Gå til innhold

hva er en bridezilla

Fremhevede innlegg

Skrevet
Tror du misforsto henne helt. Her er hele setningen hennes en gang til:

Dere er jo enige..

Ja, jeg vet da at vi er enige. Skrev jo det helt i begynnelsen, også la jeg til litt mer galskap. :ler:
Videoannonse
Annonse
Skrevet
eksemper på unødvendige detaljer?

Vel, alle detaljer kan utvikle seg til å bli "unødvendige", det er ikke så mye selve detaljen som er problemet, mer hvilken viktighet de får. Og _en_ slik ting er ikke nok til å lage en bridzilla, alle kan få en hangup!

OK folkens, ikke bli snurte nå da,,,, :overrasket: jeg kaller ingen en bridzilla, som sakt, en par slike ting er ok, det er først når det baller på seg at du blir bridzilla.

Eksempler

Kjolen kommer ikke til butikken åtte uker før som man hadde trodd, men syv uker før, kriiiiiise (osv)

forloveren din har lyst til å ha på seg bunad, den er helt ny, og hun er stolt. Du derimot har ikke sett for deg det, du hadde sett for deg at hun hadde på seg en lang kjole i pastell. Nå er dagen ødelagt forde forloveren din ikke er deg...

Du vil ikke ha sanger i bryllupet, men hvet at det helt sikkert kommer noen da du har to tanter som _elsker å lage sang_ og familien generelt liker å synge. Når det allikevell dukker opp en sang så blir du sint, og setter deg under bordet og griner... (eventuelt går på do og griner)

Du har alltid sett for deg kirken pyntet i blåklokker, men uuups, det lar seg ikke gjøre forde blåklokkene blomstret tidlig det året, og nå er det ingen tingen igjenn. Du får pyntet kirken fint, men hver gang du ser på bildene fra vielsen så tenker du "det skulle vært blåklokker" (og ikke "hvilken herlig mann")

En av din kjæres kompiser har ikke verdens beste råd. Dere har planlagt bryllup i stilfulle omgivelser, med smoking som antrekk, han dukker opp i en sort dress fra syttitallet. I stedet for å tenke, jaha, det var da også noe å ha på seg, tenker du kriiiiiiise...... (osv)

Skrevet
Ja, jeg vet da at vi er enige.  Skrev jo det helt i begynnelsen, også la jeg til litt mer galskap. :ler:

Aha ser det nå... Er visst jeg selv som må begynne å lese litt nøyere.. :forvirret:

Skrevet
EN bridezilla for meg er ei som blir ordentlig sinna på folk rundt seg fordi ikke alt går etter planen.

En bridezilla er for meg en kommende brud som går så opp i alle detaljene ved bryllupet at hun glemmer det som er viktig. (Brudgommen, gjestene og det at de gjør dette for å bli gift, ikke for at dagen skal være perfekt.)

Jeg tror mange av brudene her inne kan virke litt Bridezillas til tider. Ofte fordi mye av følelsene og tankene kommer ut her, for å skåne andre IRL, som kanskje ikke er SÅ intererssert.

Det tror jeg at jeg kan være enig med deg i.

Det er lettere å ta det ut her enn i RL.

Tror gubben setter pris på forumet i alle fall!  :sjenert:

Veldig enig i både beskrivelsen av en ekte bridezilla, og i at det er greit å ha et forum der man kan få ut bryllupsmaset for å spare omgivelsene. :sjenert:

Skrevet
Veldig enig i både beskrivelsen av en ekte bridezilla, og i at det er greit å ha et forum der man kan få ut bryllupsmaset for å spare omgivelsene. :sjenert:

Greit nok det, men det som forundrer meg er at dere omtrent halshugger andre som er dumme nok til å skrive noe på bryllupsforumet som dere er uenige i.

Hvis man feks er frekk nok til å skrive at man synes det er en uting at gjestene må betale for drinkene - og i tillegg er idiot nok til å ikke bruke nick - da er man så simpel, misunnelig og sjalu at det nesten ikke finnes makan - i tillegg er man selvfølgelig kverulerende og blir rapportert på ris og ros som kverulant fordi man er uenig. Ok, at de fleste på bryllup er unge, men normal folkeskikk bør de kunne fremvise.

Håper virkelig de verste her får tatt det ut her - ellers synes jeg synd på omgivelsene deres.

Skrevet

Det blir tydelig vis feil uansett hva man velger. Jeg ikke en person som liker å pusle med detaljer, men nyter godt av at andre liker det. Vi har ikke noe fargetema, invitasjonene kjøpte vi i en bokhandel, bryllupskaken er det en venninne som lager med helt frie tøyler jeg er glad for at hun ville gjøre det(det blir ikke noe prøvesmaking før bryllupet). Lokalene må pyntes, men det finner vi sikkert utav den siste uka. Når jeg forteller om dette og at vi regner med at alt ordner seg så har jeg fått reaksjoner som: Jasså så du skal baaare gifte deg du da. Nei jeg skal ikke baaare gifte meg. Jeg skal gifte meg og det blir flott, men jeg finner ingen glede i å bruke timer på planlegging, dekorasjoner, bordkort etc.

Så vær forsiktig før du dømmer andre for å være for engasjert eller uengasjert i sitt eget bryllup. VI er alle forskjellige og tak og pris for det!

Så lykke til til alle som skal gifte seg uansett om du er som meg eller ikke. Jeg håper dere får en strålende dag og et fantastisk liv sammen med den dere elsker!! :kyss:

Skrevet
Greit nok det, men det som forundrer meg er at dere omtrent halshugger andre som er dumme nok til å skrive noe på bryllupsforumet som dere er uenige i.

Hvis man feks er frekk nok til å skrive at man synes det er en uting at gjestene må betale for drinkene - og i tillegg er idiot nok til å ikke bruke nick - da er man så simpel, misunnelig og sjalu at det nesten ikke finnes makan - i tillegg er man selvfølgelig kverulerende og blir rapportert på ris og ros som kverulant fordi man er uenig.  Ok, at de fleste på bryllup er unge, men normal folkeskikk bør de kunne fremvise.

Håper virkelig de verste her får tatt det ut her - ellers synes jeg synd på omgivelsene deres.

Samtidig er det viktig å huske på at det som er det perfekte bryllup for noen kanskje er en uting for andre. Det er mulig å si hva man mener eller gi uttrykk for at man selv ville valgt noe annet på en konstruktiv og ok måte uten å provosere ved å la den aktuelle bruden sitte igjen med en følelse av at hennes og hennes kjæres valg ikke er bra nok for omgivelsene.

Hvis en brud skal ha rød kjole f.eks så trenger ikke hun å høre hvor forferdelig grusomt man synes det er. Man er kanskje litt hårsår når det gjelder å få krasse og ugjennomtenkte tilbakemeldinger på det man har valgt til sitt bryllupet ut ifra sine ønsker og midler.

Men dette er jo en litt annen diskusjon... ;)

Skrevet
Så lykke til til alle som skal gifte seg uansett om du er som meg eller ikke. Jeg håper dere får en strålende dag og et fantastisk liv sammen med den dere elsker!!  :kyss:

I like måte!! :kose:

Skrevet (endret)

Jeg elsker å planlegge alt mulig. :rodme:

Jeg skal på ferie i august, og har allerede kjøpt lonely planet bok, og lest meg opp om stedet på nettet, slik at jeg er forberedt.

Derfor er det naturlig at jeg planlegger bryllupet mitt, selv om det er ett år igjen. Det er bare slik jeg er av person.

Når det gjelder bryllupet, er jeg ikke opphengt i lys, bordkort og blomster. Men fordi vi ikke vil bruke hele årslønna på bryllupet bruker vi ekstra tid for å finne gode tilbud og priser. Men selvfølgelig vil vi jo at det skal se fint ut. Jeg er på forumet for å få råd og tips, og synes det er kjempenyttig. :)

En bridezilla for meg, vil ha alt perfekt, koste hva det koste vil. Hun har bryllup for å vise seg frem, ikke for å ha en fin dag sammen med famillie og venner.

Endret av marsy
Skrevet

Hvis man feks er frekk nok til å skrive at man synes det er en uting at gjestene må betale for drinkene - og i tillegg er idiot nok til å ikke bruke nick - da er man så simpel, misunnelig og sjalu at det nesten ikke finnes makan - i tillegg er man selvfølgelig kverulerende og blir rapportert på ris og ros som kverulant fordi man er uenig.  Ok, at de fleste på bryllup er unge, men normal folkeskikk bør de kunne fremvise.

Det er jo akkurat det samme for de som mener det motsatte og da. Hvis man er "så dum" at man skriver at man skal gi gjesten to bonger hver, så blir man halshogd for det og.

Grunnen til at jeg evt rapporterer noe til moderatorene er hvis forumets regler blir brutt. Og det skjer ofte, og det er ofte gjester som gjør det. Men dette har blitt diskutert hundrevis av ganger inne på ros, ris og tips..

Skrevet
Hver eneste dag?? Hva i all verden er det du driver med? :klø:

For det meste bruker jeg tid her inne... - og det hadde jeg ikke gjort hvis det ikke hadde vært for bryllupet for å si det sånn :) I tillegg blir det en del sniking på nettsider etter undertøy og dilldall, samt lage bordkort, sanghefter osv... Er alltid noe!

Vil regne med du bruker dette litt ironisk om deg selv. Det tyder i så fall på selvinnsikt, som viser at du selv ser at så mye fokus på ditt bryllup kan bli slitsomt for andre.

En ekte bridezilla ville aldri kallt seg selv bridezilla. Hun hadde ikke forstått at hun var så "vanskelig" eller slitsom for alle andre.

Hadde noen kalt henne bridezilla, hadde hun tatt det som at de var misunnelige på henne, og hennes perfekte bryllup.

Er nok litt ironisk ja! :) Dessuten involverer jeg ingen andre, så den eneste bryllupsforberedelsene går utover er nok meg selv...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...