Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei☺️

Ønsker synspunkter på om jeg har en fin deal her: Jeg og mannen har 5 barn sammen. Vi er ikke gift, men samboere. Den økonomiske situasjonen er følgende: Han eier huset og betaler lån, strøm, forsikring, kommunale avgifter,tv, mobil for oss alle. Jeg betaler mat(15000 i mnd), bhg(2000 i mnd), samt klær og utstyr til barna. Jeg mottar barnetrygd. I tillegg eier vi en hytte 50/50. Og betaler likt på den i mnd. Hva synes dere om fordelingen her?

Anonymkode: 19fcf...f70

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Sparer du noe ved siden av? Mannen/samboeren har jo en fin situasjon her med verdiøkning og nedbetaling av lån mens du betaler på ting som "forsvinner",  med unntak av hytta. 

Anonymkode: 34f5c...4fe

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Nei, du går jo i kvinnefella...

Anonymkode: 05590...4a8

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Alt annet enn fin posisjon. Typisk kvinnefelle. 

Anonymkode: 13810...19f

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Sparer du noe ved siden av? Mannen/samboeren har jo en fin situasjon her med verdiøkning og nedbetaling av lån mens du betaler på ting som "forsvinner",  med unntak av hytta. 

Anonymkode: 34f5c...4fe

Jeg sparer ca 15000 i fond i mnd

AnonymBruker
Skrevet

Det er uansett han som kan beholde huset hvis det blir brudd. Han kan dokumentere at han har betalt på alt vedr det. Dum fordeling du har gått med på.

Anonymkode: a65f2...067

• Liker 1
Skrevet

Du har gått rett i den klassiske kvinnefella.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Så alt du eier er 50% av ei hytte? Nei, du har en utrolig dårlig deal. 

Anonymkode: 50506...50e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde hatt panikk i din situasjon, men om du trives slik er jo det helt flott.

Anonymkode: c102f...1c3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kjøp deg inn i huset dere bor i eller kjøp leilighet som du kan leie ut. 

Anonymkode: 7c4a2...b9f

AnonymBruker
Skrevet

Elendig posisjon, ryker forholdet ryker huset, du lar han bruke pengene sine på noe som har verdiøkning, mens du bruker opp pengene på noe som ikke syntes. Dere er ikke gift engang etter 5 barn? Det her må være tull. alle skjønner vel at dette er en mega dårlig situasjon for deg. Du betaler altså 15000 på mat, barnehagen + klær og utstyr ? Det vil ikke komme deg til gode den dagen det skule bli slutt. 

Anonymkode: 7774d...a75

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Er det er seriøst spørsmål? Du har gått i en økonomisk «felle», som mange skriver. Du bør snakke med samboer, og få forståelse for at løpende utgifter også skal medregnes i hva dere eier, og sette huset på begge. Du vil stå i en veldig vanskelig situasjon der du er avhengig av hans goodwill dersom forholdet skulle ta slutt.

Anonymkode: 3bc3d...70f

• Liker 1
Skrevet

Hei trådstarter.

Da tittelen på tråden er mangelfull, stenges tråden. Viser til forumets retningslinjer:

Som bruker av Kvinneguiden gjelder følgende bruksvilkår

* Trådtitler på forumet er begrenset til 140 tegn. Vi anbefaler våre brukere å benytte seg av gode titler for å beskrive trådens innhold og dermed treffe riktige mottakere. Tråder med tittelen "Hjelp?" og lignende ufullstendige titler vil stenges. Trådstarter kan velge mellom enten å sende PM til moderator med ønske om endring av tittel, eller selv starte en ny tråd med forbedret tittel.

Du kan enten sende meg en privat melding med ønsket oppdatering av tittelen, så vil tråden åpnes igjen, eller starte en ny tråd med mer beskrivende tittel.

_popcorn_, adm

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...