Gjest Gjest Skrevet 10. april 2006 #1 Skrevet 10. april 2006 Har fått beskjed om at de 60 punktene som er inkludert i husprisen (skal bygge nytt) gjerne er litt i minste laget og at man bør beregne noe ekstra. Men hvor mange? Byggmesteren har ikke noe godt svar. Må jeg sitte med hustegningen og telle for hvert rom? (Antall stikkontakter vi ønsker, lampepunkt, brytere, uttak osv, osv...)
Gjest vimse Skrevet 10. april 2006 #2 Skrevet 10. april 2006 Vet ikke om det hjelper noe men... Vi har stue på drøye 40 kvadrat, 10 stikkontakter og to brytere. Før vi skiftet anlegg hadde vi halvparten...
Gjest Gjest Skrevet 10. april 2006 #3 Skrevet 10. april 2006 Må jeg sitte med hustegningen og telle for hvert rom? (Antall stikkontakter vi ønsker, lampepunkt, brytere, uttak osv, osv...) ← 60 punkt bruker å være for lite - bruker aldri å bli nok.... Jeg hadde brukt lang tid på å planlegge antall punkt, siden dette ikke er noe særlig å ta igjen senere. Se svarene under "Stikkontakter, - lure tips hvor de bør legges?", der kan du få tips om antall.
Gjest gjest1 Skrevet 10. april 2006 #4 Skrevet 10. april 2006 Vi har nettopp byttet ut alle doble komtaktene vi hadde med kontakter med 4 punkter, og det er faktisk for lite enkelte steder. f,eks til TV, tunere, dvd, stereo, pc osv
Gjest Veronal i.i. Skrevet 10. april 2006 #5 Skrevet 10. april 2006 Vi skal ha 120 punkter (utvider med 40 punkter ifht. standardleveransen på 80 punkter). BRA er 182 kvm. Her er et planleggingskjema som gjør det lettere å tenke gjennom hvor mange punkter du trenger: http://www.elko.no/elko_nor/userhtml/downl...gingsskjema.xls
Nabodama Skrevet 10. april 2006 #7 Skrevet 10. april 2006 Det er slett ikke dumt å sitte med hustegningen og tegne for hvert rom. Vi hadde et møte med elektrikeren hvor vi gjorde nettopp det sammen med ham, og da fikk vi planlagt ordentlig hvor mange vi trengte, og hvor vi måtte ha dem. Tror vi endte opp med litt over 100 punkt....
Gjest Gjest Skrevet 10. april 2006 #8 Skrevet 10. april 2006 Har fått beskjed om at de 60 punktene som er inkludert i husprisen (skal bygge nytt) gjerne er litt i minste laget og at man bør beregne noe ekstra. Men hvor mange? Byggmesteren har ikke noe godt svar. Må jeg sitte med hustegningen og telle for hvert rom? (Antall stikkontakter vi ønsker, lampepunkt, brytere, uttak osv, osv...) ← ta deg god tid. tenk etter hvor dere skal ha forskjellige ting. salong, lamper,tv,soverom,trappeoppgang osv. tro meg, det blir lite. Du skriver ikke hvor stort huset er,men vi har nytt på 115 jv. fulgte med 56 stk, altfor lite. Og siden det er nytt, så er det ikke penger til å leie elektriker nå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå