AnonymBruker Skrevet 30. mars #1 Skrevet 30. mars Jeg er sykemeldt og det er pr nå 5 ukers behandlingstid pr innsendte søknad. 5 uker var passert 25/4 uten penger på konto. Ringte da NAV som sa at absolutt siste frist for de var 8. april. Som da er 7 uker behandlingstid, og ikke den tidsrammen de opererer med under egne saksbehandlingstider.. 8. april er midt i påsken, ville dere da regnet med å få penger innen onsdag denne uken som er siste virkedag før 8. april? Spennende dette, vet aldri når man får penger.. Godt man har buffer, men er allikevel provoserende at de ikke klarer å overholde egne frister. Anonymkode: 81bd6...6ff
AnonymBruker Skrevet 30. mars #2 Skrevet 30. mars 8. april er etter påske, og 7. april er en virkedag før. Hvis du ikke har fått vedtaket ennå så tviler jeg på at pengene kommer før påske dessverre. Anonymkode: f3983...e50 2
AnonymBruker Skrevet 30. mars #3 Skrevet 30. mars Saksbehandlingstiden starter når alt Nav trenger er mottatt; sykmeldingen, søknaden om sykepenger og inntektsmeldingen fra arbeidsgiver. Kan det være din arbeidsgiver som har vært sent ute med å sende inn inntektsmelding? Anonymkode: 25294...366 1
AnonymBruker Skrevet 30. mars #4 Skrevet 30. mars AnonymBruker skrev (53 minutter siden): 8. april er etter påske, og 7. april er en virkedag før. Hvis du ikke har fått vedtaket ennå så tviler jeg på at pengene kommer før påske dessverre. Anonymkode: f3983...e50 Forrige måned fikk jeg ikke vedtak - kun utbetalingsmelding etter at pengene var på konto. Fikk beskjed om at de ikke alltid sender ut vedtaket når det er forlengelse av sykepenger. AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Saksbehandlingstiden starter når alt Nav trenger er mottatt; sykmeldingen, søknaden om sykepenger og inntektsmeldingen fra arbeidsgiver. Kan det være din arbeidsgiver som har vært sent ute med å sende inn inntektsmelding? Anonymkode: 25294...366 Dette er ikke første utbetalingen av sykepenger, men snakk om en forlengelse av pågående sykemelding. Inntektsmelding ble sendt inn i desember Anonymkode: 81bd6...6ff
AnonymBruker Skrevet 30. mars #5 Skrevet 30. mars Hvis Nav selv mente at 8. april er 5 uker, må du ha sendt inn søknaden rundt 4. mars. Hvis 5 uker var 25. mars, må du ha sendt inn søknaden rundt 21. februar. Hvis du sendte inn søknaden rundt 21. februar, de fem ukene er godt passert, og du ennå ikke har fått svar, burde den du snakket med hos Nav ha sendt en melding videre inn i systemet og etterlyst sykepengene dine. Det er noe her som ikke stemmer helt. Hvor fikk Nav 8. april fra hvis du sendte søknaden rundt 21. februar? Var det en tilbakedatert sykmelding? Anonymkode: 25294...366
AnonymBruker Skrevet 30. mars #6 Skrevet 30. mars AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Hvis Nav selv mente at 8. april er 5 uker, må du ha sendt inn søknaden rundt 4. mars. Hvis 5 uker var 25. mars, må du ha sendt inn søknaden rundt 21. februar. Hvis du sendte inn søknaden rundt 21. februar, de fem ukene er godt passert, og du ennå ikke har fått svar, burde den du snakket med hos Nav ha sendt en melding videre inn i systemet og etterlyst sykepengene dine. Det er noe her som ikke stemmer helt. Hvor fikk Nav 8. april fra hvis du sendte søknaden rundt 21. februar? Var det en tilbakedatert sykmelding? Anonymkode: 25294...366 Jeg sendte inn søknad om sykepenger 18/2, og 5 uker fra det er 25. mars, datoen NAV selv oppga som seneste dato for utbetaling ref egne saksbehandlingstider. Ringte de som nevnt 25. da jeg ikke hadde fått penger, og da sa hun plutselig at 8. april var deres "absolutt siste frist".. Dvs 7 uker etter innsendt søknad, og ikke 5 som er det de selv oppgir på NAV.no... Så ble ikke helt klok nei. Er ikke tilbakedatert sykemelding nei. Anonymkode: 81bd6...6ff
AnonymBruker Skrevet 30. mars #7 Skrevet 30. mars Det er forventet, ikke maks, 5 ukers behandlingstid. Når søknaden er ferdig behandlet tar det opptil 5 dager før utbetaling. Anonymkode: cc5b3...cfe 1
AnonymBruker Skrevet 30. mars #8 Skrevet 30. mars AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Det er forventet, ikke maks, 5 ukers behandlingstid. Når søknaden er ferdig behandlet tar det opptil 5 dager før utbetaling. Anonymkode: cc5b3...cfe Dette! Det har jo vært utallige artikler om hvor forsinket sykepengeutbetalingene er, og hvor mye trøbbel det skaper for folk. Anonymkode: 80d6b...f11 1
AnonymBruker Skrevet 30. mars #9 Skrevet 30. mars Da må den du snakket med ha regnet feil. Saksbehandlingstiden på nav.no er den du skal forholde deg til. Jeg hadde ringt på nytt i morgen og bedt om at det blir sendt en purring da saksbehandlingstiden er passert. Fikk du begrunnelse på hvorfor det er den 8.april? Anonymkode: cadfd...416
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå