer til å støtte denne generasjonen AirPlay i all evighet, på lik linje med Lightningkabel og andre tekniske standarder. Eneste som er bombesikkert er at VW ikke følger så godt med i timen når det kommer til software. Så kjedelig å plutselig sitte med en 5 år gammel bil uten musikk. VW har ikke engang skjønt at det burde gå an å se på TV på den store skjermen mens man har ladepauser engang... Eller at man burde kunne bruke mobilen som nøkkel. Å bruke mobilen som nøkkel, ser jeg ikke noe poeng i. Da må den frem sikkert for å låse opp bilen. Nå ligger bare bilens nøkkel i lomma, bilen låses opp med å sette fingrene på innsiden av dørhåndtaket, hvor de likevel må for å åpne døren. Og de kan låses ved sette fingertuppen på en liten trekant. Anonymkode: c4a97...d27
newman01 Skrevet 9. april #14 Skrevet 9. april AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Å bruke mobilen som nøkkel, ser jeg ikke noe poeng i. Da må den frem sikkert for å låse opp bilen. Nå ligger bare bilens nøkkel i lomma, bilen låses opp med å sette fingrene på innsiden av dørhåndtaket, hvor de likevel må for å åpne døren. Og de kan låses ved sette fingertuppen på en liten trekant. Anonymkode: c4a97...d27 Den forrige bilen jeg hadde, Polestar, hadde jeg mobilen i lomma. Gikk frem til bilen, tok i dørhåndtaket, åpnet døra, satt meg i setet og kjørte avgårde. På mobilen hadde jeg også førerkort, bankkort og handleliste. Med den fire år nyere bilen må jeg ha med den idiotiske dumme store klumpen av en nøkkel. Må tilogmed ta den ut av lomma og trykke på lås-opp-knappen for å åpne ladeluka til bilen. Og det verste er at det koster nær 10´000 for å få tak i en ny hvis den går i stykker, mistes, rotes bort osv. Falt meg ikke inn engang å spørre om nøkkelfri bruk av bil da jeg var hos forhandler, da jeg regnet med at dette var standard på nye biler.
AnonymBruker Skrevet 9. april #15 Skrevet 9. april newman01 skrev (1 time siden): Den forrige bilen jeg hadde, Polestar, hadde jeg mobilen i lomma. Gikk frem til bilen, tok i dørhåndtaket, åpnet døra, satt meg i setet og kjørte avgårde. På mobilen hadde jeg også førerkort, bankkort og handleliste. Med den fire år nyere bilen må jeg ha med den idiotiske dumme store klumpen av en nøkkel. Må tilogmed ta den ut av lomma og trykke på lås-opp-knappen for å åpne ladeluka til bilen. Og det verste er at det koster nær 10´000 for å få tak i en ny hvis den går i stykker, mistes, rotes bort osv. Falt meg ikke inn engang å spørre om nøkkelfri bruk av bil da jeg var hos forhandler, da jeg regnet med at dette var standard på nye biler. Da går du tilbake til kinabilen, problem løst! Anonymkode: c4a97...d27
newman01 Skrevet 9. april #16 Skrevet 9. april AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Da går du tilbake til kinabilen, problem løst! Anonymkode: c4a97...d27 Man må jo nesten vurdere det når tysk bilindustri er så sirompa at de såvidt har skjønt at mobilen kan brukes som bankkort og at fremtiden er digital. Tror ikke engang noen av sjefene i konsernet har kjørt bilene i porteføljen, for om de hadde gjort det hadde det raskt blitt endringer i infotainmentsystem og kartprogram. Makan til lite intuitivt interface.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå