AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #1 Skrevet 8 timer siden Hei. Jeg og samboeren min ønsker å utvide stuen og lurer på om vi skal bygge et isolert tilbygg til huset der veranda står nå. Ulempen er at BYA (bebygd areal) allerede er makset på tomten. Vi er derfor avhengig av å søke dispensasjon fra kommunen. Det vil være snakk om rundt 5kvm mer enn tillatt bebyd areal etter oppreist tilbygg (ettersom vi samtidig vil skal en gammel hagestue). I tillegg vil tilbygget strekke seg ut til ca. 1-1,5 meters avstand til naboens tomt (hovedregel er 4m). Vi har skriftlig samtykke fra nabo som forhåpentligvis vil være til vår favør. MEN, jeg lurer på om noen har lignende erfaring med slike søknader, og om sannsynligheten for å det godkjent er høy? Jeg vet at dette varierer fra kommune til kommune og ihht. reguleringsplan for det avgrensede, geografiske området, men hadde vært fint med litt delte erfaringer og kunnskap likevel 😇 Anonymkode: a5856...e53
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #2 Skrevet 8 timer siden Rive* hagestue skulle det stå. Anonymkode: a5856...e53
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #3 Skrevet 8 timer siden Blir overrasket hvis dere får det godkjent. Spesielt siden det er to regler som må ettergis. Har sett mindre avvik enn det som har fått blankt nei. Anonymkode: a820d...737 2
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #4 Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Blir overrasket hvis dere får det godkjent. Spesielt siden det er to regler som må ettergis. Har sett mindre avvik enn det som har fått blankt nei. Anonymkode: a820d...737 Og jeg har sett betydelig "værre ting" skli rett gjennom her jeg bor (Oslo). Anonymkode: b1d7d...1b4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå