Gå til innhold

Reise med fly imorgen

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Jeg måtte starte med en pencilin kur på fredag pga infeksjon i sår. Magen min har reagert på pencilinet. Ble ganske løs mage. Nå gruer jeg meg skikkelig til flyturen. Den er på 1 time. Kan jeg da ta imodium selv om jeg går på pencilin? Føler ikke for å ringe legevakt for å spørre om dette. Vet man ikke skal stille helse spørsmål på nett men kan ikke se for meg at dette er et farlig spørsmål. Vil liksom ikke drite meg ut på flyet heller.

Anonymkode: aae2a...63d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ikke helsepersonell, men det hadde jeg gjort. 

Anonymkode: cfdde...0a5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg er ikke helsepersonell, men det hadde jeg gjort. 

Anonymkode: cfdde...0a5

Kan som sagt ringe legevakt for å høre men føler det er litt vell mye 😅 føler legevakt er for syke mennesker å at jeg skal ringe for et slikt spørsmål er jo kanskje uheldig når det er legevakt. Glemt å spørre på apoteket selvfølgelig 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror det skal gå bra så lenge du ikke føler deg helt elendig, har feber eller liknende.

Anonymkode: 453d1...a2a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja.

Det anbefales ved reise.

Diaré ved bruk av antibiotika - Apotek 1

Anonymkode: 79300...04d

Det gjør ingenting mot pencilinkuren jeg går på?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hei. Jeg måtte starte med en pencilin kur på fredag pga infeksjon i sår. Magen min har reagert på pencilinet. Ble ganske løs mage. Nå gruer jeg meg skikkelig til flyturen. Den er på 1 time. Kan jeg da ta imodium selv om jeg går på pencilin? Føler ikke for å ringe legevakt for å spørre om dette. Vet man ikke skal stille helse spørsmål på nett men kan ikke se for meg at dette er et farlig spørsmål. Vil liksom ikke drite meg ut på flyet heller.

Ingen her kan svare skikkelig siden det ikke er lov å svare på,medisinske spørsmål, så du bør søke råd hos helsepersonell fremfor ukjente og anonyme folk på et forum.

Anonymkode: 40d44...d33

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg tror det skal gå bra så lenge du ikke føler deg helt elendig, har feber eller liknende.

Anonymkode: 453d1...a2a

Ingen feber, bare dårlig mage. Vet magen min generelt ikke liker pencilin/antibiotika. Blir det samme hver gang. Typisk at det måtte bli slik før ferie

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ingen her kan svare skikkelig siden det ikke er lov å svare på,medisinske spørsmål, så du bør søke råd hos helsepersonell fremfor ukjente og anonyme folk på et forum.

Anonymkode: 40d44...d33

Ja det vet jeg meget godt. Føler bare det er litt mye å ringe legevakt. Har ingen andre alternativer på en søndag. Men jeg kan godt gjør det 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det gjør ingenting mot pencilinkuren jeg går på?

Det står jo i linken fra apoteket at de anbefaler imodium ved diaré forårsaket av penicillin på reise.ingen her kan egentlig gi deg medisinske råd, så apoteket blir der nærmeste du kommer svar uten å ringe lege. Hadde stolt mer på apoteket enn svar du får av tilfeldige folk.

Anonymkode: 50476...82f

• Liker 2
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...