AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #1 Skrevet 13 timer siden Det er et fenomen jeg tror flere kjenner seg igjen i, men som det snakkes lite om: Hvorfor tar man kontakt med noen som har behandlet en dårlig? Rasjonelt gir det jo ikke mening. Man vet at personen ikke har gitt trygghet, ikke har møtt en på en god måte – og likevel kan man kjenne et sterkt behov for å ringe, sende meldinger eller “få svar”.Men dette handler ofte ikke om personen i seg selv. Det handler om mangel på avslutning. Når man opplever nærhet eller intensitet, og det så blir avsluttet brått, utydelig eller uten forklaring, klarer ikke systemet vårt å lande det. Hjernen leter etter mening. Kroppen står i uro. Man ønsker å “lukke” det som ble åpnet. Da kan man havne i et mønster: man tar kontakt får lite eller ingen respons kjenner mer uro og prøver igjen Dette kan være overraskende for mange, fordi det bryter med hvordan man egentlig ser på seg selv. Men det er ikke nødvendigvis et tegn på svakhet. Det er et forsøk på å regulere seg selv. Problemet er bare at man prøver å få ro fra en person som ikke skapte ro i utgangspunktet.Og da blir man ofte sittende fast. Å forstå disse mekanismene kan være et første steg mot å bryte mønsteret – og heller finne avslutning i seg selv, i stedet for hos den andre. Jeg tror flere har kjent på dette enn vi tør å innrømme. Så en film om emnet abzurdah. Noen som har erfart det? Anonymkode: afaa6...292 2
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #2 Skrevet 13 timer siden Vi roter oss i dårlige forhold og relasjoner når vi ikke er i kontakt med oss selv og egne følelser. Anonymkode: 95666...734 1
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #3 Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Vi roter oss i dårlige forhold og relasjoner når vi ikke er i kontakt med oss selv og egne følelser. Anonymkode: 95666...734 Jeg skjønner hva du mener, og det ligger nok noe i det. Når noe er uavklart eller brått avsluttet, kan det skape uro som gjør at man søker svar eller prøver å “rydde opp”, selv om man egentlig vet at det ikke er en god relasjon. Anonymkode: afaa6...292
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå