Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvorfor er det så mye fokus på mannfolk som klikker, men ikke kvinner? Jeg har tidligere vært voldelig. (20 år siden). Fikk hjelp den gangen. Siste halvåret har jeg kjent det har bygd seg opp igjen. I går smalt det. Jeg klikket på samboeren min. Jeg slo han flere ganger. Har aldri vært voldelig mot han før, vært sammen i 6 år. Han stakk, naturlig nok. 

siste halvåret har jeg bedt om hjelp. Får avslag på avslag, jeg er ikke syk nok. Jeg har sagt klart og tydelig til fastlegen min at jeg bikker snart. Jeg er redd for at jeg ikke orker å stå i livet mer. Blir satt på antidepressiva, sendt henvisning til flere dps’er rundt om kring. Men alle gir avslag. Er det slik at man må prøve å ta livet sitt for å få hjelp? 

Anonymkode: e74e8...97f

• Hjerte 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

La nå i hvert fall samboeren din få fred og flytt ut. 
Alternativ til vold, der trenger du ikke henvisning engang. 

Anonymkode: a4e98...e38

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Håper samboeren din aldri tar deg tilbake, som jeg håper for alle som kommer seg unna etter første runde med juling, kvinne som mann! Sinneutbrudd er én ting. Å slå er et valg.

Anonymkode: 06d07...9ea

• Liker 9
  • Nyttig 1
Skrevet

Ts her. Har sagt til legen min at jeg er redd det bikker snart, å jeg er redd for at det blir vold. Spurte om sinnemestring, fikk beskjed om at eneste FVK tilbyr her er sinnemestring for mannfolk. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ts her. Har sagt til legen min at jeg er redd det bikker snart, å jeg er redd for at det blir vold. Spurte om sinnemestring, fikk beskjed om at eneste FVK tilbyr her er sinnemestring for mannfolk. 

Et alternativ er å holde deg singel. Holder du på slik har du ingenting i nær relasjon å gjøre.

At det bare tilbys sinnemestring til menn på FVK er ren løgn. Enten forsøker du å vri deg unna eller så prøver du å få frem en kjønnsdebatt. Hvilken av de er det?

• Liker 5
Skrevet

Jeg tror nok at du som kvinne vil kunne få samtaler hos Alternativ til Vold. Det står ingenting om kjønn på deres nettsider. Det spørs kanskje dersom du har kronisk tilstand som kan føre til sinneutbrudd, men ring dem og spør.

Tenk over en ting. Når du kan sitte hos fastlegen og si at du kjenner du vil bikke snart og tror det blir voldelig, så vet jo du hva som vil skje. Du har tid, mulighet og et ansvar for å holde deg unna folk da. Ikke la det gå til det smeller.

Anonymkode: 8a117...c59

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Alternativ til vold, igjen, det er ikke kjønnsbasert, og du trenger ikke henvisning, bare å ringe. 

Anonymkode: a4e98...e38

Skrevet

Bedriver partnervold, synes mest synd på seg selv og er ikke interessert nok i å slutte til å oppsøke de alternativene som finnes - som ATV. Sjarmerende greier. 

Anonymkode: 31aac...8e4

• Liker 2
  • Nyttig 4
Skrevet
Macro skrev (8 minutter siden):
Macro skrev (9 minutter siden):

At det bare tilbys sinnemestring til menn på FVK er ren løgn. Enten forsøker du å vri deg unna eller så prøver du å få frem en kjønnsdebatt. Hvilken av de er det?

Det er riktig, det er REN, BLANK løgn fra ts sin side. Enten misforsto h*n hva legen sa, eller så lyver h*n bevisst. Tilbudet som finnes gjelder alle, uavhengig av kjønn, basta! 

Anonymkode: 06d07...9ea

• Liker 4
Skrevet

Lavterskeltilbud for psykisk helse i kommunen.

Anonymkode: 76a85...629

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg fikk ikke hjelp før jeg forsøkte å ta livet mitt, nei. Da hadde det hanglet i flere år. Hadde tatt kortere tid om jeg fikk hjelp dengang da, vært billigere for samfunnet og spart meg for mye vondt. Jeg har aldri vært voldelig mot noen, da.

Anonymkode: 80b88...e6d

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvorfor er det så mye fokus på mannfolk som klikker, men ikke kvinner? Jeg har tidligere vært voldelig. (20 år siden). Fikk hjelp den gangen. Siste halvåret har jeg kjent det har bygd seg opp igjen. I går smalt det. Jeg klikket på samboeren min. Jeg slo han flere ganger. Har aldri vært voldelig mot han før, vært sammen i 6 år. Han stakk, naturlig nok. 

Fordi menn står bak det aller meste av vold. Dermed blir det nesten tabu om en kvinne er voldelig. 

Anonymkode: e7421...6ee

• Liker 1
Skrevet

Overgangsalderen?

Anonymkode: 07140...60b

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Jeg fikk ikke hjelp før jeg forsøkte å ta livet mitt, nei. Da hadde det hanglet i flere år. Hadde tatt kortere tid om jeg fikk hjelp dengang da, vært billigere for samfunnet og spart meg for mye vondt. Jeg har aldri vært voldelig mot noen, da.

Det er tragisk, mennesker med feil mening kan bli tvangsinnlagt. Selv om de ikke er psykisk syke.

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det er tragisk, mennesker med feil mening kan bli tvangsinnlagt. Selv om de ikke er psykisk syke.

Mennesker med feil mening? Forstår ikke helt hva du mener. En kompis av meg ble tvangsinnlagt, men han mente at alle mennesker var demoner. Det var jo forsåvidt hans mening, men det var et resultat av en psykose. Min erfaring er at det er svært vanskelig å bli innlagt, både frivillig og under tvang. Tall viser jo også at det stadig blir færre plasser til innleggelser og færre som får det, og det har også hatt fatale utfall, så lurer veldig på hva du sikter til her.

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

siste halvåret har jeg bedt om hjelp. Får avslag på avslag, jeg er ikke syk nok. Jeg har sagt klart og tydelig til fastlegen min at jeg bikker snart. Jeg er redd for at jeg ikke orker å stå i livet mer. Blir satt på antidepressiva, sendt henvisning til flere dps’er rundt om kring. Men alle gir avslag. Er det slik at man må prøve å ta livet sitt for å få hjelp? 

Men er det pga samboeren at det bygde seg opp igjen? Hvis ikke, så rettet du aggresjonen feil sted. Jeg kritiserer deg ikke for å reagere slik du gjorde. Bare lurer på om den rette parten fikk føle på din frustrasjon med tanke på hvem som var med på å bygge den opp det siste halvåret, som du sier. 

Du har gjort det du skal. Du har advart legen din, og "hen" hører ikke etter. Du har fått flere avslag, osv. 

Ja, det virker som man må gjøre noe drastisk, i mangel på bedre uttrykk, før man blir tatt seriøst til tross for at du har sagt ifra på forhånd og advart og likevel blir du ikke trodd. 

Trenger ikke skade deg selv. Det bør holde med å heller gi noen andre juling, i dette tilfellet fikk samboeren din litt juling, men igjen, spørsmålet er om det var han som bygde opp frustrasjonen din det siste halvåret eller var det noen andre.

Ellers er det viktig å huske på at alle avslagene du har fått har ikke noe med at du angivelig ikke er "syk nok". Det har med kapitalistisk faenskap å gjøre - og politikk - der de på bunnen (sårbare og fattige mennesker) skal knuses raskest mulig, mens de rike og friske skal fortsette å kose seg og ellers få enda mer penger enn det de allerede har, mens det kuttes i velferdstjenester.

Anonymkode: 92d79...a1f

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Overgangsalderen?

Ts var neppe i overgangsalderen da hun var voldelig for 20 år siden, og nå.

Hvorfor skulle overgangsalderen medføre at man blir voldelig og slår noen? Jeg har ikke merket noe behov for å begynne å slå noen, hverken som barn, tenåring, i 20-årene eller i overgangsalderen.

Anonymkode: 34ecb...9c7

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Men er det pga samboeren at det bygde seg opp igjen? Hvis ikke, så rettet du aggresjonen feil sted. Jeg kritiserer deg ikke for å reagere slik du gjorde. Bare lurer på om den rette parten fikk føle på din frustrasjon med tanke på hvem som var med på å bygge den opp det siste halvåret, som du sier. 

Du har gjort det du skal. Du har advart legen din, og "hen" hører ikke etter. Du har fått flere avslag, osv. 

Ja, det virker som man må gjøre noe drastisk, i mangel på bedre uttrykk, før man blir tatt seriøst til tross for at du har sagt ifra på forhånd og advart og likevel blir du ikke trodd. 

Trenger ikke skade deg selv. Det bør holde med å heller gi noen andre juling, i dette tilfellet fikk samboeren din litt juling, men igjen, spørsmålet er om det var han som bygde opp frustrasjonen din det siste halvåret eller var det noen andre.

Ellers er det viktig å huske på at alle avslagene du har fått har ikke noe med at du angivelig ikke er "syk nok". Det har med kapitalistisk faenskap å gjøre - og politikk - der de på bunnen (sårbare og fattige mennesker) skal knuses raskest mulig, mens de rike og friske skal fortsette å kose seg og ellers få enda mer penger enn det de allerede har, mens det kuttes i velferdstjenester.

Hvorfor spør du om det er samboerens skyld at frustrasjonen har bygget seg opp? Ts har ansvar for egne følelser, til og med små unger vet at de skal bruke ordene sine, ikke slå.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Hvorfor spør du om det er samboerens skyld at frustrasjonen har bygget seg opp? Ts har ansvar for egne følelser, til og med små unger vet at de skal bruke ordene sine, ikke slå.

Lolz med ansvar for egne følelser. Alle har også ansvar for egen oppførsel, å ikke irritere og trigge andre, men here we are.

Det er derfor vi har den feita røde boka med lover, nettopp fordi mennesker er mennesker. Vold er helt normal del av menneskets historie og hverdag. Enten psykisk eller fysisk vold og vi har ennå ikke greid å bekjempe det.

Det har seg også slik at enkelte fortjener juling, så får man bare ta "konsekvensene" av det juridisk. 

Virkelig, små unger vet ditten og datten? Har du skrudd på TV-en, eller lest nyheter i det siste, der godt voksne menn holder på med en del ikke-så-fredelige ting? Det er fordi de kan og ingen kan røre dem, da er det faktisk enda gøyere med vold, hvis man er president, diktator, "statsminister" i et retard land, osv. Man gjør som man vil, bruker vold som man vil, og guess what? Man har fortsatt en hel haug med fans og tilhengere som "digger" deg.

Så yeah, det er relevant om det er samboeren sin skyld at TS klikket. 

At samboeren har gått og slått opp forholdet, er helt OK det. Det er altså en konsekvens av det, men jeg spør om det er hans skyld når det kom til stykket, eller var det en eller flere andre personer - altså, IKKE samboeren - som er skylden i at frustrasjonen har bygd seg opp. Eventuelt et sett med uheldige hendelser som har ført til dette. Alt dette er relevant for å kunne analysere hvorfor man bestemte seg for litt juling, som er helt menneskelig og normalt under historiske og nåtidens hendelser. 

• Liker 1
  • Hjerte 3
Skrevet

Det er kun min feil at jeg slo. Uansett hvor sint og irritert man blir, er det ikke greit å slå. Selv om jeg har vært irritert på samboer, så er det ikke greit at jeg utøver vold eller sinne mot han. Man er selv ansvarlig for sine egne handlinger, å jeg gikk langt over streken. 

Det har vært flere ting som har bygd seg opp, mye stress i forbindelse med jobb, flytting, familiære kriser osv. Jeg har alltid vært den som stiller opp, sier ikke nei uansett. Prøvd og fått barn, begynte å kikke på assistert befruktining. (Men nå tør ikke jeg å få barn). Siste halve året har jeg kjent at jeg er dritsliten, våkner med hodepine, legger meg med hodepine. 

Jeg var hos legen sist for 3 uker siden, der vi skulle på nytt sende henvisning. Jeg sa at jeg begynner å miste kontroll, og er redd jeg havner i det destruktive mønsteret jeg hadde for 20 år siden. Jeg spurte spesifikt om sinne-mestring til meg. Fikk som svar at FVK tilbydde kun sinnemestring til mannfolk, og familier der begge var voldelige. Så jattet han om at dem med barn blir prioritert, noe som er helt fear. 

Jeg har fått beskjed om at jeg har fått plass på lavterskel-tilbud i kommunen, å at jeg vil få tildelt time over påske. 

Jeg vil ikke ha sympati, men jeg lurer på hva som går av inni meg, når jeg går så drastisk til verks. Hvorfor kunne jeg ikke gått meg en tur som normale folk? Hadde det vært ett mønster, slik man hører om desverre, der parten er regelmessig voldelig, men det er ikke tilfelle her. 

• Hjerte 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...