Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

1, 4 og 5.

De andre er enten for kort eller sært til å bruke ved flere anledninger synes jeg. 

• Liker 3
Skrevet

Nr 2 er den som passer best. Jeg forutsetter at den blir litt lengre på deg enn på modellen, siden du er 10 cm kortere. 

Nr 1 er en selskapskjole, ikke et begravelsesantrekk.

Nr 3 og 4 er for korte. Særlig nr 4 ser temmelig kort ut. 

Nr 5 blir litt for mye party, med alt glitteret. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Knær eller lavere 

Anonymkode: e4788...4b0

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
AnonymBruker
Skrevet

Nummer 2 ville jeg tatt. 

Anonymkode: 0c77c...df0

• Liker 2
Skrevet

Takk for innspill. Tar gjerne i mot forslag på andre kjoler også.

Jeg er lav, så tror ingen av kjolene vil bli spesielt korte på meg. Planlegger å bruke tette, svarte strømper og støvletter til. Sikkert lang kåpe over i kirka også.

Jeg kjøper, og kaster nesten aldri klær. Nesten alt jeg har eier har jeg i minst 10 år, og jeg liker ikke bruk og kast mentaliteten. Alle kjolene over kan kjøpes på salg nå. Jeg ønsker ikke innspill på pris, men på kjole til anledningen. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
inkognit0 skrev (1 time siden):

Jeg er lav, så tror ingen av kjolene vil bli spesielt korte på meg. Planlegger å bruke tette, svarte strømper og støvletter til. Sikkert lang kåpe over i kirka også.

Jeg kjøper, og kaster nesten aldri klær. Nesten alt jeg har eier har jeg i minst 10 år, og jeg liker ikke bruk og kast mentaliteten. Alle kjolene over kan kjøpes på salg nå. Jeg ønsker ikke innspill på pris, men på kjole til anledningen. 

men da har du vel noe du kan bruke fra før

Anonymkode: 7ceff...4f9

AnonymBruker
Skrevet

Det virker som du har misforstått litt. En begravelse er ikke en fest. Den foregår midt på dagen og er en sober anledning. 

Ta noe du har, gjerne en knelang mørk (må ikke være svart) kjole eller et skjørt. Eventuelt mørke pene bukser. Diskrete smykker.

Hvis du skal kjøpe noe nytt så ikke kjøp party-antrekk.

Anonymkode: d2614...595

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Ingen av disse passer til begravelse, synes jeg. Du har vel en enkel, sort bukse og en sort bluse?

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

1 eller 4. Hovedpoenget er at det bør være sort og kjedelig.heøst knelangt, uten utringning, dekke skuldrene.

Anonymkode: 2d7fc...2a1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nummer 4. Modellen er 173 og du er 160, den vil være betydelig lengre på deg. Med mørk strømpebukse (mørkere/tykkere enn modellen har på) og lange støvletter syns jeg den vil passe fint til begravelse. Diskret tilbehør, nøytral hårfrisyre. 

Er servitør og har jobbet i mange minnesamvær og kan trygt si den er innafor. Har sett damer i både leopard bukse, denim kjole (dvs. lys denim), lounge bukser og lignende. 

Anonymkode: 038ca...664

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Vurderer du virkelig å kjøpe en kjole til over FEM TUSEN kroner for en begravelse?😱

Anonymkode: 5673d...13b

Det kunne jeg også gjort, om jeg fant en fin modell. Den vil jo ikke bare bli brukt i én begravelse, men flere anledninger.

Anonymkode: 9a898...134

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Likte nummer 2 og 4 best. 

Anonymkode: 9a898...134

AnonymBruker
Skrevet
inkognit0 skrev (23 timer siden):

Jeg er 158 og Pia tjelta kjolene er veldig korte på meg. 

Anonymkode: 00741...8d3

Skrevet

For meg er det viktig at det jeg bruker i kirken dekker skuldre og knær, samt ikke har utringning, derfor utgår jo de fleste av disse kjolene. 

En enkel, sort, knelang kjole. Trenger ikke å være dyr. Min 'begravelseskjole' ble kjøpt på HM. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...