AnonymBruker Skrevet 27. mars #1 Skrevet 27. mars Har du din egen bunad? Hvilken bunad har du? Hva er bakgrunnen for valget ditt av bunad? Har du og bunaden din en spesiell historie? Synes du at bunad er fint? Anonymkode: 5311f...cfd
AnonymBruker Skrevet 28. mars #2 Skrevet 28. mars AnonymBruker skrev (3 timer siden): Har du din egen bunad? Ja, jeg har to. Hvilken bunad har du? Vest-Telemark og Buskerud. Hva er bakgrunnen for valget ditt av bunad?Hvor familien kommer fra. Har du og bunaden din en spesiell historie? Min farmor har brodert og sydd bunadene. Synes du at bunad er fint? Ja! Anonymkode: 5311f...cfd Anonymkode: 4c710...2c7
SPOCA Skrevet 28. mars #3 Skrevet 28. mars Har du din egen bunad? Ja Hvilken bunad har du? Vest-Oppland. Hva er bakgrunnen for valget ditt av bunad? Det er der familien kommer fra. Har du og bunaden din en spesiell historie? Vest-Oppland-bunaden er sydd av en venn av familien. Synes du at bunad er fint? Ja, veldig
AnonymBruker Skrevet 28. mars #4 Skrevet 28. mars Jeg liker bunad men tror desverre snart det blir like upopulært som fossil-bil. Fordi noen som ikke har gjør noe for å ødelegge for de som har. Anonymkode: 12fae...84f
mamanodrama Skrevet 28. mars #5 Skrevet 28. mars AnonymBruker skrev (5 timer siden): Har du din egen bunad? Ja Hvilken bunad har du? Tromsbunad Hva er bakgrunnen for valget ditt av bunad? Jeg er fra Troms og av de flere alternativene synes jeg den er finest. Har du og bunaden din en spesiell historie? Kjøpte den selv for penger jeg fikk av besteforeldrene mine til 18-årsdagen. Synes du at bunad er fint? Ja! Anonymkode: 5311f...cfd
Lorieen Skrevet 28. mars #6 Skrevet 28. mars Ja. Festbunad fra Hallingdal. Arvet den av min farmor. Se over. Ja.
AnonymBruker Skrevet 28. mars #7 Skrevet 28. mars Å ta den av når jeg kommer hjem. Den er fin og slikt, men dæven så ukomfortabelt å ha på seg når det er sol ute. Anonymkode: ddc41...719
AnonymBruker Skrevet 28. mars #8 Skrevet 28. mars Har du din egen bunad? Ja Hvilken bunad har du? Märthabunad / Sunnmøre Hva er bakgrunnen for valget ditt av bunad? Fikk min mors, da jeg ble konfirmert Har du og bunaden din en spesiell historie? Min første bunad var min mors, og jeg fikk den til konfirmasjon. Så fikk min søster den når hun ble konfirmert. Så fikk min datter den da hun ble konfirmert. Så jeg har en nykjøpt bunad, men beholdt capen som jeg fikk til konfirmasjonen fra mine besteforeldre. Sølvet fikk jeg og så av dem, og har fortsatt. Synes du at bunad er fint? Ja, jeg synes det er flott, og føler meg fin når jeg tar den på. (Men også nydelig å ta den av de dagene den blir brukt). Synes det er fint å ha noe som representerer røttene mine, siden jeg bor et annet sted i landet. Men det er dyrt, og derfor der det fint å arve den eller kjøpe brukt. Anonymkode: 2a9bf...92d
AnonymBruker Skrevet 28. mars #9 Skrevet 28. mars Jeg har 3 bunader. Den ene fikk jeg til konfirmasjonen min. Den andre har jeg arvet, og den tredje har jeg kjøpt fordi den er fin (har ingen tilknytning til stedet den er fra, så jeg har egentlig ikke «lov» til å bruke den) Syntes bunad er veldig ubehagelig å ha på. Usikker hvor fint jeg syntes det er, men det er liksom noe man «må» ha på 17. mai… 🤷♀️ Anonymkode: 412db...d82
AnonymBruker Skrevet 28. mars #10 Skrevet 28. mars AnonymBruker skrev (På 27.3.2026 den 22.06): Har du din egen bunad? Nei Hvilken bunad har du? Hva er bakgrunnen for valget ditt av bunad? Har du og bunaden din en spesiell historie? Synes du at bunad er fint? Ja Anonymkode: 5311f...cfd Anonymkode: a1fcb...8c9
AnonymBruker Skrevet 28. mars #11 Skrevet 28. mars Har egen bunad, fikk den til konfirmasjonen (den passer helt fint). Bunaden er fra stedet jeg vokste opp (en liten øy med 4000 innbyggere på vestlandet). Bakrunnen: jeg ble pådyttet bunaden og hadde ikke store valget. Ville aldri tatt imot et såpass stygt plagg idag. En spesiell historie: jeg har brukt den 2 ganger i mitt 40 år lange liv. Kommer aldri til å bruke den igjen. Den representerer ikke noe ved livet mitt jeg ønsker å huske. Jeg flyttet fra oppvekstkommunen min så snart det lot seg gjøre og det siste jeg ønsker er å ta på seg et overpriset stygt plagg som har sine røtter derifra. Jeg synes ikke det finnes en eneste fin bunad, noen er mindre stygg enn andre. Kunne ha hatt en bunad fra der jeg bor i dag dag men det er på ingen måter verdt det. Selv den styggeste kjolen er finere enn 95% av bunadene så jeg er ikke noe blodfan av bunad. Anonymkode: 3d083...78f 4
AnonymBruker Skrevet 28. mars #12 Skrevet 28. mars Har du din egen bunad? Ja Hvilken bunad har du? Nord-Trøndelag ("Floanbunad") Hva er bakgrunnen for valget ditt av bunad? Tilhørighet Har du og bunaden din en spesiell historie? Jeg ønsket meg bunad til konfirmasjonen for 40 år siden. Da hadde ikke min mor økonomi til det. Ca. 10 år senere var det ei i familien som vokste ut av bunaden sin, og min mor kjøpte denne til meg. Synes du at bunad er fint? Ja, jeg synes bunader er fint. Da snakker vi om autentiske, godkjente bunader som det ligger mye håndtverk bak. Anonymkode: aa84f...bc5
AnonymBruker Skrevet 28. mars #13 Skrevet 28. mars AnonymBruker skrev (På 27.3.2026 den 22.06): Har du din egen bunad? Hvilken bunad har du? Hva er bakgrunnen for valget ditt av bunad? Har du og bunaden din en spesiell historie? Synes du at bunad er fint? Anonymkode: 5311f...cfd 1) ja jeg har egen bunad men jeg har vokst ut av den 😄 2) Østfold-bunaden 3) Fordi jeg er en stolt østfolding 4) Den er arvegods og betyr mye for meg ❤️ 5) Jeg synes bunad er fint. MEN jeg er lei av bunader på 17.mai og i konfirmasjoner. Jeg valgte selv å ha kjole da jeg ble konfirmert, og bruker også kjole hver 17.mai. Det er morsommere å gå med bunad en høytid der ikke 95 prosent bruker det. F eks har jeg brukt den 1.juledag. Anonymkode: 4885b...45c
AnonymBruker Skrevet 28. mars #14 Skrevet 28. mars Jeg har en flott arvebunad fra min oldemor (raudtrøyebunad fra Telemark), og det jeg liker best med den er de gamle, orginale detaljene og de fine håndarbeidene. Jeg gremmes når jeg ser denne og andre bunader pimpes opp med vulgære skjorter, skjerf og annet fjollete dill. Kjøp deg gjerne en konstruert drakt, men ikke kødd med bunadene! Anonymkode: e77e3...f39 1
AnonymBruker Skrevet 28. mars #15 Skrevet 28. mars AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg har en flott arvebunad fra min oldemor (raudtrøyebunad fra Telemark), og det jeg liker best med den er de gamle, orginale detaljene og de fine håndarbeidene. Jeg gremmes når jeg ser denne og andre bunader pimpes opp med vulgære skjorter, skjerf og annet fjollete dill. Kjøp deg gjerne en konstruert drakt, men ikke kødd med bunadene! Anonymkode: e77e3...f39 Det er alltid gøy å kødde med bunadspolitiet. At noen kan få så høyt blodtrykk og bli så sinna da gitt over hva andre har på seg er faktisk det morsomste med hele våren. Anonymkode: c622d...49a 5
AnonymBruker Skrevet 28. mars #16 Skrevet 28. mars Har du din egen bunad? Nei Hvilken bunad har du? X Hva er bakgrunnen for valget ditt av bunad? X Har du og bunaden din en spesiell historie? X Synes du at bunad er fint? Nei Selv om jeg personlig ikke liker bunader, så er vel det beste med bunader de som tør å stå imot bunadspolitiet, eller bruke noe annet, ja kanskje til og med våger å ikle seg en festdrakt til en langt billigere penge. Anonymkode: 81a67...31f 2
AnonymBruker Skrevet 28. mars #17 Skrevet 28. mars AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Det er alltid gøy å kødde med bunadspolitiet. At noen kan få så høyt blodtrykk og bli så sinna da gitt over hva andre har på seg er faktisk det morsomste med hele våren. Anonymkode: c622d...49a Jeg får verken forhøyet blodtrykk eller blir sinna. Men jeg tenker at du er et nek i din raudtrøyebunad med mintgrønn skjorte, og skåler derfor litt ekstra med sjampanje for deg når vi treffes. ♥️ Anonymkode: e77e3...f39
AnonymBruker Skrevet 28. mars #18 Skrevet 28. mars AnonymBruker skrev (På 27.3.2026 den 22.06): Har du din egen bunad? Hvilken bunad har du? Hva er bakgrunnen for valget ditt av bunad? Har du og bunaden din en spesiell historie? Synes du at bunad er fint? Anonymkode: 5311f...cfd Jeg liker overskriften din ikke innholdet. Jeg er vokst opp med at bunaden er oe personlig som knytter deg til et sted en familie etc. Jeg liker bunader,pga mangfoldet, alle historiene osv. Så er ikke så glad i dette hvem man syntes er finest etc. Jeg syntes feks hardanger bunaden er flott men ikke min bunad og ikke den jeg tilhører. I bunn og grunn syntes jeg faktisk alle er flotte og spennende Anonymkode: 71591...e7b
AnonymBruker Skrevet 28. mars #19 Skrevet 28. mars AnonymBruker skrev (På 27.3.2026 den 22.06): Har du din egen bunad? Jeg hadde, men har solgt den nå. Hvilken bunad har du? Nord-Trønderbunad Hva er bakgrunnen for valget ditt av bunad? Fikk ikke velge om jeg ville ha bunad eller hvilken jeg skulle ha bunad til konfirmasjon enten jeg ville eller ikke (jeg ville egentlig ikke ha bunad) Har du og bunaden din en spesiell historie? Har aldri likt den, kun brukt den enkelte anledninger fordi jeg synes jeg måtte. Synes du at bunad er fint? Nei Anonymkode: 5311f...cfd Anonymkode: 4942f...0b7
AnonymBruker Skrevet 28. mars #20 Skrevet 28. mars Har du din egen bunad? Ja Hvilken bunad har du? Sunnmørsbunad Hva er bakgrunnen for valget ditt av bunad? Jeg er sunnmøring Har du og bunaden din en spesiell historie? Min mor brukte to år på å brodere den til meg før konfirmasjonen så den har stor affeksjonsverdi for meg. Pent brodert er det også, hun la ned mye arbeid for meg! Sølvet fikk jeg litt og litt til hver jul oppigjennom barndommen av en gammel tante. Så ikke helt verdien av gavene den gangen, men nå er jeg kjempestolt og sender henne tanke hver gang jeg bruker det. Synes du at bunad er fint? Ja. Spesielt på menn. Anonymkode: 343bc...6c7
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå