Gjest Anniken Skrevet 10. april 2006 #1 Skrevet 10. april 2006 (endret) Hei Det å handle over internett i nettbutikker blir bare mer og mer populært. Det virker enkelt og er ofte billigere enn å handle i butikk, men hva bør en se etter i en nettbutikk for å være sikker på at den er seriøs osv? Eg er 28 år og har liten erfaring med netthandel så eg er ute etter dinne erfaringer? I henhold til Kvinneguidens regler er reklame for eget foretak ikke tillatt. Se gjerne her angående annonsemuligheter. - lillesky (mod) Endret 10. april 2006 av lillesky
Gjest gjest1 Skrevet 10. april 2006 #2 Skrevet 10. april 2006 Jeg handler på nettbutikker over en lav sko, og har aldri opplevd noe svindel. Ennå.... Jeg har kanskje hatt stor flaks... Stort sett bruker jeg play.com, amazon, og andre CD- eller bohkandlere. Men jeg har også handlet mye gjennom ebay, både ebay-stores og hos enkeltpersoner. Da ser jeg alltid etter om man kan betale med PayPal, på grunn av at de forsikrer handelen (har jeg hørt). Ellers er vel rådet at man ikke skal handle for mer enn man har råd til å tape? Men det gjelder for meg med ALT som sendes gjennom posten, jeg er aldri 100% sikekr på at det kommer dit det skal.
Scheherazade Skrevet 10. april 2006 #3 Skrevet 10. april 2006 Jeg har også handlet masse i nettbutikker, og har stort sett ingen skrupler med det. Har ikke handlet fra privatpersoner på eBay riktignok. Jeg ser først og fremst på priser, spesielt hvis det blir over 200 NOK. Ellers ser jeg litt på designet på siden, dersom det virker helt håpløst hjemmelaget, blir jeg mer skeptisk. Men - ingen regel uten unntak, Pureluxcosmetics.com er veldig amatørmessig designet, men veldig seriøse. Ellers ser jeg på hvordan kredittkortdata blir overført, de må sendes kryptert til mottaker. Ser på typisk om sidene bruker SSL (Secure Socket Layer), hengelåssymbol eller shttp istedenfor http. Men dette er stort sett aldri noe problem, små nettbutikker lager sjelden sikkerhetsløsningene sine selv, men kjøper løsninger fra feks PayPal. Norske nettsider hadde jeg ikke hatt noen betenkeligheter med.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå