Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvor langt strekker du begrepet "nabo"? 

Anonymkode: ed6e2...a93

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hvor langt strekker du begrepet "nabo"? 

Anonymkode: ed6e2...a93

De som bor rundt meg her.

Anonymkode: 10aa4...e88

• Nyttig 1
Skrevet

Først og fremst de som bor i samme bygård - men som så mange andre litt diffuse betegnelser kan det strekkes og tilpasses ved behov.

Skrevet

Artig spørsmål. Kjedelig svar fra meg, men egentlig litt situasjonsavhengig.

Jeg bor i en koselig liten gate der alle kjenner alle (sommer-grillfest med loddsalg, julegrantenning med gløgg, velforenings-årsmøte med etterpålag), og der gjennomtrekket av beboere også er minimalt. Vi har store bygårder all around, men likevel er de som bor ti hus nedenfor «naboer» og de som bor i nærmeste bygård (halvparten så langt unna) i utgangspunktet ikke naboer for meg. Kanskje «nabolaget».

Så skjønner jeg jo samtidig at hvis en venn på boligjakt spør om det er mye bråk fra naboene, da er det ikke så himla nøye om bråket kommer fra en leilighet eller en enebolig. Så da må det nesten bety noe annet. Men normalt er det oss i gaten her. 

Siden begrepet nabo er såpass vidt her jeg bor sier jeg også «nærmeste nabo» om de på hver sin side av meg. 

Anonymkode: f29aa...985

• Liker 1
Skrevet

Her på bygda regner vi alle i bygda/grenda som naboer. Grenda her strekker seg over ca 2x1km og grenda har ca 12 husstander. Vi arrangerer årlig nabotreff i bygda hvor alle som bor i grenda, elller har tilknytning til grenda er invitert.

Anonymkode: 7983e...fc9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg sier nabo om de som bor i gata og rundt huset vårt. Spørs hvem jeg snakker med. Snakker jeg med noen som kjenner noen som bor i området her kan jeg si nabo for å vise at det er nære. 

Anonymkode: 1b999...88a

AnonymBruker
Skrevet

De som bor i samme borettslaget som meg. 

Anonymkode: ff35c...f4b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...