AnonymBruker Skrevet 28. mars #1 Skrevet 28. mars På slutten av 2024 fikk jeg en belastningsskade i bakside legg etter løping. Jeg hadde aldri hatt dette før, skjønte ikke alvoret, og gjorde mange feil i starten. Resultatet var at skade nr. 1 ble kronisk. Den sitter i leggmuskulaturen, ikke i akilles. Det vanskeligste har vært at belastningstoleransen varierer veldig fra dag til dag. Trener jeg for lite blir leggen dårligere, trener jeg for mye blir den også dårligere. Jeg har prøvd flere fysioer uten å treffe helt riktig opplegg. I februar i år fant jeg endelig et program som faktisk ga framgang. Jeg rakk å kjøre det i ca. 3 uker, og den leggen begynte å føles mye bedre. Så klarte jeg utrolig nok å få samme belastningsskade i den andre leggen. Den er ikke kronisk ennå men har traumer for å få samme skade i mitt siste friske bein. Klarer å gå mellom 1500-3000 skritt om dagen med hjelp av krykker og stokk. Føler en stor frustasjon, negativitet og det begynner å tære på psyken. Noen som har hatt erfaring med kronisk betennelse og har erfaringer å dele? Anonymkode: 80994...f52 2
AnonymBruker Skrevet 28. mars #2 Skrevet 28. mars På slutten av 2024 fikk jeg en belastningsskade i bakside legg etter løping. Jeg hadde aldri hatt dette før, skjønte ikke alvoret, og gjorde mange feil i starten. Resultatet var at skade nr. 1 ble kronisk. Den sitter i leggmuskulaturen, ikke i akilles. Det vanskeligste har vært at belastningstoleransen varierer veldig fra dag til dag. Trener jeg for lite blir leggen dårligere, trener jeg for mye blir den også dårligere. Jeg har prøvd flere fysioer uten å treffe helt riktig opplegg. I februar i år fant jeg endelig et program som faktisk ga framgang. Jeg rakk å kjøre det i ca. 3 uker, og den leggen begynte å føles mye bedre. Så klarte jeg utrolig nok å få samme belastningsskade i den andre leggen. Den er ikke kronisk ennå men har traumer for å få samme skade i mitt siste friske bein. Klarer å gå mellom 1500-3000 skritt om dagen med hjelp av krykker og stokk. Føler en stor frustasjon, negativitet og det begynner å tære på psyken. Noen som har hatt erfaring med kronisk betennelse og har erfaringer å dele? Anonymkode: 140f4...827
AnonymBruker Skrevet 28. mars #3 Skrevet 28. mars AnonymBruker skrev (5 minutter siden): På slutten av 2024 fikk jeg en belastningsskade i bakside legg etter løping. Jeg hadde aldri hatt dette før, skjønte ikke alvoret, og gjorde mange feil i starten. Resultatet var at skade nr. 1 ble kronisk. Den sitter i leggmuskulaturen, ikke i akilles. Det vanskeligste har vært at belastningstoleransen varierer veldig fra dag til dag. Trener jeg for lite blir leggen dårligere, trener jeg for mye blir den også dårligere. Jeg har prøvd flere fysioer uten å treffe helt riktig opplegg. I februar i år fant jeg endelig et program som faktisk ga framgang. Jeg rakk å kjøre det i ca. 3 uker, og den leggen begynte å føles mye bedre. Så klarte jeg utrolig nok å få samme belastningsskade i den andre leggen. Den er ikke kronisk ennå men har traumer for å få samme skade i mitt siste friske bein. Klarer å gå mellom 1500-3000 skritt om dagen med hjelp av krykker og stokk. Føler en stor frustasjon, negativitet og det begynner å tære på psyken. Noen som har hatt erfaring med kronisk betennelse og har erfaringer å dele? Anonymkode: 80994...f52 Har hypermobilitetssyndrom og dermed sterkt plaget med forstuinger og betennelser. For meg hjelper det noe med balanse og styrke trening, hvile, legge is på smertene, smertestillende. Har en evig skade i albue pga dette, den blir aldri bra igjen. Hvor ille dette blir på sikt vet jeg ikke, lever i smerter stort sett. Anonymkode: 9c12b...7a1
AnonymBruker Skrevet 28. mars #4 Skrevet 28. mars AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Har hypermobilitetssyndrom og dermed sterkt plaget med forstuinger og betennelser. For meg hjelper det noe med balanse og styrke trening, hvile, legge is på smertene, smertestillende. Har en evig skade i albue pga dette, den blir aldri bra igjen. Hvor ille dette blir på sikt vet jeg ikke, lever i smerter stort sett. Anonymkode: 9c12b...7a1 Takk som deler. Føler med deg, virkelig. Heve, is, hvile og kompresjon hjelper her også. hilsen ts Anonymkode: 80994...f52
AnonymBruker Skrevet 29. mars #5 Skrevet 29. mars Jeg har flere skader og tilstander; blant annet meniskskade i begge knær. Og bruker bioelektrisk medisin. Det fikser ikke skaden, men får ofte dempet de værste smertene. Være seg kne, håndedd eller rygg mm. Anonymkode: 2acb1...35f
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå