Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det vanlig å farge øyevippene  både oppe og nede?

.Dette skal gjøres i salong,de vet nok  hva de driver med,men jeg lurer:

jeg bruker bare mascara på de øvre vippene.

hva er din erfaring?

Anonymkode: 0517b...110

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg farger øyevippene selv hjemme. Farger de mørk brun, siden jeg er ganske lys ellers. Det er enkelt og greit å ordne selv, og ikke minst veldig mye billigere. 

Anonymkode: 5d13e...140

AnonymBruker
Skrevet

ts. her

jeg vet det er billigere å gjøre det selv,

pga.sykdom er det umulig for å gjøre selv.

veldig vanskelig å ta på mascara,derfor få farget dem i salong.

du som farger selv,farger du både oppe og nede?

AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg pleier å farge oppe og nede. 

Farge på vippene nede er nesten viktigst for meg, for der er det litt vanskeligere både å påføre mascara jevnt og at den mascaraen ikke smitter av. Så jeg dropper ofte mascara nede, men synes det åpner og rammer inn øynene mine mer når jeg har det.

Folk er forskjellige men det er jo ikke mye vippe nede vanligvis så det er ikke snakk om en veldig dramatisk effekt når man farger dem, ikke mine i all fall. Hvis du ikke vil ha frage på vippene nede, så er det jo bare å si det. Du er kunden.

Kan også anbefale vippeløft med farge, det pleier jeg å gjøre på sommeren. Da får vippene både farge og en bøy, som gjør at det er mye mer "mascara"-effekt.

Anonymkode: 3f462...928

AnonymBruker
Skrevet

Hvor lyse er vippene dine naturlig, da?

Om de for eksempel er helt hvitblonde så ser det jo faktisk ganske rart ut hvis overvippene farges mye mørkere, mens undervippene forblir uendret. Uansett synes jeg svart vippefarge blir ganske "hardt" på de fleste blondiner/rødhårede.

Moren min hadde kobberrødt hår, og fikk farget vippene, både oppe og nede, med lysebrun kolokrem, det så fint og naturlig ut på henne i hvert fall. Skal sies at hun heller aldri brukte svart maskara når hun sminket seg, hun valgte alltid brun. 

(Er også enig i det en annen skrev her om at litt farge på nedre vipper rammer inn øynene veldig fint. Det blir ikke som maskara på nedre vipper, som ofte har mer uheldig effekt, fordi maskaraen jo fortykker og forlenger vippene i tillegg til ofte å drysse og smitte av på huden. De nedre vippene er ikke de man ønsker forlengende effekt på, det er ikke dét som åpner blikket..)

Anonymkode: 11a6a...6a4

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg farger øyevippene selv hjemme. Farger de mørk brun, siden jeg er ganske lys ellers. Det er enkelt og greit å ordne selv, og ikke minst veldig mye billigere. 

Hvilket produkt bruker du for å farge selv?

Anonymkode: 6dae6...19d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Hvilket merke bruker du?

Anonymkode: af950...9fa

AnonymBruker
Skrevet

Det ser ihvertfall jævlig dumt ut når øyevippene oppe er køla svarte og vippene nede pluss bryna er lyse. Ser heller ikke bra ut når kontrasten til hårfargen er ekstrem, dvs alle hårene o ansiktet er svarte og håret er bleket nesten hvitt.

Anonymkode: a9f04...6ae

Skrevet

Ts

her var det mye nyttig informasjon.

Takk

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...