AnonymBruker Skrevet i går, 17:08 #1 Skrevet i går, 17:08 Jeg trenger tips til hvordan jeg kan få i meg mye protein? Jeg har regnet ut jeg må ha ca 110 gram hver dag Jeg skal drikke en proteinshake Jeg er litt lei av cottage Chese allerede Tips?? Anonymkode: 6f688...c4c
micromaya Skrevet i går, 17:17 #2 Skrevet i går, 17:17 Jeg ligger også på 110 gram hver dag. Det går mye i egg, gresk yoghurt, kyllingfilet og kjøtt. Klarer dessverre ikke å like cottage cheese, så det blir noen dager hvor proteinpulver og proteinbarer må fylle på regnskapet. Eggehvite på flaske er også genialt, kan legge til mye protein med få kalorier (blander det i omelett, eggerøre osv.)
AnonymBruker Skrevet i går, 17:17 #3 Skrevet i går, 17:17 Egg Gresk yoghurt med nøtter (og bær.) Kylling Anonymkode: 9454c...779 1
AnonymBruker Skrevet i går, 17:18 #4 Skrevet i går, 17:18 Peanøttsmør? Potet er en undervurdert kilde til protein. Du kan maule ost? Anonymkode: 8f6ca...513
AnonymBruker Skrevet i går, 17:20 #5 Skrevet i går, 17:20 Karbonadedeig,tunfisk,torsk og reker. Anonymkode: e0217...858
Daisy-love Skrevet i går, 17:20 #6 Skrevet i går, 17:20 Kan du ha egg? Det er en lett måte å få inn en del protein på. Ellers er det jo mye protein i både meieriprodukter og kjøtt og fisk, og en god del i plantebaserte produkter. Gresk yoghurt, med cottage cheese, eller litt innrørt proteinpulver og chiafrø som har ligget i vann, toppet med bær og hakkede nøtter eller nøttesmør kan være en fin frokost eller mellommåltid alt etter størrelsen. Edamamebønner til snacks er rågodt. Proteinpulver, cottage cheese, egg, eller gresk yoghurt kan alle røres inn i havregrøten for å bygge opp.
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #7 Skrevet 23 timer siden Lager du smoothie med cottage cheese merker du lite til den men den gjør mye. Jeg lager smoothie med Cottage cheese (ca 1.25 dl), bringebær eller blåbær, og biola (har gjerne i en teskje med yt proteinyogurt) og en banan. Drikker 2-4 slike glass om dagen Egg er en god protein kilde. Tunfisk og nøtter Kylling Anonymkode: e9c8c...06f
Frøkenfryden Skrevet 20 timer siden #8 Skrevet 20 timer siden Parmesan! På brød eller med litt kjøtt i biter bare.
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #9 Skrevet 6 timer siden Det fleste rene animalske matvarer. Kjøtt, egg, fisk, innmat, meieriprodukter for eksempel. Det er viktig å vite at vi tar opp og klarer å nyttiggjøre oss av mer av proteinet når det kommer fra animalske kilder enn når det kommer fra vegetabilske kilder. Det er lett å få i seg 110g protein når man spiser ren mat med mye animalsk. Anonymkode: fbda6...9d5 1
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #10 Skrevet 3 timer siden Gammelost. 100 gram gammelost inneholder 54 gram protein (54% protein i osten). Noen regner gammelost som verdens sunneste ost (har mange positive helsemessige egenskaper, bl.a. vitamin K2 som er spesielt gunstig for kvinner). Smør under, og litt syltetøy på toppen, så er det ikke bare veldig sunt - men også godt Anonymkode: 06269...70e
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå