Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kjæresten min har ei datter som er her annenhver helg. Jeg er gravid og sa rett ut at jeg var lei av taco som datteren hans ønsket å spise og da får jeg kommentaren «virker til at du er lei av alt det min datter sier og gjør» kjente jeg ble skikkelig lei meg da jeg gjør alt for denne jenta. Er det meg det er noe galt med her, eller han? Vil påpeke at vi ellers har det veldig fint i forholdet og sjelden noe bråk. 

Anonymkode: 9b987...b1c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke sikkert det er noe galt med noen av dere. Men sett utenfra spør jeg meg om hvorfor du følte du måtte si det når datteren kun er der annenhver helg. Du kan jo spise som du vil store deler av måneden. 

Og sett utenfra virker det som at han bærer på noen ting han ikke har snakket med deg om. Virker som noe ligger å ulmer hos han når han sier at du er lei «alt hans datter sier og gjør».

Anonymkode: 3023b...b6d

• Liker 13
  • Nyttig 15
AnonymBruker
Skrevet

Det største røde lyset er kanskje hvorfor han bare er med datteren annenhver helg. 
50/50 deling er det vanlige i Norge. 

Anonymkode: 42c84...e52

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det største røde lyset er kanskje hvorfor han bare er med datteren annenhver helg. 
50/50 deling er det vanlige i Norge. 

- fordi mor valgte å flytte til en helt annen kant av av landet, da datteren kun var 2 år. -ts

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

- fordi mor valgte å flytte til en helt annen kant av av landet, da datteren kun var 2 år. -ts

Likevel passivt av far. Han kunne holdt barnet igjen.

Å syte over å måtte spise taco to ganger i mnd tar seg ikke ut som voksen. 

Anonymkode: 623bb...7fa

• Liker 12
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Er vel ikke noe galt med noen av dere. De kan jo spise taco, og du spiser det du har lyst på.

Anonymkode: f5db5...88a

• Liker 3
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Det er ikke lov uten samtykke fra far. 

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Ettersom du er voksen burde du ikke sagt det foran datteren. Du overlever taco annenhver helg. Kjæresten din bør tenke seg om før han prater. Virker som dere har noe til felles der

Anonymkode: 7abb6...4a6

• Liker 4
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

- det gjelder kun utlandet.

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Kjæresten min har ei datter som er her annenhver helg. Jeg er gravid og sa rett ut at jeg var lei av taco som datteren hans ønsket å spise og da får jeg kommentaren «virker til at du er lei av alt det min datter sier og gjør» kjente jeg ble skikkelig lei meg da jeg gjør alt for denne jenta. Er det meg det er noe galt med her, eller han? Vil påpeke at vi ellers har det veldig fint i forholdet og sjelden noe bråk. 

Dere må trene på komunikasjon om du ikke vil at ditt barn og skal få steforeldre, og som voksen så tåler du å spise taco 2 ganger i måneden. Det er helt vanlig at barn og ungdom helst vil ha det de allerede vet liker, og som lager gode følelser hos dem. Du som voksen klarer deg

Du må og jobbe med denne offerfølelsen du har, og denne " jeg gjør alt for barnet" Det er hans barn og han som skal planlegge for det barnet i hovedsak - dere må kommunisere i forhold til hvilke plikter dere skal ha i forholdet. 

Anonymkode: 31bf9...796

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Tipper at far har dårlig samvittighet overfor datteren. Han er vel i en slags skvis. Det er mer under overflaten her enn taco… Snakk om det. Ta det opp i fred og ro etter at datter har reist til mor. Og finn en løsning. Ellers blir dette bare gnagende verre for dere alle sammen! 

Anonymkode: d27d8...0aa

• Liker 6
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Men nå er ikke det som var problemstillingen i denne tråden. Så slutt med avsporingen!

Anonymkode: f5db5...88a

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Han er nok sårbar når det kommer til det han oppfatter som kritikk av sin datter.

Selv om du ikke mente det så har man som forelder piggene litt mer ute når det kommer til kritikk fra en steforelder fordi man vet at syeforelderen ikke har den ubetingede kjærligheten til barna dine som du som forelder har. Og da kan man lett overreagere og ta ting som kan tolkes som kritikk som ren kritikk selv om det ikke var ment sånn.

I tillegg vil han nok gjerne at datteren skal ha det så bra som mulig når hun er hos dere siden hun er der så lite. 

Likevel mener jeg at du må få lov å si at du er lei av taco. Det betyr ikke at dere aldri skal spise taco igjen eller at dere ikke skal spise det når hun er der. Personlig ville jeg svelget denne kamelen og spist taco to ganger i mnd. Evt kan du lage deg noe eget de dagene de spiser taco. 

Jeg ville snakket med mannen og vist forståelse for at han oppfattet det som kritikk, men presiser at det ikke var ment som kritikk av henne. Og presiser også hvor glad du er i henne og at du ble lei deg over at han tenker at du ikke bryr deg om henne når det i virkeligheten ikke stemmer.

Å ha mine og dine barn er en veldig vanskelig balansegang nettopp pga denne sårheten over manglende ubetinget kjærlighet for barna man har hver for seg. 

Hilsen mor og stemor som har vært på begge sider

Anonymkode: 2fe66...688

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er umulig for folk her å svare på så lenge du ikke sier om du ofte klager på ting du er lei av ved hans datter? 

Anonymkode: 0c2c1...e15

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det høres helt grusomt ut å bare få se barnet sitt 4 dager per måned. Man blir jo en fjern onkel, som har null påvirkningskraft på noe som helst. For meg hadde det vært et enormt rødt flagg med en far som var så lite knyttet til sitt eget barn.

Hva angår at du "må" spise taco 2 dager per måned, altså buhu. 

Anonymkode: 39ae6...e0b

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Det er umulig for folk her å svare på så lenge du ikke sier om du ofte klager på ting du er lei av ved hans datter? 

Anonymkode: 0c2c1...e15

Nei, det er veldig lett å svare her. En voksen person som sutrer over taco de to gangene i mnd hvor partner har sitt barn på besøk og som ønsker taco sammen, har alltid feil, uansett.

• Liker 15
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg er gravid og sa rett ut at jeg var lei av taco som datteren hans ønsket å spise og da får jeg kommentaren «virker til at du er lei av alt det min datter sier og gjør»

Han ble usikker og svarte med et angrep. Kommentarer som dette, der man enten alltid eller aldri gjør noe, er angrep. Be ham skjerpe seg. 

Anonymkode: f19cf...97f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Kjæresten min har ei datter som er her annenhver helg.

Datter bør få bestemme alle måltider de fire dagene i måneden uten noen kommentarer fra stemor.

Anonymkode: 1bfb9...2e2

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Om datteren ønsker taco når hun kommer, så er det vel ikke noe problem at hun får det. Hvis du er lei det, så kan vel du finne deg noe annet å spise? Ikke vits i å gjøre et nummer utav det. Far sliter gjerne med enda mer dårlig samvittighet ovenfor barnet nå som han venter ett til . 

Anonymkode: e6867...d98

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Du. Deg. Du. Ja!!!!

Anonymkode: 8bbf2...1cb

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...