AnonymBruker Skrevet 28. mars #1 Skrevet 28. mars Vi bor ikke sammen, har ingen barn, og er hhv 38 og 44 år. Jeg har min egen leilighet, men er mye av tiden hos han. Vi hadde begge vært alene en stund før vi ble sammen, og begge blitt vandt til å sove alene. Så vi velger ofte når jeg er hos han å sove på hver vårt soverom. Det hører også med til historien at han snorker mye, spesielt om vi har delt en flaske vin eller hatt noen øl, og jeg sliter voldsomt med søvn. Vi sover sammen innimellom, spesielt på hotell, reise, hos familie og noen ganger hjemme gjerne i helgene, men i ukedagene har det ofte blitt til at vi ønsker søvn før jobb og legger oss på hvert vårt soverom. Jeg synes det er litt stusselig innerst inne. Ikke noe jeg har delt med andre, litt flaut. Vi er ikke 70 år gamle og vært gift i 50 år, vi er kjærester som sover best hver for oss. Finnes det noen andre som oss der ute? Vi mister jo endel intimitet. Samtidig er vi flinke til å si god natt på sengekanten og kanskje er i samme seng før en av oss trekker seg tilbake til det andre soverommet. Hvis vi sover hver for oss i helger tar den ene av oss alltid å går inn til den andre når vi våkner. Det er veldig deilig, men samtidig skulle jeg ønske vi klarte å sove sammen. Anonymkode: ba4db...583 4
AnonymBruker Skrevet 28. mars #2 Skrevet 28. mars Man trenger ikke å ligge helt oppi hverandre for å dele seng. Meget stusselig å sove på hvert sitt rom! Anonymkode: d8cee...a11 3 3
GodtNok Skrevet 28. mars #3 Skrevet 28. mars Jeg syns det høres ut som en perfekt løsning dere har funnet. Du føler litt på at det er sosialt uakseptabelt, men det er jo bare tullball. Gjør det som er best for dere! 17 8
AnonymBruker Skrevet 28. mars #4 Skrevet 28. mars Jeg har vært gift i over 20 år og har alltid sovet sammen med mannen min, helt til for et par år siden. Da begynte jeg å slite med søvnen og følte meg aldri uthvilt. Våknet flere ganger per natt pga mannens snorking og våknet også svært tidlig. Etter at eldste flyttet ut hender det titt og ofte at mannen sover på det ledige soverommet og jeg sover altså så mye bedre nå. Søvn er viktig og akkurat nå er det en prioritet for meg. Sover sammen i helgene da:) Anonymkode: a8d1c...be4 5
AnonymBruker Skrevet 28. mars #5 Skrevet 28. mars Alle forskjellige. Men vær takknemlig for at dere er enige om at det er en god løsning. Personlig er jeg avhengig og å ligge inntill, kjenne varmen, høre pusten og bli holdt rundt når jeg sovner. Det kunne aldri fungert med en som har behov for å ligge alene... Anonymkode: 5aaf6...a58
Lillemy8 Skrevet 28. mars #6 Skrevet 28. mars (endret) Her ville jeg prøvd å være litt rasjonell ts, skill mellom søvn og intimitet og fokuser på hva dere har istedenfor hva dere ikke har. Det du beskriver – at dere går til hverandre om morgenen, har nærhet før dere legger dere – er jo det som er viktig. Mange par som sover i samme seng, har mindre kontakt enn det. Når dere sover er dere «borte» uansett. Også er jo dette ekstremt underrapportert - folk gjør det sååå mye, men snakker ikke høyt om det. Endret 28. mars av Lillemy8 4 2
AnonymBruker Skrevet 28. mars #7 Skrevet 28. mars Prøv å skille intimitet og søvn. Vært nå gift i 25 år. Og vi har hver vår seng , gjorde det for 3 år siden. Og kan si sex livet da blomstret. Og vi begge er uthvilt om morgenen. Han forstyrrer ikke min søvn. Og jeg forstyrrer ikke ham så han får sove. Gjorde og at søvn vanskene til min mann ble bedre, fra å sove max 2 timer i døgnet sover han nå 4 til 5 timer Anonymkode: c7df8...30d 1 1
AnonymBruker Skrevet 28. mars #8 Skrevet 28. mars Av en eller annen grunn er det tabu å sove på hvert sitt rom. Samsoving er ikke et kriterium for sex, det er vel ingen som har sex mens de sover, håper jeg. Har lest at menn sover bedre med en kvinne ved sin side og at kvinner sover bedre alene. Menn snorker oftere og mer høylytt enn kvinner. Nå for tida har vi ofte god plass og mange soverom samtidig som vi er bevisste på den helsemessige effekten av søvnkvalitet. Jeg prøver å bryte ned tabuet rundt separate soverom. Skyter inn i passende situasjoner at vi har hver vårt. Folk svarer aldri "vi også", selv om det er tilfellet. De få (kvinner) som "innrømmer" at de har separate soverom er veldig nøye med å presisere at mannen snorker så aldeles grusomt. Har aldri opplevd en mann som har sagt de har separate soverom. Det er mange tråder her inne om temaet. Det jevne konklusjonen er at (kvinnene) er sover bedre og er glad for eget soverom. Noen sover godt sammen og det er flott så lenge søvnkvaliteten er god for begge TS: Det er ikke flaut. Anonymkode: 9fd9c...bb7 3 1
AnonymBruker Skrevet 28. mars #9 Skrevet 28. mars Kos i samme seng, og gå hver til dere når dere skal sove. Mange mener at man MÅ sove i samme seng. Men hva om man da kun får 5 timers søvn? Hvor god kjæreste er du da neste dag trøtt og j#%&¤g? Og fortjener du ikke en god natts søvn? Anonymkode: fde76...e6b 1
AnonymBruker Skrevet 28. mars #10 Skrevet 28. mars Søvn er viktigst! Om du ikke sover godt blir du deprimert, koko i hodet og i dårlig humør. Det hjelper ikke på forholdet. Anonymkode: fda7d...b85 1
AnonymBruker Skrevet 28. mars #11 Skrevet 28. mars AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Av en eller annen grunn er det tabu å sove på hvert sitt rom. Samsoving er ikke et kriterium for sex, det er vel ingen som har sex mens de sover, håper jeg. Har lest at menn sover bedre med en kvinne ved sin side og at kvinner sover bedre alene. Menn snorker oftere og mer høylytt enn kvinner. Nå for tida har vi ofte god plass og mange soverom samtidig som vi er bevisste på den helsemessige effekten av søvnkvalitet. Jeg prøver å bryte ned tabuet rundt separate soverom. Skyter inn i passende situasjoner at vi har hver vårt. Folk svarer aldri "vi også", selv om det er tilfellet. De få (kvinner) som "innrømmer" at de har separate soverom er veldig nøye med å presisere at mannen snorker så aldeles grusomt. Har aldri opplevd en mann som har sagt de har separate soverom. Det er mange tråder her inne om temaet. Det jevne konklusjonen er at (kvinnene) er sover bedre og er glad for eget soverom. Noen sover godt sammen og det er flott så lenge søvnkvaliteten er god for begge TS: Det er ikke flaut. Anonymkode: 9fd9c...bb7 Vi sover i hvertfall vår seng, men har ikke hvertfall vår rom, siden ungdommen har de 2 andre i huset. Et vennepar av oss bruker hvert sitt rom da eldste flyttet. Og hatt det slik i hvertfall 10 år. Var de som foreslo vi skulle prøve hver vår seng i forhold til at mannen slit med søvn og jeg vrir meg mye pga smerter. For oss hjalp bare det å ha hver sin seng. Mannen økte søvn fra 2 timer til 4 til 5 timer. Og som han sier: jeg våkner ikke av at du vrir deg i smerter om natta Anonymkode: c7df8...30d
AnonymBruker Skrevet 28. mars #12 Skrevet 28. mars Det er et merkelig tabu knyttet til det å ha hvert sitt soverom. I miljøer hvor man snakker mer åpent, oppdager man fort at det er langt vanligere enn det virker som. Jeg kjenner kjempelykkelige, stormforelskede par som har vært sitt soverom for å sikre søvnen. Jeg ser ikke noe galt i det. Anonymkode: d2999...95b 5
Mardina Skrevet 28. mars #13 Skrevet 28. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): Vi bor ikke sammen, har ingen barn, og er hhv 38 og 44 år. Jeg har min egen leilighet, men er mye av tiden hos han. Vi hadde begge vært alene en stund før vi ble sammen, og begge blitt vandt til å sove alene. Så vi velger ofte når jeg er hos han å sove på hver vårt soverom. Det hører også med til historien at han snorker mye, spesielt om vi har delt en flaske vin eller hatt noen øl, og jeg sliter voldsomt med søvn. Vi sover sammen innimellom, spesielt på hotell, reise, hos familie og noen ganger hjemme gjerne i helgene, men i ukedagene har det ofte blitt til at vi ønsker søvn før jobb og legger oss på hvert vårt soverom. Jeg synes det er litt stusselig innerst inne. Ikke noe jeg har delt med andre, litt flaut. Vi er ikke 70 år gamle og vært gift i 50 år, vi er kjærester som sover best hver for oss. Finnes det noen andre som oss der ute? Vi mister jo endel intimitet. Samtidig er vi flinke til å si god natt på sengekanten og kanskje er i samme seng før en av oss trekker seg tilbake til det andre soverommet. Hvis vi sover hver for oss i helger tar den ene av oss alltid å går inn til den andre når vi våkner. Det er veldig deilig, men samtidig skulle jeg ønske vi klarte å sove sammen. Anonymkode: ba4db...583 Jeg har det på samme måten. Han sover lett, sliter med søvnen og våkner fort. Han påstår at jeg snorker veldig. Jeg er enig i at jeg snorker, men ikke så voldsomt som han påstår 😄 Han har bare et soverom i leiligheten, så løsningen har blitt til at jeg sover på stuen. Jeg synes til tider det er sårt, da jeg egentlig ønsker å ligge ved siden av han når vi skal sove 😔 Vi skal flytte sammen etterhvert og da må vi finne ut hva vi skal gjøre med sove-situasjonen. Vi også mister litt av intimiteten i forholdet og det kjenner jeg litt på 😔 Vi har jo våre behov vi også. Jeg unner jo han den søvnen han kan få og skulle ønske at jeg ikke snorker. Så jeg må få hjelp til det. Håper vi finner en løsning etterhvert.
Snjóbolti Skrevet 28. mars #14 Skrevet 28. mars Hadde vi hatt ekstra soverom er jeg ganske sikker på at vi hadde ofte sovet hver for oss. Jeg er ekstremt urolig om natten og veldig sensitiv på lyder, sover veldig dårlig. Kona mi blir også veldig forstyrret av all bevegelsen min i søvne. Men vi har ikke mulighet for seperate soverom, hadde vi hatt, så hadde vi nok delt oss litt opp, rett og slett fordi (god) søvn er veldig viktig. Jeg ser ikke på det som automatisk negativt, man kan jo ha sex og være intim uansett. 1
AnonymBruker Skrevet 28. mars #15 Skrevet 28. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): Vi bor ikke sammen, har ingen barn, og er hhv 38 og 44 år. Jeg har min egen leilighet, men er mye av tiden hos han. Vi hadde begge vært alene en stund før vi ble sammen, og begge blitt vandt til å sove alene. Så vi velger ofte når jeg er hos han å sove på hver vårt soverom. Det hører også med til historien at han snorker mye, spesielt om vi har delt en flaske vin eller hatt noen øl, og jeg sliter voldsomt med søvn. Vi sover sammen innimellom, spesielt på hotell, reise, hos familie og noen ganger hjemme gjerne i helgene, men i ukedagene har det ofte blitt til at vi ønsker søvn før jobb og legger oss på hvert vårt soverom. Jeg synes det er litt stusselig innerst inne. Ikke noe jeg har delt med andre, litt flaut. Vi er ikke 70 år gamle og vært gift i 50 år, vi er kjærester som sover best hver for oss. Finnes det noen andre som oss der ute? Vi mister jo endel intimitet. Samtidig er vi flinke til å si god natt på sengekanten og kanskje er i samme seng før en av oss trekker seg tilbake til det andre soverommet. Hvis vi sover hver for oss i helger tar den ene av oss alltid å går inn til den andre når vi våkner. Det er veldig deilig, men samtidig skulle jeg ønske vi klarte å sove sammen. Anonymkode: ba4db...583 Hadde vi aldri klart. Men alle er forskjellig! Gjør det dere føler er riktig for dere. Snakk sammen og finn en løsning begge kan leve med Anonymkode: d61f9...8ac
AnonymBruker Skrevet 28. mars #16 Skrevet 28. mars Hvert sitt rom høres helt vidunderlig ut! Jeg sover ikke godt når jeg deler rom med voksne mennesker som ofte snorker, lager mer lyder og bevegelse i senga når de snur på seg, puster så tungt at jeg våkner av det selv uten snorking etc. Skulle ønske vi hadde råd til bolig med et soverom til så jeg slapp å dele med mannen, sover såååå godt når ungen er syk eller har mareritt, så jeg kan sove med den i stedet. Anonymkode: ce7c8...83f 1
AnonymBruker Skrevet 28. mars #17 Skrevet 28. mars Vi sover på hvert vårt rom. Overskuddet har gitt oss mer rom for romantikk og intimitet. Å sove separat er 100% positivt for vårt forhold. Anonymkode: 4c4b8...9a2 2
AnonymBruker Skrevet 28. mars #18 Skrevet 28. mars Vi elsker hverandre og har masse intimitet og et deilig sexliv. Men innimellom snorker han som et helvete og da legger han seg på gjesterommet. Har absolutt ikke skadet forholdet. Vi trenger søvn begge to. Anonymkode: 011bb...df3 2
AnonymBruker Skrevet 28. mars #19 Skrevet 28. mars Vi har vært gift de siste 12 årene. Sover som regel hver for oss, men vi har likevel beholdt intimiteten og kjærlighetslivet fantastisk godt likevel. Drit i hva andre mener, man må bare gjøre det som er best for seg selv! Forholdet defineres ikke av om man deler seng eller ikke. Anonymkode: d696d...32c 1
AnonymBruker Skrevet 29. mars #20 Skrevet 29. mars Vi nekter å dele seng om ikke vi må, som feks på turer etc. Disse dagene akkurat nå er vi bortreist. Hatt 3 netter til nå og vi er allerede utslitte etter ca 2 timer søvn totalt på 3 netter. Vi er langt mer intime og har feks mye oftere sex etter vi begynte å sove på separate soverom😊 Anonymkode: 688c9...a03
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå