Gå til innhold

Hente resept tidligere?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg går på en fast medisin. Har gått på den i åresvis. Legen har skrevet ut ny resept, men den kan ikke hentes ut før 04.04, det er jo en helligdag. Kan jeg hente den onsdag 01.04, siden det er siste dagen det er åpent før helligdagene? Legen har tatt ferie, så det kan ikke forandres på. 🤔

Anonymkode: 134ec...c6f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

4. april er påskeaften, og du kan gå på apoteket. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det vil jeg tror går bra, ikke alle har døgnåpne apotek i nærheten. Jeg ville hørt med legekontoret nå før påske om noen kan skrive et notat på det inne på resept på helsenorge. Litt dumt å ikke få hentet ut livsnødvendige medisiner eller medisiner som må seponeres når man er tom.

Anonymkode: 77303...2b3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Pysa skrev (1 time siden):

4. april er påskeaften, og du kan gå på apoteket. 

Mente 3. langfredag 

AnonymBruker
Skrevet

Siden legen har skrevet en dato frem i tid vil jeg anta at du ikke får hente den før. Er dette A-preperat?

Anonymkode: f1b8a...83c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Siden legen har skrevet en dato frem i tid vil jeg anta at du ikke får hente den før. Er dette A-preperat?

Anonymkode: f1b8a...83c

Det er B preparat. Jeg har fått hentet før på apoteket når jeg skal på ferie osv. men vet ikke hvordan det er med helligdager. 

AnonymBruker
Skrevet

Det vil en farmasøyt ta vurdering på. Evnt kan du jo hente lørdag. 

Anonymkode: d23d6...499

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er B preparat. Jeg har fått hentet før på apoteket når jeg skal på ferie osv. men vet ikke hvordan det er med helligdager. 

Hvorfor kan du ikke hente lørdag?

Anonymkode: c803c...121

AnonymBruker
Skrevet

04.04 er påskeaften, da er vel apoteket åpent til 15 eller 16? 

Anonymkode: 1bd54...408

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvorfor kan du ikke hente lørdag?

Fordi jeg lever med kroniske, ekstreme smerter. Kommer meg ikke opp av sengen engang uten at jeg har de. Jeg har en tilmålt dose, og den følger jeg. Da er jeg tom fredags ettermiddag. Det er vikarlege, så hun har nok ikke fått med seg at jeg pleier å få den en uke før slik at jeg har. 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Ring apoteket og spør

Anonymkode: 8cfef...73a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Fordi jeg lever med kroniske, ekstreme smerter. Kommer meg ikke opp av sengen engang uten at jeg har de. Jeg har en tilmålt dose, og den følger jeg. Da er jeg tom fredags ettermiddag. Det er vikarlege, så hun har nok ikke fått med seg at jeg pleier å få den en uke før slik at jeg har. 

Da kontakter du legekontoret på mandag. Selvom legen har ferie er det andre på legekontoret, eller de har avtale med et annet legekontor som tar akutte tilfeller.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

jeg har aldri hørt om at man må ta ut resept på en spesefikk dag det virker veldig rart. jeg har gått på ulike medisiner meste parten av livet og har aldrei opp levd det noe sånt og for dem fleste så funger det dårlig, når man ikke kan ta det ut når det passer best for en. 

min søster sliter en del med piller - overdose men hun har forsatt mulighet å ta ut sånn at det er noe ekstra hjemme, men da var mor vergen hennes så hunn viste ikke hvor pillene var selv 

Anonymkode: 62785...e91

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...