Gå til innhold

Tights til trening

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har begynt på et treningssenter med mange som er mye yngre enn meg. Jeg har lagt merke til at veldig mange av de unge damene bruker tights som går helt inn i rumpa. Faktisk så langt inn i rumpa at jeg nesten blir litt flau på deres vegne når de lener seg fram, det er hakket før rektoskopi liksom… Jeg er kvinne selv, og jentene skal selvfølgelig få gå med hva de vil så lenge jeg slipper å bruke sånn tights, men det ser så ubehagelig ut. En gang i min ungdom brukte jeg stringtruser, men det var jo ikke fordi det var så behagelig eller praktisk. Er det virkelig noen som velger å bruke «nysgjerrig» treningstøy av noen annen grunn enn at de vil vise fram rumpa?

Anonymkode: e27b4...1da

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå skal det nevnes at 70% av de som går på treningsstudio har en eller annen form for nevroutviklingsforstyrrelser,noen trener for å slite seg ut mens andre trener for å bli fulle av energi og bli helt propell.   Du treffer på mange skikkelige originaler der skal jeg love deg.   

Anonymkode: 0d84c...9fd

Skrevet

Du slipper å tenke på hva andre gjør, fokuser på din egen trening når du er på treningsenter.

Anonymkode: 5a802...c76

• Liker 1
Skrevet

Det å føle at man ser bra ut i treningstøy kan være en stor motivasjon til å faktisk dra på treningssenteret! Tenker det er viktig å huske på at alle som er på treningssenteret er der for å bli en bedre versjon av seg selv.

Anonymkode: 84206...b38

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det å føle at man ser bra ut i treningstøy kan være en stor motivasjon til å faktisk dra på treningssenteret! Tenker det er viktig å huske på at alle som er på treningssenteret er der for å bli en bedre versjon av seg selv.

Anonymkode: 84206...b38

Tja, det med at alle går for å bli en bedre versjon av seg selv er jeg ikke så sikker på. Tror det er en del som går for å føle at de fortjener å spise den dagen eller straffe seg selv for å ha spist noe feil. Men det er ikke poenget. Spørsmålet er om det er behagelig å gå med?

Skrevet

Skjønner hva du mener :). Jeg har trent på treningssenter «i alle år», og må si det er en fascinerende greie. Synes det er flott at yngre har funnet treningsglede og ønsker å ha muskler fremfor å være radmagre – men forstår de ikke hvor dumt det ser ut med slike tights? 🤔 Det skaper jo bare en illusjon av større rumpe, som en bh fylt med vatt. Tren rumpa di så den synes i en ordentlig tights i stedet…!

Men ja: jeg er godt over 50 nå, og tenker at de får kle seg som de vil. Jeg har tights uten scrunch, og klarer meg fint på trening lell. En vakker dag vil de nok se tilbake på denne tiden og disse klærne som vi husker visse hårtrender fra 80-årene 😉

Anonymkode: 8d4aa...64e

• Liker 2
Skrevet

Jeg bruker ikke tights med scrunchies, men har noen shorts som jeg løper i, og til yoga. Eneste forskjellen jeg merker er at tights med scrunchies ofte er mykere i stoffet uten å bli gjennomsiktig.

Jeg er 40 år og bruker string, fordi jeg synes det er mye mer behagelig enn hipster eller vanlig truse. 

Men hvorfor bryr du deg om hva andre synes er behagelig? Og hva så om noen bruker det for å vise seg frem? De fleste av oss liker vel se bra ut, og vi har ulik smak. Du har garantert noen plagg som andre ikke vil fatte hvordan du klarer gå med. 

Anonymkode: 2c195...975

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg bruker ikke tights med scrunchies, men har noen shorts som jeg løper i, og til yoga. Eneste forskjellen jeg merker er at tights med scrunchies ofte er mykere i stoffet uten å bli gjennomsiktig.

Jeg er 40 år og bruker string, fordi jeg synes det er mye mer behagelig enn hipster eller vanlig truse. 

Men hvorfor bryr du deg om hva andre synes er behagelig? Og hva så om noen bruker det for å vise seg frem? De fleste av oss liker vel se bra ut, og vi har ulik smak. Du har garantert noen plagg som andre ikke vil fatte hvordan du klarer gå med. 

Anonymkode: 2c195...975

Jeg tviler ikke på at andre har et kritisk blikk på både meg og mine klær når jeg er på trening, jeg ser ikke bra ut, men velger det som er funksjonelt og behagelig til det jeg skal gjøre. Spørsmålet kommer av at jeg har latt meg forundre av at så mange bruker et plagg jeg synes ser så ubehagelig ut, og lurer på om de unge velger bort komfort for det estetiske (det er ikke uvanlig), eller om det ikke er så ekkelt å ha på som jeg ser for meg. Jeg vet at jeg trengte å bli noen år eldre for å innse at jeg faktisk ikke måtte bruke stringtruse når jeg syntes det var ubehagelig, selv om «alle» andre gjorde det. Og tights med scrunch utfordrer nok også min intimsone fordi jeg har opplevd å helt uforberedt plutselig se alt for langt opp i rumpa på en ukjent jente (ikke at det hadde vært bedre med noen jeg kjente). 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Jeg tviler ikke på at andre har et kritisk blikk på både meg og mine klær når jeg er på trening, jeg ser ikke bra ut, men velger det som er funksjonelt og behagelig til det jeg skal gjøre. Spørsmålet kommer av at jeg har latt meg forundre av at så mange bruker et plagg jeg synes ser så ubehagelig ut, og lurer på om de unge velger bort komfort for det estetiske (det er ikke uvanlig), eller om det ikke er så ekkelt å ha på som jeg ser for meg. Jeg vet at jeg trengte å bli noen år eldre for å innse at jeg faktisk ikke måtte bruke stringtruse når jeg syntes det var ubehagelig, selv om «alle» andre gjorde det. Og tights med scrunch utfordrer nok også min intimsone fordi jeg har opplevd å helt uforberedt plutselig se alt for langt opp i rumpa på en ukjent jente (ikke at det hadde vært bedre med noen jeg kjente). 

Handler om å få oppmerksomhet, bli lagt merke til, bli glodd på av menn. Da får man selvtillit.

Anonymkode: 27f4c...a96

Skrevet

Jeg har en sånn tights og for å være 100% ærlig - etter å ha begynt med styrketrening (har trent i 1,5 år, men nylig litt mer målretta styrke), så opplevde jeg for første gang i forrige uke at en mann (en eldre og helt uattraktiv) så min vei mens jeg gjorde en øvelse. Og for meg - som alltid har vært veldig lite attraktiv og aldri fått noe oppmerksomhet fra menn i det hele tatt - så ga det meg faktisk en selvtillitsboost. Jeg føler meg rett og slett sexy! Og det har jeg aldri gjort før (jeg er 35). Det er faktisk en motivasjon for å fortsette å trene. 

Jeg har bare 2 tightser, så den andre dagen bruker jeg en dritstøgg gammel slarken en. Så det er ikke sånn at jeg må gjøre hver gang. 

Anonymkode: d1086...e41

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg har en sånn tights og for å være 100% ærlig - etter å ha begynt med styrketrening (har trent i 1,5 år, men nylig litt mer målretta styrke), så opplevde jeg for første gang i forrige uke at en mann (en eldre og helt uattraktiv) så min vei mens jeg gjorde en øvelse. Og for meg - som alltid har vært veldig lite attraktiv og aldri fått noe oppmerksomhet fra menn i det hele tatt - så ga det meg faktisk en selvtillitsboost. Jeg føler meg rett og slett sexy! Og det har jeg aldri gjort før (jeg er 35). Det er faktisk en motivasjon for å fortsette å trene. 

Jeg har bare 2 tightser, så den andre dagen bruker jeg en dritstøgg gammel slarken en. Så det er ikke sånn at jeg må gjøre hver gang. 

Endelig en ærlig kvinne på dette emnet. Takk!

Anonymkode: 27f4c...a96

Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Skjønner hva du mener :). Jeg har trent på treningssenter «i alle år», og må si det er en fascinerende greie. Synes det er flott at yngre har funnet treningsglede og ønsker å ha muskler fremfor å være radmagre – men forstår de ikke hvor dumt det ser ut med slike tights? 🤔 Det skaper jo bare en illusjon av større rumpe, som en bh fylt med vatt. Tren rumpa di så den synes i en ordentlig tights i stedet…!

Men ja: jeg er godt over 50 nå, og tenker at de får kle seg som de vil. Jeg har tights uten scrunch, og klarer meg fint på trening lell. En vakker dag vil de nok se tilbake på denne tiden og disse klærne som vi husker visse hårtrender fra 80-årene 😉

Anonymkode: 8d4aa...64e

De synes jo åpenbart ikke det ser dumt ut med sånne tights, siden så mange mellom 20 og 35 bruker disse. 

Du og jeg kan godt mene det ser dumt ut, men når en stor andel i den aldersgruppa synes det ser fint ut er nok min og din mening fullstendig uinteressant. 😉 Det handler ikke om å forstå, men om å gi blaffen. Noen vil jo alltid mene noe likevel. 

Jeg personlig venter fortsatt på 80-90-tallets comeback i treningsmote. Der snakker vi stygt, men gøy! 😂😁 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Digg, gi beskjed når du har på den fine tightsen og ser deilig ut, da skal jeg også trene :D

Anonymkode: 51982...ace

Skrevet

Jeg ser jenter og kvinner med slike tights på flyplasser også. De ønsker å bli sett på. Og det blir de. Tights med hvite sokker over, kule sneakers, en fin hettegenser eller treningsjakke er jo sexy. Selvsagt blir de sett på. 

Anonymkode: 3929f...3c1

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...