AnonymBruker Skrevet 31. mars #1 Skrevet 31. mars Hei Taket (shingel) ble skadet under stormen Amy og i mars har forsikringsselskapet godkjent skaden på halve taket, den siden som vender mot sør. Den som vender mot nord, er ikke skadet. Så har Prosjektleder startet på arbeider og jeg fikk idag denne mailen:(vedlegg bilde) Hva mener han med 1: bytting privat 2: kontanttilbud på hele utbedringen? Jeg regner med 1: at jeg skal betale han( hans selskap) la si 200k på å legge ny tak. Og resten som er ny shingel, dekkes av forsikringsselskapet? Men er fortsatt usikker på hva han mener med nr2? Anonymkode: 1aabf...585
AnonymBruker Skrevet 31. mars #2 Skrevet 31. mars Først vil jeg si at jeg ikke er en ekspert, og svarer også fordi jeg vil hjelpe deg å få i gang tråden. kontanttilbud kan være ett tilbud fra forsikringsselskapene for å kjøpe seg ut av arbeidet. Dvs at du får en sum, og så vil du måtte organisere og betale for rettingen. Dersom du eller din far er taktekker kan det være attraktivt, ellers er det ofte en mindre god løsning. Anonymkode: 31d3c...ba4
AnonymBruker Skrevet 1. april #6 Skrevet 1. april Akkurat stått i en lignende sak. Du må ikke under noen omstendigheter godta ett kontant tilbud. De presenterer det som om du ikke har noe valg. Om du står på ditt og ikke får gehør, så må du få juridisk hjelp. Kan anbefale deg en god advokat som nettopp har løst en stor sak for meg. Det gikk fra ett kontant tilbud på ca kr 50.000 til arbeid for over en million som ble dekket av dem. Anonymkode: 5c5e1...a3a
Leo Skrevet 1. april #7 Skrevet 1. april Han mener at han vil gi et tilbud til deg privat på den delen av arbeidet som ikke dekkes av forsikringen evt. at du får en pris på hele jobben og blir enig med forsikringsselskapet om et kontantoppgjør som da skal dekke den delen av skaden som er forsikringsmessig. Jeg ville nok ha benyttet meg at det første alternativet.
AnonymBruker Skrevet 1. april #8 Skrevet 1. april AnonymBruker skrev (På 31.3.2026 den 16.49): Hei Taket (shingel) ble skadet under stormen Amy og i mars har forsikringsselskapet godkjent skaden på halve taket, den siden som vender mot sør. Den som vender mot nord, er ikke skadet. Så har Prosjektleder startet på arbeider og jeg fikk idag denne mailen:(vedlegg bilde) Hva mener han med 1: bytting privat 2: kontanttilbud på hele utbedringen? Jeg regner med 1: at jeg skal betale han( hans selskap) la si 200k på å legge ny tak. Og resten som er ny shingel, dekkes av forsikringsselskapet? Men er fortsatt usikker på hva han mener med nr2? Anonymkode: 1aabf...585 Skriv tilbake og be han forklare bedre. Ingen andre kan vite hva han mener. Kommunikasjon!!! Anonymkode: 94e58...b1e
AnonymBruker Skrevet 2. april #9 Skrevet 2. april Valgte selv å få kontanttilbud på utbedring av skade som vel å merke ikkje var så omfattende. Kontant utbetaling : Inneberer at det foreligger ein takst, og du får utbetalt summen kontant. Du kan legge jobben utpå anbud, og velge rimliste alternativ. Eller du kan hyre inn en fagmann å utføre jobben på svart. Eller du velger å utføre jobben selv /privat. Forsikringen dekker bare følgeskade, og stormen og ikkje skade som åpnebart har oppstått over tid. Velger du å utføre jobben selv kan det vera penger spart til også å dekke evntl,.råtskader på troet /treverket under singelen. Anonymkode: 3922f...e5c
AnonymBruker Skrevet 2. april #10 Skrevet 2. april AnonymBruker skrev (6 timer siden): Valgte selv å få kontanttilbud på utbedring av skade som vel å merke ikkje var så omfattende. Kontant utbetaling : Inneberer at det foreligger ein takst, og du får utbetalt summen kontant. Du kan legge jobben utpå anbud, og velge rimliste alternativ. Eller du kan hyre inn en fagmann å utføre jobben på svart. Eller du velger å utføre jobben selv /privat. Forsikringen dekker bare følgeskade, og stormen og ikkje skade som åpnebart har oppstått over tid. Velger du å utføre jobben selv kan det vera penger spart til også å dekke evntl,.råtskader på troet /treverket under singelen. Anonymkode: 3922f...e5c Jeg tenkte det samme..men jeg vet ingenting om hva slags arbeid som trengs og hvor mye det koster. Og er redd jeg ender opp med et mye høyere beløp enn det det koster opprinnelig å få fikset privat fra det samme selskapet som forsikringen hyret inn. Anonymkode: 1aabf...585
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå