Gå til innhold

Date flere?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har chattet med en mann i ca 4 uker og vi har hatt 4 fine dater. Nå opplever jeg at han er mindre på, mindre varm, ja dere skjønner… Men vi har fortsatt daglig kontakt. Han vet at jeg liker han, så problemet ligger ikke der. 

Jeg har matchet med andre (flotte) menn på Tinder.. og har nå tatt kontakt med en av dem. Jeg har ikke lyst til å sitte å vente på at han første - og miste andre potensielle menn. 

Hva tenker dere? Er dette ganske vanlig? 🤔

Anonymkode: a06cf...8a4

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan jo virke som han har mistet interesse siden han er mindre på og mindre «varm». Er det ikke like greit å spørre rett ut for å avklare? 

Anonymkode: 60a90...186

• Hjerte 1
Skrevet

Jo, men hører flere si at det er alt for tidlig osv. Jeg aner ikke hva som er lurt jeg..  Blir litt forvirret av alle meninger rundt dette. 
Ts. 

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jo, men hører flere si at det er alt for tidlig osv. Jeg aner ikke hva som er lurt jeg..  Blir litt forvirret av alle meninger rundt dette. 
Ts. 

Har dere hatt sex ennå? 

Anonymkode: 3f861...9a0

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Har dere hatt sex ennå? 

Anonymkode: 3f861...9a0

Jepp. 
Ts. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Jepp. 
Ts. 

Da ligger svarer nok der.. så jeg ville i alle fall datet flere og alle som er interessante. Så slipper du å vente på han sol kanskje ikke er interessert.

så kan du gi han space. Er han interesert nok så «kommer han tilbake» og kobler seg på. 

Anonymkode: 4c4fd...844

• Nyttig 1
Skrevet

Hvorfor forvirret? Klarer du ikke ta egne avgjørelser? 

Gjør hva du vil, men ta i betraktning: 

• Jeg - og mange andre menn - ville droppet deg på sekundet dersom jeg fikk greie på at du datet flere. Det er useriøst og sier alt jeg trenger å vite om din moral og (mangel på ) karakter. 
  • Det at du sitter og kontinuerlig vurdere om du har sjans på "noe bedre" vitner om at du ikke er spesielt investert i datingen du nå driver med med han fyren. Kanskje han merker det. Men igjen. Det forteller meg alt jeg trenger å vite om hvor mye tillit jeg kan ha tilet forhold med deg. 

Jeg gir bare mine personlige meninger. Vi hadde åpenbart ikke passet for hverandre. Men det er nok mange menn som har samme oppfatning som meg. 

Du burde også ta stilling til hva du vil med datingen din. Du virker i hvert fall ikke spesielt seriøs. Kanskje du skal holde det på et casual sex - nivå. Mange som er med på det. 

Anonymkode: 833a1...8bf

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

• Jeg - og mange andre menn - ville droppet deg på sekundet dersom jeg fikk greie på at du datet flere. Det er useriøst og sier alt jeg trenger å vite om din moral og (mangel på ) karakter. 
  • Det at du sitter og kontinuerlig vurdere om du har sjans på "noe bedre" vitner om at du ikke er spesielt investert i datingen du nå driver med med han fyren. Kanskje han merker det. Men igjen. Det forteller meg alt jeg trenger å vite om hvor mye tillit jeg kan ha tilet forhold med deg. 

Jeg gir bare mine personlige meninger. Vi hadde åpenbart ikke passet for hverandre. Men det er nok mange menn som har samme oppfatning som meg. 

Du burde også ta stilling til hva du vil med datingen din. Du virker i hvert fall ikke spesielt seriøs. Kanskje du skal holde det på et casual sex - nivå. Mange som er med på det. 

Jeg ønsker et seriøst forhold men mannen jeg har hatt kontakt med i 4 uker. Hadde han vist meg det samme så hadde jeg slettet profilen min på Tinder NÅ! Greia er at HAN er mindre varm og mindre på… Jeg merker en tydelig endring. Så det er egentlig drittdårlig av han å ikke gi meg beskjed om hvor han står. Begge er ute etter kjæreste. 

Skal jeg sitte å vente til han blir på igjen? 
Ts

• Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har chattet med en mann i ca 4 uker og vi har hatt 4 fine dater. Nå opplever jeg at han er mindre på, mindre varm, ja dere skjønner… Men vi har fortsatt daglig kontakt. Han vet at jeg liker han, så problemet ligger ikke der. 

Jeg har matchet med andre (flotte) menn på Tinder.. og har nå tatt kontakt med en av dem. Jeg har ikke lyst til å sitte å vente på at han første - og miste andre potensielle menn. 

Hva tenker dere? Er dette ganske vanlig? 🤔

Hvorfor har dere daglig kontakt? Og hvem tar initiativ til den daglige kontakten? Hvor gamle er dere? 

Anonymkode: e982b...78d

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Da må dere faktisk gjøre en innsats (snakker generelt), for den datingen jeg opplever gjør det lite fristende å satse alt på ett kort. "Vi må treffes snart" når er "snart"? "Jeg burde ha tid i løpet av uken", så jeg skal holde hele uke åpen i fall du skulle få tid til meg? "Det er litt travelt nå, kanskje neste uke?", vi har datet i tre mnd, du vet når jeg har ungene 🙄 And so on and so forth. Ha en plan for pokker, gi meg tid og sted og jeg lover å dukke opp (og ja, jeg kommer stadig med forslag til både tid og ting å gjøre).

Jeg går inn i alle nye relasjoner med innstillingen at jeg vil sette av tid til deg, prioritere deg og er åpen for et forhold (uten at jeg har det travelt av den grunn), men når en mann gir meg bare smuler så er det det han får tilbake. Det tar meg to sekunder å sjekke kalenderen og se om jeg har noe på tapeten for så å svare ja/nei til et forslag, så at han til gjengeld skal holde alle muligheter åpne til siste skund gjør at jeg ikke har råd til å vente å se i ukesvis på om han i det hele tatt er interessert. Og jeg dater alle typer, rik/fattig, høy/lav, utdannet/selvstudert røver. De eneste som står på, holder kontakten og er relativt pålitelige er sørgelig nok de som er i forhold.

Anonymkode: 9a8f2...165

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Jeg ønsker et seriøst forhold men mannen jeg har hatt kontakt med i 4 uker. Hadde han vist meg det samme så hadde jeg slettet profilen min på Tinder NÅ! Greia er at HAN er mindre varm og mindre på… Jeg merker en tydelig endring. Så det er egentlig drittdårlig av han å ikke gi meg beskjed om hvor han står. Begge er ute etter kjæreste. 

Ts

Har du gitt beskjed om hvor du står da? Kanskje han er litt avventende og usikker selv.

Anonymkode: 1a4e2...d08

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Har du gitt beskjed om hvor du står da? Kanskje han er litt avventende og usikker selv.

Anonymkode: 1a4e2...d08

Jeg har ikke sagt at jeg liker deg og vil kun date deg. Men jeg har vist meg sårbar og skrevet at jeg blir usikker når han plutselig drøyet med å ta kontakt. Den møtte han meg ikke på for å si det sånn. 
Ts

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Hvorfor har dere daglig kontakt? Og hvem tar initiativ til den daglige kontakten? Hvor gamle er dere? 

Vi har hatt daglig kontakt siden vi matchet. Begge tar initiativ. Vi er 40+ 

Ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg har ikke sagt at jeg liker deg og vil kun date deg. Men jeg har vist meg sårbar og skrevet at jeg blir usikker når han plutselig drøyet med å ta kontakt. Den møtte han meg ikke på for å si det sånn. 
Ts

Uten å være for bastant så tyder det jo på manglende interesse hvis han ikke møter deg på det. Jeg tror en ekte interessert mann vil være redd for å miste deg og vil legge ned skikkelig innsats for å for dette til å gå videre. 

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Uten å være for bastant så tyder det jo på manglende interesse hvis han ikke møter deg på det. Jeg tror en ekte interessert mann vil være redd for å miste deg og vil legge ned skikkelig innsats for å for dette til å gå videre. 

Han møtte meg ikke på det, og det hadde han muligheten til. Han valgte å svare praktisk og hyggelig, men nevnte overhode ingenting om usikkerhet som jeg åpnet opp om. Jeg ble skikkelig skuffa over svaret. 
Ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Ts

Jeg tenker det er lett for at interessen å dø ut, dersom man har daglig kontakt. Kommer selvsagt an på hva slags kontakt det er snakk om, men hvis det er telefonsamtaler og lange tekster kan det fjerne nysgjerrigheten og derfor lysten på å møtes. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Ts

Usikkerhet og blanda signaler er et sikkert signal og det er at han ikke er så interessert. Hvis jeg var deg ville jeg kuttet kontakten først, så gått på date med han andre.

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ts

Hvis du ønsker et seriøst forhold, så må du være seriøs og trygg selv. Ta initiativ til en prat om veien videre. Vær ærlig. Nå driver du bare og går rundt grøten.

For eksempel "Jeg vil gjerne prate om datingen og hvor vi står. Mine intensjoner er å skape et seriøst og langsiktig forhold. Jeg opplever at interessen din allerede har dabbet av og at vi ikke vil det samme. Dersom det er tilfelle så er det en ærlig sak, men da bedre å avklare det nå. Hvis vi skal fortsette så må det gi oss begge det vi ønsker. Hva tenker du om det? "

(eller formuler noe bedre) 

Når du har fått bekreftelse på at dere ikke vil det samme så er det bare å si "next" og gå videre med en ny. Hvis han vil ha et forhold med deg må du være tydelig på hva du trenger for at det skal føles bra for deg, og da må han opp i ringa. 

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Jeg tenker det er lett for at interessen å dø ut, dersom man har daglig kontakt. Kommer selvsagt an på hva slags kontakt det er snakk om, men hvis det er telefonsamtaler og lange tekster kan det fjerne nysgjerrigheten og derfor lysten på å møtes. 

Ikke lange tlf samtaler og ikke lange chatter, mer koselige små oppdateringer. 
Ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Ts

Har du foreslått konkrete tid og sted? Prøv det. Hvis han takker nei eller sier det ikke passer uten å foreslå konkrete tid og sted selv tyder det på at han ikke er interessert. 

Anonymkode: ce627...324

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...