AnonymBruker Skrevet i går, 17:38 #21 Skrevet i går, 17:38 Folk har ikke peiling, jeg har venninner og kollegaer som påstår de får "migrene" når de må legge seg på sofaen med litt hodepine etter jobb. De tar smertestillende så går det over. Sånt orker jeg bare ikke forholde meg til, og det gidder jeg ikke her i tråden heller. Anonymkode: 7a499...8ef 1
AnonymBruker Skrevet i går, 17:40 #22 Skrevet i går, 17:40 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Folk har ikke peiling, jeg har venninner og kollegaer som påstår de får "migrene" når de må legge seg på sofaen med litt hodepine etter jobb. De tar smertestillende så går det over. Sånt orker jeg bare ikke forholde meg til, og det gidder jeg ikke her i tråden heller. Anonymkode: 7a499...8ef Litt hodepine etter jobb er ikke det noen her snakker om. Vi er ikke dine venninner og kollegaer, vi svarer i en tråd om migrene fordi vi har erfaring med tilstanden. Anonymkode: c865a...e10 2 1
AnonymBruker Skrevet i går, 17:44 #23 Skrevet i går, 17:44 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Folk har ikke peiling, jeg har venninner og kollegaer som påstår de får "migrene" når de må legge seg på sofaen med litt hodepine etter jobb. De tar smertestillende så går det over. Sånt orker jeg bare ikke forholde meg til, og det gidder jeg ikke her i tråden heller. Anonymkode: 7a499...8ef Vel, jeg har hatt migrene i 15 år, med lammelser i ansiktet, tap av tale, synsforstyrrelser og ekstrem hodepine. Jeg påstår ikke at en hodepine er et migreneanfall. Likevel kan jeg oppleve bedring av vanlig smertestillende, avhengig av hvordan anfallet mitt utarter seg. Anonymkode: 523d1...0a1 1
AnonymBruker Skrevet i går, 17:47 #24 Skrevet i går, 17:47 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Folk har ikke peiling, jeg har venninner og kollegaer som påstår de får "migrene" når de må legge seg på sofaen med litt hodepine etter jobb. De tar smertestillende så går det over. Sånt orker jeg bare ikke forholde meg til, og det gidder jeg ikke her i tråden heller. Anonymkode: 7a499...8ef Say it louder for the people in the back. Anonymkode: 52cf4...ec3 2
AnonymBruker Skrevet i går, 17:49 #25 Skrevet i går, 17:49 1 av 3 får ikke lindring av triptaner. Skal jeg da si at de ikke har migrene? Det blir like dumt som å påstå at man ikke har migrene hvis man får lindring av Paracet og Ibux. Sånt gidder ikke JEG og forholde meg til. Anonymkode: c865a...e10 1
AnonymBruker Skrevet i går, 17:50 #26 Skrevet i går, 17:50 Til dere som åpenbart føler dere sitter med fasiten på hvordan migrene utarter seg, og hvilke medisiner som fungerer og ikke; https://migrainetrust.org/live-with-migraine/healthcare/treatments/acute-medicines/ Dere er et google-søk unna å finne ut at Paracet og Ibux kan hjelpe milde til moderate migreneanfall, om man tar det tidlig nok. Vær så god! Anonymkode: 523d1...0a1
AnonymBruker Skrevet i går, 17:56 #27 Skrevet i går, 17:56 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): 1 av 3 får ikke lindring av triptaner. Skal jeg da si at de ikke har migrene? Det blir like dumt som å påstå at man ikke har migrene hvis man får lindring av Paracet og Ibux. Sånt gidder ikke JEG og forholde meg til. Anonymkode: c865a...e10 👏🏻 Selv har jeg noen migreneanfall som bygger seg opp over tid, er jeg oppmerksom kan jeg stoppe anfallet med vanlig smertestillende. Andre ganger får jeg migreneanfall kastet på meg, som lyn fra klar himmel, da vet jeg at Paracet og Ibux ikke vil gjøre noe som helst, da hjelper ikke alltid sumatriptan heller. Jeg syns det er helt latterlig at noen med migrene skal være selvutnevnte eksperter og uttale seg på vegne av over 1 milliard migrenepasienter. Anonymkode: 523d1...0a1
AnonymBruker Skrevet i går, 18:36 #28 Skrevet i går, 18:36 AnonymBruker skrev (På 31.3.2026 den 9.45): Det siste halve året eller så har jeg fått hodepine i første halvdel av menstruasjonen. Det er en trykkende hodepine som er hovedsakelig på ene siden av hodet, men som også kjennes som et slags belte rundt hodet. Har lagt merke til et mønster hvor jeg er helt utslått dagen før hodepinen kommer: er nedstemt, totalt utmattet, ukonsentrert og har et helt enormt behov for å spise, både godterier og mat. Fungerer ikke hverken på jobb eller hjemme. Hodepinen kommer da dagen etter dette, og da blir jeg også uvel/kvalm og er fortsatt veldig utmattet. Det varer som regel 2-4 dager, men er ikke like ille hele dagen. Paracet og Ibux hjelper litt, men ikke helt. Synes egentlig ikke smerten er så ille, har derfor ikke tenkt i retning migrene før jeg begynte å søke litt på nett nå og ser at de andre plagene også kan være en del av migrene. Det er egentlig utmattelsen og sykdomsfølelsen jeg synes er verst. Jeg har bestilt meg legetime, tenkte bare å høre om andres erfaringer. Anonymkode: b36d4...e73 Jeg ser det er flere i tråden som nevner hormonell/manuell migrene, men det er sjeldent at man kun har migreneanfall i forbindelse med menstruasjon og ikke ellers og anfallene i forbindelse med menstruell migrene er veldig kraftige og det høres ikke ut som om du har veldig kraftig anfall. https://migreneskolen.no/kunnskap-om-migrene/menstruell-migrene/ «Har man menstruell migrene, så er det forbundet med kraftige anfall over flere dager med betydelig redusert funksjonsnivå» «Typisk for anfallene med menstruell migrene er at de varer lenger og er vanskeligere å behandle sammenlignet med andre migreneanfall, forklarer Kjersti Grøtta Vetvik» Anonymkode: ebe0f...744
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #29 Skrevet 22 timer siden Migrene engasjerer tydeligvis! Takk for alle svar 💛🤗 Dersom det jeg opplever ikke møter kriteriene for migrene, hva kalles det da? Bare vanlig hodepine? Jeg ser noen nevner spenningshodepine, men det har jeg hatt en del av før, og synes ikke det ligner. Spenningshodepine er for meg en mye mer stikkende smerte, det bygger seg opp over lang tid og det kommer ikke som regelmessige anfall. Det gjør heller ikke at jeg blir så kvalm og dårlig. Jeg er for så vidt ikke så opptatt av hva det kalles, men mer om det er mulig å finne noe som hjelper bedre enn Ibux og Paracet. Fortsetter det å gjenta seg så hadde jo noe forebyggende vært gull verdt. Får høre hva legen sier etter hvert ☺️ Anonymkode: b36d4...e73
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå