AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #1 Skrevet 6 timer siden Til dere som ble smittet 72 timer + etter sykdom, var det noe sykdom på andre i familien i mellomtiden? For nå er det 72 timer siden hun fikk første kule, 57 siden siste - og det er ikke noe symptomer på de andre barna, og jeg merker ingenting annet enn angst… så jeg bare lurer, er det liksom vanlig at det pleier å gå så lenge mellom hvert tilfelle ved smitte, i såfall? hun startet med oppkast 18:30 på fredag, og en kule til 20:30. og så en til tidlig lørdag morgen etter inntak av mye vann og noe kjeks.. ikke vært noe siden, ingen diaré, hun sliter med treg mage og alltid gjort. jeg sliter med emetofobi, så noen hyggelige historier hadde også vært fint, på en måte..😅 Anonymkode: 2e668...e9d
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #2 Skrevet 6 timer siden Vi har aldri hatt det i hus, vel og merke.. glemte å si det. Anonymkode: 2e668...e9d
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #3 Skrevet 6 timer siden Jeg forstår angsten din, er i samme båt selv 😅 Nå skal det sies at jeg ble faktisk aldri smittet selv når barna hadde omgangssyke . Ang det du spør om, så er det umulig å vite helt sikkert, men satser på at du går klar 🤞 Det kan selvfølgelig bryte ut etter at det har gått nøyaktig tre døgn, men sjansen er litt mindre ettersom det smitter veldig fort. Lykke til Anonymkode: 31669...5e9
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #4 Skrevet 6 timer siden Minstemann her kastet opp natt til torsdag, det varte i 12 timer, så pause i 6-7 timer, så kastet han opp to ganger til. Ingen av oss 4 andre har fått det. Veldig merkelig da det er veldig smittsomt. Nå er det mange dager siden. Så fullt mulig for dere også. Anonymkode: 825f0...7e3 1
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #5 Skrevet 6 timer siden Virus kan overleve på tørre overflater i dager og uker. I tillegg til at det skilles ut i avføring i flere dager. Utenfor eget hjem tør jeg stole på 48-timersregelen. Men ikke i et hjem, der viruspartikler kan ligge gjemt i en krok under et stolben, som du får i deg ved å ta i gulvmoppen etter du vaska gulvet 8 dager etter sykdom.,, Det er bare å la angsten fare. Får du det så får du det. Du overlever det. Får du det ikke så får du det ikke. Ingen grunn til å ta sorgene på forskudd. Den tid, den sorg sa alltid bestefar, og det er mye sannhet i det. Anonymkode: b393e...da6
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #6 Skrevet 6 timer siden Barnet hadde siste oppkast mandag. Nestemann begynte å kaste opp fredag. Vi var bare hjemme og i hagen/ute, og supernøye på hygiene. Jeg forstår frykten din! Omgangssyke smitter også etter 48timer, men mest før det har gått 48 timer. Man er aldri helt safe! Anonymkode: 5f6cb...1b4
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #7 Skrevet 6 timer siden Det er helt lotto om du blir smittet eller ikke. Du kan ikke kontrollere dette, bare håpe på det beste. Anonymkode: fdf22...049
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #8 Skrevet 5 timer siden Jeg hadde omgangssyke for 2 uker siden. Min mor fikk det for 1 uke siden (hun besøkte oss da jeg hadde det) og min samboer nå. Ene barnet vårt hadde det før jeg fikk det, husker ikke helt når. Barn nr 2 hadde noe diaré etter at jeg hadde hatt det, men det var ikke mye, så usikker på om det var viruset eller ikke. Anonymkode: b6075...8a7
Rucula Skrevet 5 timer siden #9 Skrevet 5 timer siden Vi har akkurat hatt omgangssyke! Var helt sinnsykt ille!! Det begynte for over 2 uker siden med min sønn, så 10 dager senere ble min datter smittet, så 4 dager etter henne begynte jeg. Et mareritt!
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #10 Skrevet 1 time siden Ungen oppkast 16.00 torsdag, en gang, ingen andre symtpomer. foreldre oppkast/diaré mandag morgen. Og hele formiddagen. Neste som ble smittet mandag, sykdomsutbrudd fredag. Anonymkode: 017a2...ef4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå