Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt en kjæreste i 3 år, den siste tiden sluttet han å snakke med meg, han har aldri noen gang spurt hvordan jeg har det, eller om det går bra. han er veldig humørsyk, så de g<anger han har såret meg å jeg har sakt fra har han gjort det slutt med meg, jeg har hver gang tigget han tilbake, å han sier han kommer tilbake om jeg behandler han bedre. Han leser alle meldinger jeg sender, men svarer aldri om jeg ber han om noe, stiller jeg krav slutter han å snakke med meg, han stiller alltid krav til meg, og de ganger jeg ikke har svart blir han skikkelig sint å gjør det slutt, er så sliten av dette, jeg er glad i han, jeg vet han ikke er glad i meg men klarer ikke å løsrive meg. Var i et voldelig forhold for dette i 20 år, så mistet alle venner jeg hadde, nå har jeg ingen, å vet med meg selv at hadde jeg hatt en venn kunne jeg snakket meg ut fra der jeg er nå

Anonymkode: 97d48...a50

• Hjerte 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjære deg, dette var vondt å lese, sånn kan du ikke ha det. Håper du finner styrken til å la ham gå, det er det aller beste han kan gjøre for deg, etter alt det vonde han har gjort mot deg. Skjønner det er vanskelig, men dette skal du klare. Alt godt herfra. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ta kontakt med en gammel venn og forklar situasjonen om hvorfor du ikke har tatt kontakt på så lenge. Du lar han gå, ta livet ditt tilbake og få et godt liv!

Anonymkode: b8018...c10

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du skjønner jo selv at du aldri i verden vil ha et lykkelig samliv med denne mannen resten av livet.

Du kommer åpenbart til enten 1) ikke være sammen med ham lenger til slutt eller 2) bli helt fullstendig ødelagt av dette og ha ræva livskvalitet resten av livet. Enten det er alternativ 1 eller 2 som slår til er det som gir deg minst smerte og lidelse å bryte av for godt med en eneste gang. 

Anonymkode: a9445...a06

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Skulle ønske jeg hadde en venn jeg kunne snakket med, Jeg må alltid være sterk, jeg må alltid holde oss samlet. Sånn det er nå ødelegger han meg, jeg har ikke spist siden tirsdag og jeg har en krevende jobb. Når jeg spurte om vi kunne prøve fikk jeg beskjed at jeg mått slutte å sende lange meldinger. Jeg vet jeg gjør det, men det er for han kan i dagesvis slutte å snakke med meg, når jeg spør om dette ødelegger jeg hannes dag. her i dag spurte ungene om vi kunne gjøre noe uten kjæresten, for de ser han ikke behandler meg bra. Jeg sa såklart, bestem hva dere vil gjør å jeg er der. Han sliter meg ut slik det er nå, å jeg lar han. hver gang jeg ber om noe fra han, der han sier nei, å jeg gir han det han vil ha, så har han det bra

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er masse du kan gjøre for å få venner! 

Jeg kjøper ikke ett øyeblikk at du er glad i denne mannen. Eller, du elsker ham i hvert fall ikke.

Jeg kjøper heller ikke ett øyeblikk at du ønsker å være i dette forholdet! For du ønsker ikke å være i et voldelig forhold med enda en mann som ikke er glad i deg, som ikke en gang respekterer deg. Han du nå har vært sammen med i tre år har nok valgt deg fordi du, pga. din sårbarhet pga. det 20-årige voldelige forholdet, var lett for denne kjæresten å manipulere og bryte enda mer ned. 

Du har vært i et 20-årig voldelig forhold. Og nå har du vært i et nytt voldelig forhold som så langt har vart i 3 år. Hvor mange flere år av livet ditt vil du være i dette voldelige forholdet?

Det er helt tydelig på det du forteller at dette er en mann som liker å bryte deg ned, som liker å såre deg, som liker å føle at han har makt over deg. Når du har forsøkt å stille krav, så har han bare svart med å psyke deg ned enda mer, for da har han fått enda mer kontroll over deg. Han har brukt deg, utnyttet deg, psyket deg ned, brutt deg ned. 

Om han nå har gjort det slutt med deg, så er det en gave du har fått! Det er en ny sjanse du har for å en gang for alle å komme deg ut av ditt mønster med å velge voldelige menn! Men jeg tror du trenger litt støtte i den prosessen - og derfor synes jeg du skal ringe nærmeste Krisesenter i morgen og be om et møte med dem. For du trenger støtte slik at ALDRI går tilbake til denne mannen.

I dette forholdet, og trolig i det forrige også, har du måttet skjule hvem du er, kanskje også skjule det for deg selv. For den du er, det du trenger, det du føler, det har disse mennene vist ikke betyr noe for dem.

Men DU er viktig, Ts! DU er viktig i ditt liv! DU er viktig for de som faktisk er glade i deg og bryr seg om deg. Og DU kommer til å være viktig for gode, snille personer som du enda ikke har møtt, men som du kommer til å møte i løpet av livet ditt hvis du bare kutter båndene til også denne siste voldelige kjæresten.

Dine behov, dine følelser, dine ønsker, DU er viktig, Ts! 

Det må du tro på for å greie å sette sunne grenser for deg selv videre i livet og ikke la deg utnytte av voldelige menn, menn som utnytter deg. 

Så ring nærmeste Krisesenter (du kan til og med gjøre det her og nå, de har døgnåpent), og be om å få et møte med dem! 

https://www.krisesenter.com/finn-ditt-krisesenter/

Og så bestiller du en time til fastlegen din, forteller at du trenger psykologtimer for å bearbeide dette (og det forrige) voldelige forholdet som du nå er fri fra!

Begynn også å jobbe med å utvide nettverket ditt. Begynn med frivillig arbeid (mange hyggelige, stødige personer som ønsker andre vel), begynn med en hobby, utfordre deg selv litt med å ta initiativ til å snakke med noe, eller bare si hei og gi noen et smil. Undersøk hvilke aktiviteter som finnes der du bor, begynn å være fysisk aktiv og ta vare på deg selv, gå på gratis foredrag og konserter og arrangement. Synes du det er skummelt, ta kontakt med Røde Kors og søk om å få en besøksvenn som kan bli med deg på ulike aktiviter en periode.

Du må velge DEG SELV nå, og du må velge DIN FREMTID! ❤️ 

Jeg har troen på deg, jeg vet du fortjener enormt mye bedre og kan få langt bedre menn enn du har vært med til nå. Jeg tror på deg! ❤️ 

Anonymkode: d1855...c99

• Liker 2
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Skulle ønske jeg hadde en venn jeg kunne snakket med, Jeg må alltid være sterk, jeg må alltid holde oss samlet. Sånn det er nå ødelegger han meg, jeg har ikke spist siden tirsdag og jeg har en krevende jobb. Når jeg spurte om vi kunne prøve fikk jeg beskjed at jeg mått slutte å sende lange meldinger. Jeg vet jeg gjør det, men det er for han kan i dagesvis slutte å snakke med meg, når jeg spør om dette ødelegger jeg hannes dag. her i dag spurte ungene om vi kunne gjøre noe uten kjæresten, for de ser han ikke behandler meg bra. Jeg sa såklart, bestem hva dere vil gjør å jeg er der. Han sliter meg ut slik det er nå, å jeg lar han. hver gang jeg ber om noe fra han, der han sier nei, å jeg gir han det han vil ha, så har han det bra

Du skal ikke lenger ønske å "holde oss samlet". Det er ikke noe dere, Ts. Du er i et forhold med en mann som er alvorlig psykisk voldelig mot deg!

Blokker ham på alle sosiale medier, og IKKE send ham en eneste meldig til. 

Ringer han eller skriver til deg - ikke ta telefonen, bare send en melding om at det er slutt. Kommer han på døren din, IKKE slipp ham inn, ikke en gang åpne døren for ham! Skriv da bare en sms om at det er slutt, at du ikke vil ha noe som helst kontakt med ham å gjøre, og at hvis han ikke respekterer dette anser du det som trakassering og vil gå videre med saken.

Fortsetter han å forsøke å ta kontakt, gå til politiet og få hjelp til å holde ham unna deg. Krisesenteret kan støtte deg i dette også! 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Prioriter barna dine!! 

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg har troen på deg, jeg vet du fortjener enormt mye bedre og kan få langt bedre menn enn du har vært med til nå. Jeg tror på deg! ❤️ 

Jeg må bare si at dette var veldig fint skrevet, det er tydelig at du har et stort hjerte 🥹🥰 Enig i alt du skriver, håper ts kan få den hjelpen hun fortjener 🌸

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det er masse du kan gjøre for å få venner! 

Jeg kjøper ikke ett øyeblikk at du er glad i denne mannen. Eller, du elsker ham i hvert fall ikke.

Jeg kjøper heller ikke ett øyeblikk at du ønsker å være i dette forholdet! For du ønsker ikke å være i et voldelig forhold med enda en mann som ikke er glad i deg, som ikke en gang respekterer deg. Han du nå har vært sammen med i tre år har nok valgt deg fordi du, pga. din sårbarhet pga. det 20-årige voldelige forholdet, var lett for denne kjæresten å manipulere og bryte enda mer ned. 

Du har vært i et 20-årig voldelig forhold. Og nå har du vært i et nytt voldelig forhold som så langt har vart i 3 år. Hvor mange flere år av livet ditt vil du være i dette voldelige forholdet?

Det er helt tydelig på det du forteller at dette er en mann som liker å bryte deg ned, som liker å såre deg, som liker å føle at han har makt over deg. Når du har forsøkt å stille krav, så har han bare svart med å psyke deg ned enda mer, for da har han fått enda mer kontroll over deg. Han har brukt deg, utnyttet deg, psyket deg ned, brutt deg ned. 

Om han nå har gjort det slutt med deg, så er det en gave du har fått! Det er en ny sjanse du har for å en gang for alle å komme deg ut av ditt mønster med å velge voldelige menn! Men jeg tror du trenger litt støtte i den prosessen - og derfor synes jeg du skal ringe nærmeste Krisesenter i morgen og be om et møte med dem. For du trenger støtte slik at ALDRI går tilbake til denne mannen.

I dette forholdet, og trolig i det forrige også, har du måttet skjule hvem du er, kanskje også skjule det for deg selv. For den du er, det du trenger, det du føler, det har disse mennene vist ikke betyr noe for dem.

Men DU er viktig, Ts! DU er viktig i ditt liv! DU er viktig for de som faktisk er glade i deg og bryr seg om deg. Og DU kommer til å være viktig for gode, snille personer som du enda ikke har møtt, men som du kommer til å møte i løpet av livet ditt hvis du bare kutter båndene til også denne siste voldelige kjæresten.

Dine behov, dine følelser, dine ønsker, DU er viktig, Ts! 

Det må du tro på for å greie å sette sunne grenser for deg selv videre i livet og ikke la deg utnytte av voldelige menn, menn som utnytter deg. 

Så ring nærmeste Krisesenter (du kan til og med gjøre det her og nå, de har døgnåpent), og be om å få et møte med dem! 

https://www.krisesenter.com/finn-ditt-krisesenter/

Og så bestiller du en time til fastlegen din, forteller at du trenger psykologtimer for å bearbeide dette (og det forrige) voldelige forholdet som du nå er fri fra!

Begynn også å jobbe med å utvide nettverket ditt. Begynn med frivillig arbeid (mange hyggelige, stødige personer som ønsker andre vel), begynn med en hobby, utfordre deg selv litt med å ta initiativ til å snakke med noe, eller bare si hei og gi noen et smil. Undersøk hvilke aktiviteter som finnes der du bor, begynn å være fysisk aktiv og ta vare på deg selv, gå på gratis foredrag og konserter og arrangement. Synes du det er skummelt, ta kontakt med Røde Kors og søk om å få en besøksvenn som kan bli med deg på ulike aktiviter en periode.

Takk jeg settervirkelig  pris på ditt svar og jeg setter pris på deg, du må være en flott person og en fantastisk venn, jeg skal lese svaret ditt fler ganger og prøve å leve opp til dette. TS

• Hjerte 1
Skrevet

Du svikter deg selv, og jeg tror dessverre det er lite vi kan gjøre for at du bryter dette mønsteret. Du tenker mye på andre, og her må jeg be deg om å finne styrken til å tenke på det beste barna. De fortjener en mor som har det bra, har overskudd og gir dem en stabil hverdag. 

Du kan ikke svikte dem! 

Kontakt krisesenter, skaff hjelp av en profesjonell. 

Jeg heier på deg! 

• Liker 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Du skal ikke lenger ønske å "holde oss samlet". Det er ikke noe dere, Ts. Du er i et forhold med en mann som er alvorlig psykisk voldelig mot deg!

Blokker ham på alle sosiale medier, og IKKE send ham en eneste meldig til. 

Ringer han eller skriver til deg - ikke ta telefonen, bare send en melding om at det er slutt. Kommer han på døren din, IKKE slipp ham inn, ikke en gang åpne døren for ham! Skriv da bare en sms om at det er slutt, at du ikke vil ha noe som helst kontakt med ham å gjøre, og at hvis han ikke respekterer dette anser du det som trakassering og vil gå videre med saken.

Fortsetter han å forsøke å ta kontakt, gå til politiet og få hjelp til å holde ham unna deg. Krisesenteret kan støtte deg i dette også! 

Han kommer aldri til å ta kontakt om jeg slutter, det er det som er så vanskelig, han vil bare fortelle alle hvor gal jeg er, HAn har ingen empati for noen, å jeg vet at jeg må kutte all kontakt for å kunne gå videre

AnonymBruker
Skrevet

Barna først.

Anonymkode: b39c5...ebb

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg heier på deg ❤️ 

Anonymkode: 356a8...b07

AnonymBruker
Skrevet

Hvor mange tråder om dette «forholdet» skal du lage? 

Anonymkode: 6e661...be2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som en narsissist. 

Anonymkode: 9ee88...c46

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Han kommer aldri til å ta kontakt om jeg slutter, det er det som er så vanskelig, han vil bare fortelle alle hvor gal jeg er, HAn har ingen empati for noen, å jeg vet at jeg må kutte all kontakt for å kunne gå videre

La ham få si hva enn han vil, du vet sannheten om deg selv, og den kan ingen ta fra deg (såsant du selv ikke tar fra deg selv sannheten).

Les det du skriver her en gang til (og det i hovedinnlegget). 

Jeg er helt sikker på at du kjenner igjen tegnene på at dette er en voldelig mann. 

Det at han aldri kommer til å ta kontakt med deg på eget initiativ, det er en gavepakke til deg, for da slipper du at denne psykisk voldelige mannen fortsetter å manipulere og kontrollere og bryte deg ned!

Og det gir deg ro til å ta vare på deg selv. Du MÅ søke hjelp nå, Ts - ring Krisesenteret og snakk med dem, de støtter personer i den situasjonen du er i nå, hvor det er så viktig å ikke gå tilbake til voldsmannen. Bestill deg den legetimen. 

Og start HER OG NÅ: 

Blokker ham på alle sosiale medier HER OG NÅ!

Ring Krisesenteret HER OG NÅ!

Gå på nett og bestill en time til legen din, og gjør det HER OG NÅ!

Dette er ikke noe du bør utsette. Velg deg selv og din egen fremtid, HER OG NÅ! ❤️ 

AnonymBruker
Skrevet

Da er det vel egentlig bare bra at han gjorde det slutt? Ut fra det du skriver så er jo det meste negativt med forholdet til ham. Slik jeg forstår det så har han gjort det slutt før? Gjetter at det kanskje er du som har prøvd å lappet sammen forholdet igjen fordi du på en måte er avhengig/ hektet. Ja det er ikke lett å gi slipp. Ikke lett å gi slipp på det man trodde var Kjærligheten med stor K. Kanskje det til og med er den store kjærligheten. Jeg forstår det slik at han er manipulativ. Dersom han ikke får ting slik han vil så lar han det bli konsekvenser. Det er jo er rødt flagg. Veldig vanskelig for andre å vite hva du skal gjøre. Men du bør kanskje ikke være så ivrig etter å få han tilbake dersom du skal forandre han til å bli en bedre mann. La han komme til deg. Ta vare på deg selv og ta vare på dine interesser i mellomtiden. Lykke til:)

Anonymkode: 03f4c...d9f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...