superlove Skrevet 9. april 2006 #1 Skrevet 9. april 2006 Vi har nå funnet ut av vannliljer blir et slags "tema" i bryllupet. Det vil si så langt skal dette være motiv i forhold til innbydelse, bordkort og blomster dekorasjoner kirke/fest. Lurer på om det er noen som forslag i forhold til videre bruk eller andre ting som matcher vannliljer. Tenker f.eks på bruk av flytelys sammen liljene o.l. (Men det blir kanskje smør på flesk!?!)
Mies Skrevet 9. april 2006 #2 Skrevet 9. april 2006 Skal dere bruke vanliljer som pynt? ekte vanlige vanliljer? Jeg er ivrig blomstrplukker, men vanliljer har jeg dorlig erfaring med gitt. De holder superkort (og noen av de lukter vondt). Ellers så hørtes det veldig fint ut med flytelys, og vanliljer er jo vakre da
Susan Sto Helit Skrevet 10. april 2006 #3 Skrevet 10. april 2006 Hva med flytelys formet som vannliljer? Det har jeg sett. Stilig!
Kara W Skrevet 10. april 2006 #4 Skrevet 10. april 2006 Hva med flytelys formet som vannliljer? Det har jeg sett. Stilig! ← Bare pass på at de holder lenge! De flytelysene jeg har hatt har "druknet" før en vanlig middag var ferdig. I min erfaring holde de som bare er runde seg lenger enn de som har spesiell form. Men ellers jeg enig i at flytelys er utrolig stilige. Det går også ann å brette serviettene til vannlilje-form (vet ikke hvordan, men det vet sikkert en erfaren kelner, eller du kan finne det i en bok om serviett bretting)
Susan Sto Helit Skrevet 10. april 2006 #5 Skrevet 10. april 2006 Men ellers jeg enig i at flytelys er utrolig stilige. Det går også ann å brette serviettene til vannlilje-form (vet ikke hvordan, men det vet sikkert en erfaren kelner, eller du kan finne det i en bok om serviett bretting) ← Dette er ikke vanskelig i det hele tatt, det er bare en litt avansert "spå". Og hvem av oss jenter brettet ikke en spå eller ti da vi var små? Mener sidene til serviettprodusenten Duni har veivisere til masse serviettbretting.
superlove Skrevet 10. april 2006 Forfatter #6 Skrevet 10. april 2006 Skal dere bruke vanliljer som pynt? ekte vanlige vanliljer? Jeg er ivrig blomstrplukker, men vanliljer har jeg dorlig erfaring med gitt. De holder superkort (og noen av de lukter vondt). ← Hmmm, visste ikke at de lukter vondt Det hadde jo vært litt kjedelig under middagen da! Jeg husker tanta mi hadde vannliljer på bordet en gang jeg var på besøk. Da fløt en og en blomst i en dyp tallerken, og hadde litt lang stilk. Men vet ikke hvor lenge hun hadde dem da. Får ta en prøverunde til sommeren Men hva om jeg "blander" vannliljer og vanlige liljer? F.eks beholder vannlilje mønster og trykk på innvitasjoner o.l, men har liljer på bordet og eks brudebukett?
Mies Skrevet 10. april 2006 #7 Skrevet 10. april 2006 Snakk med tanten din og finn ut hvilken vannliljer hun har brukt, det er jo sikkert flere slag en jeg har prøvd Ellers så er det jo superlurt å prøve ut på forhånd. Si i fra om du får det til da, for dette hørtes kjempefint ut! Blir sikkert flott med en blanding, men vær obs på at noen liljer lukter litt, og kan drysse pollen. Det kan ungås ved å klippe av pollenbærerene, men da blir jo blomsten litt pussig. Prøv deg fram eller spør en florist, du har jo ikke lyst på brunt/gult pulver på kjolen...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå