AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #1 Skrevet 14 timer siden Hei Dere som bruker cc cream, bruker dere fuktighetskrem under? Trenger man det? Jeg er glad i lumene cc cream, men opplever ofte at resultatet ikke varer så lenge når jeg bruker dagkrem under. Bruker stort sett krem fra dr greve eller la roche posay. Har noen tips til meg? Evnt en anbefaling på krem som fungerer under sminke. Jeg har veldig sensitiv hud og hormonell akne, periodevis. Anonymkode: 502d4...b77
AprilLudgate Skrevet 14 timer siden #2 Skrevet 14 timer siden Det vil ikke hjelpe å bytte dagkrem. CCcream er ikke ment å ha veldig lang varighet, så alternativet er enten fikseringsspray eller å bytte baseprodukt - eventuelt - legge en grip primer under. 1
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #3 Skrevet 12 timer siden AprilLudgate skrev (1 time siden): Det vil ikke hjelpe å bytte dagkrem. CCcream er ikke ment å ha veldig lang varighet, så alternativet er enten fikseringsspray eller å bytte baseprodukt - eventuelt - legge en grip primer under. Takk for innspill. Hvis cc cream ikke er ment for å vare så er det et litt kjedelig produkt.. skal teste med spray over. Anonymkode: 502d4...b77
Roci Skrevet 12 timer siden #4 Skrevet 12 timer siden Jeg er enig med @AprilLudgate - forsøk evt. med et fuktserum i tillegg til primer hvis du trenger mer fukt, men ikke fullt så mye som du får fra en krem.
AprilLudgate Skrevet 12 timer siden #5 Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Takk for innspill. Hvis cc cream ikke er ment for å vare så er det et litt kjedelig produkt.. skal teste med spray over. Anonymkode: 502d4...b77 Ingen baseprodukter som gir det minste snev av glød/fukt varer en hel dag uten å trenge litt ny frisk. Det er hva longwear matte er til for (nyeste til Nyx eller Nars feks). Man kan sette matte foundations med glødgivende fikseringssprayer (ikke setting, men fiksering), men de vil ofte bli cakey/separere litt de og. Da foretrekker endel å heller legge litt pudder over når basen begynner å fade. Lumenes CC er ikke blant de med kortest varighet, men du må over på matte longwear foundations og dermed høyere og «flatere» dekk for å få det til å vare. Selv foretrekker jeg produkter som fader naturlig og tåler eventuell oppfrisknkng enn longwear. Longwear betyr ikke «holder seg like fint», det betyr bare at produsenten lover og kan vise til at tester holder X antall timer på huden. Om det fortsatt ligger pent er ikke inkludert i den lovnaden. 1
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #6 Skrevet 7 timer siden AprilLudgate skrev (4 timer siden): Ingen baseprodukter som gir det minste snev av glød/fukt varer en hel dag uten å trenge litt ny frisk. Det er hva longwear matte er til for (nyeste til Nyx eller Nars feks). Man kan sette matte foundations med glødgivende fikseringssprayer (ikke setting, men fiksering), men de vil ofte bli cakey/separere litt de og. Da foretrekker endel å heller legge litt pudder over når basen begynner å fade. Lumenes CC er ikke blant de med kortest varighet, men du må over på matte longwear foundations og dermed høyere og «flatere» dekk for å få det til å vare. Selv foretrekker jeg produkter som fader naturlig og tåler eventuell oppfrisknkng enn longwear. Longwear betyr ikke «holder seg like fint», det betyr bare at produsenten lover og kan vise til at tester holder X antall timer på huden. Om det fortsatt ligger pent er ikke inkludert i den lovnaden. Tusen takk, dette var veldig nyttig for meg å lese Jeg liker at lumene ser naturlig ut. Har testet it cosmetics cc cream tidligere. Den satt lengre og bedre, men følte at den ikke så veldig naturlig ut. Føltes tung på huden. Anonymkode: 502d4...b77
AprilLudgate Skrevet 7 timer siden #7 Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Tusen takk, dette var veldig nyttig for meg å lese Jeg liker at lumene ser naturlig ut. Har testet it cosmetics cc cream tidligere. Den satt lengre og bedre, men følte at den ikke så veldig naturlig ut. Føltes tung på huden. Anonymkode: 502d4...b77 Ja, jeg synes det samme om IT. Og jeg liker ikke full makeup look lengre som før, og takler ikke helt klissete tekstur som grippy primere gir. Så jeg går for skintints/blande ut foundations tynnere og kortere varighet. Har ikke prøvd selv, men Maybelline sin grip primer er visstnok ikke klissete slik som Milk/Elf. Så mulig den kan forlenge tiden. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå