AnonymBruker Skrevet 30. mars #21 Skrevet 30. mars Ikke Ada, ihvertfall. Hilsen Ada-mamma med 2 andre Ada'er i samme klasse. Anonymkode: 446ec...4c6 1
AnonymBruker Skrevet 30. mars #22 Skrevet 30. mars Solveig er veldig fint, et av mine favorittnavn. Mille også. Er ikke så glad i Ada. Så hvis dere står mellom Ada og Solveig, så ville jeg valgt Solveig. Solveig klinger fint, og Sol kan fint brukes som kallenavn. Anonymkode: 2bc2f...160 1
AnonymBruker Skrevet 30. mars #23 Skrevet 30. mars Solveig, uten tvil. Så fint, koselig navn. Får lyst til å smile bare av å lese navnet. Anonymkode: ab2b3...f03 1
Potetferie Skrevet 30. mars #25 Skrevet 30. mars lingw skrev (23 timer siden): Hei, Vi klarer ikke helt å bestemme oss mellom Mille, Solveig(Solvei) og Ada. Solveig føles mer voksent og rolig, mens Mille er søtt - noe jeg personlig liker godt. Men kanskje litt for søt når hun blir voksen. Ada føles enkelt og tidløst. Hva synes dere 😀? Takk Utrolig fine navn alle tre! Blir bra uansett!
AnonymBruker Skrevet 1. april #27 Skrevet 1. april Mille er finest av disse tre. Anonymkode: 814b8...5ca
AnonymBruker Skrevet 1. april #28 Skrevet 1. april AnonymBruker skrev (På 30.3.2026 den 6.10): Definitivt Solveig. Mille er et hundenavn. Og Ada er skikkelig oppbrukt. Anonymkode: 27f0d...b93 Mille er et vanlig kvinnenavn i både Norge og Danmark. Det er ikke et «hundenavn». Anonymkode: 814b8...5ca 2
AnonymBruker Skrevet 1. april #30 Skrevet 1. april AnonymBruker skrev (På 30.3.2026 den 7.19): Kjenner en Solveig som jobber i internasjonal fredsorganisasjon og en Håvard som vokste opp på internasjonal skole. Alle navn fungerer internasjonalt hvis man vil. Anonymkode: f28cb...ccd Blir han hetende Howard? og Sun way? Jeg synes det blir for dumt å ikke gi barnet et navn man liker fordi det ikke fungerer internasjonalt. Hvorfor skal vi tilpasse oss det internasjonale? Hvis det er veldig viktig for en så kan en vurdere å gi et internasjonalt mellomnavn. Anonymkode: ea692...5ec 1
AnonymBruker Skrevet 1. april #31 Skrevet 1. april Vi har ei lita Solveig og jeg elsker det navnet. Hun kler det. Ikke så stort problem i utlandet heller. Anonymkode: 10033...4b9 1
AnonymBruker Skrevet 1. april #32 Skrevet 1. april Alltid likt navnet Mille.. Ada liker jeg også mere jeg «smaker» på det.. Solveig er bare nei hos meg.. Anonymkode: 85495...5e4
AnonymBruker Skrevet 1. april #33 Skrevet 1. april Vi har to små Solveig-er i vår familie. Jeg liker det navnet best. Min farmor het det, og jeg har også en venninne på 39 år som heter det. Så jeg har referanser til alle aldre. Anonymkode: 63648...973 1
AnonymBruker Skrevet 1. april #34 Skrevet 1. april Hvis du går for Solvei må du regne med at alle legger på en G. Det blir det samme med Ingrid og Astrid uten d til slutt. Så du må velge hvor mye energi du vil bruke på å rette på alle de som skriver feil på skjemaer og diplomer. Anonymkode: ea692...5ec 2
AnonymBruker Skrevet 3. april #35 Skrevet 3. april AnonymBruker skrev (På 30.3.2026 den 3.02): Min lærer i 1.- 6.klasse het Solveig 😅 Hun er vel ca. 75 år nå. Solveig er kanskje litt vanskelig å uttale internasjonalt? Men da kan evt bare "Sol" brukes. Synes Mille er fint. Anonymkode: 05412...e35 Pøh, da er det bare å oversette det til Sunroad Hadde også en lærer som het Solveig. Engelsklærer og hun ble seff kalt Sunroad Anonymkode: cd0b0...27d 1
AnonymBruker Skrevet 5. april #36 Skrevet 5. april AnonymBruker skrev (På 30.3.2026 den 6.26): Nærmer meg 60, og har et navn som er umulig å uttale på engelsk. Det irriterte meg da jeg begynte å reise utenlands. Derfor fikk mine barn navn som var enkle å uttale i utlandet. Men jeg liker Solveig, altså 🙂. Litt mer unikt enn Ada og Mille Anonymkode: 5cd6e...645 Reiser du bare i engelskspråklige land? Anonymkode: 1524b...2e5
AnonymBruker Skrevet 5. april #37 Skrevet 5. april Apropos internasjonalt, så klarer jeg ikke la være å tenke på at Mille betyr tusen. Ja, kjenner noen som heter det, hyggelig dame. Men det høres ut som en forkortelse av Camilla/camille, eller kanskje Millicent. Anonymkode: 1524b...2e5 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå