AnonymBruker Skrevet fredag kl. 10:41 #1 Skrevet fredag kl. 10:41 Jeg har sparekonto i Bulder bank og har hatt dette på grunn av at renten var best der når jeg åpnet konto. Renten har jo gått ned til 4% nå, og jeg har vurdert å bytte bank til en med bedre rente. Men nå fikk jeg kundeutbytte på ca 4500 kroner. Vil ikke det veie litt opp for at renten har gått ned? Er ganske fornøyd med Bulder ellers med oppsett i nettbank og månedlige renter. Anonymkode: aa3b8...abe
nojac Skrevet fredag kl. 11:41 #2 Skrevet fredag kl. 11:41 (endret) Kundeutbyttet for i år er så vidt jeg kan se på 0,35 % av gjennomsnittssaldo på lån og på innskudd opp til 2 mill,, max . 14 000 totalt. Absolutt noe å ta hensyn til i totalregnskapet. Vil du ha bedre rente må du over i en KID-bank, der kan du få opp til 4,7 % med norsk bankgaranti. (Månedlige renter betyr ingenting for avkastningen, den er regnet inn i den effektive renten) Den ulempen som trekkes fram av enkelte er at Bulder ikke har vanlig nettbank, bare mobilbank. REDIGERT: Og at den ikke godtar efaktura og avtalegiro fra sparekonto ( se innlegg lenger nede) Endret fredag kl. 12:17 av nojac
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 11:53 #3 Skrevet fredag kl. 11:53 nojac skrev (9 minutter siden): Kundeutbyttet for i år er så vidt jeg kan se på 0,35 % av gjennomsnittssaldo på lån og på innskudd opp til 2 mill,, max . 14 000 totalt. Absolutt noe å ta hensyn til i totalregnskapet. Vil du ha bedre rente må du over i en KID-bank, der kan du få opp til 4,7 % med norsk bankgaranti. (Månedlige renter betyr ingenting for avkastningen, den er regnet inn i den effektive renten) Fordelen med månedlig utbetaling av renter for min del er at jeg får pengene med en gang og slipper vente til nytt år eller til konto blir avsluttet. 😊 Anonymkode: aa3b8...abe 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 11:54 #4 Skrevet fredag kl. 11:54 nojac skrev (11 minutter siden): Kundeutbyttet for i år er så vidt jeg kan se på 0,35 % av gjennomsnittssaldo på lån og på innskudd opp til 2 mill,, max . 14 000 totalt. Og Bulder godtar avtalegiro og efaktura belastes direkte fra sparekontoen, BRA! Absolutt noe å ta hensyn til i totalregnskapet. Vil du ha bedre rente må du over i en KID-bank, der kan du få opp til 4,7 % med norsk bankgaranti. (Månedlige renter betyr ingenting for avkastningen, den er regnet inn i den effektive renten) Er du sikker på at du får belaste regninger fra sparekonto? Det har jeg aldri fått til. Prøvde nå enda engang med efaktura men får følgende beskjed: "det er ikke mulig å betale direkte fra sparekonto". Anonymkode: ac0a9...19a
nojac Skrevet fredag kl. 11:57 #5 Skrevet fredag kl. 11:57 (endret) Da tok jeg feil. Jeg gjør dette på sparekontoen i penni.no (4,18 %), og en tvilsom venn som kan mye men av og til spiser fleinsopp sa at dette også gikk i Bulder. Sorry, skal redigere innlegget mitt! Endret fredag kl. 11:59 av nojac
nojac Skrevet fredag kl. 12:05 #6 Skrevet fredag kl. 12:05 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Fordelen med månedlig utbetaling av renter for min del er at jeg får pengene med en gang og slipper vente til nytt år eller til konto blir avsluttet. 😊 Anonymkode: aa3b8...abe For ordens skyld, hvis du tar ut rentene før de har stått inne i et år får du ikke den oppgitte effektive renten. Uten at det betyr så mye totalt sett. 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 17:41 #7 Skrevet fredag kl. 17:41 12 000 i utbytte! Veier opp for at jeg kanskje kunne fått litt høyere sparerente andre steder! Anonymkode: b4d26...62f
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 17:54 #8 Skrevet fredag kl. 17:54 4671kr her! Jeg har kun lån i Bulder, da. Anonymkode: cb1a9...579
SPOCA Skrevet fredag kl. 17:59 #9 Skrevet fredag kl. 17:59 (endret) Får 14 000 kr i kundestøtte. Fornøyd med det. Synes Bulder er en kjempegrei bank, og opplever renten som gunstig. Liker at den settes ned automatisk ut fra belåningsgrad. Synes det er deilig å slippe å forhandle slik jeg måtte før. Endret fredag kl. 17:59 av SPOCA
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 18:05 #10 Skrevet fredag kl. 18:05 SPOCA skrev (5 minutter siden): Får 14 000 kr i kundestøtte. Fornøyd med det. Synes Bulder er en kjempegrei bank, og opplever renten som gunstig. Liker at den settes ned automatisk ut fra belåningsgrad. Synes det er deilig å slippe å forhandle slik jeg måtte før. Ja, det å slippe å forhandle rente til stadighet var grunnen til at jeg valgte Bulder. Har fått nok av hai-banker. Anonymkode: cb1a9...579
Gulline Skrevet fredag kl. 18:09 #11 Skrevet fredag kl. 18:09 Kjempefornøyd med Bulder. 4700 i kundeutbytte er et stort pluss 😊
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #12 Skrevet 20 timer siden Nå er det varslet at kundeutbytte muligens forsvinner i Sparebank1 systemet, om de da velger å kompensere med høyere innskuddsrente og lavere lånerente, blir jo spennende å se. Anonymkode: 0a5b7...d79
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #13 Skrevet 15 timer siden Får 4700 kr, en gledelig overraskelse. Dekker NESTEN restskatten 🤪 Anonymkode: ad126...c7e
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #14 Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (11 timer siden): Nå er det varslet at kundeutbytte muligens forsvinner i Sparebank1 systemet, om de da velger å kompensere med høyere innskuddsrente og lavere lånerente, blir jo spennende å se. Anonymkode: 0a5b7...d79 Det er mulig de sier det i utgangspunktet, men det forsvinner sikkert i løpet av meget kort tid. Anonymkode: cb1a9...579
Gulline Skrevet 9 timer siden #15 Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Det er mulig de sier det i utgangspunktet, men det forsvinner sikkert i løpet av meget kort tid. Anonymkode: cb1a9...579 Ja, hvis DNB og andre får viljen sin så vil det nok forsvinne. Vi snakker om nær 2 milliarder i året - og det er noen som ikke liker at disse pengene går tilbake til kundene. Selv håver de inn penger på kundenes bekostning. 1
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #16 Skrevet 9 timer siden 7000 i utbytte, kommer godt med det. Anonymkode: 97332...ad4
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #17 Skrevet 6 timer siden Skulle ønske jeg kunne blitt vurdert til å få boliglånet mitt hos Bulder, men nei. Bor en grisgrent er ikke det mulig Anonymkode: 52459...7c8
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #18 Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (14 timer siden): Nå er det varslet at kundeutbytte muligens forsvinner i Sparebank1 systemet, om de da velger å kompensere med høyere innskuddsrente og lavere lånerente, blir jo spennende å se. Anonymkode: 0a5b7...d79 Bulder er Sparebanken Norge og ikke Sparebank1. Men DNB har klaga på ordninga med kundeutbytte Anonymkode: ac49b...53e
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #19 Skrevet 5 timer siden Gulline skrev (3 timer siden): Ja, hvis DNB og andre får viljen sin så vil det nok forsvinne. Vi snakker om nær 2 milliarder i året - og det er noen som ikke liker at disse pengene går tilbake til kundene. Selv håver de inn penger på kundenes bekostning. Jepp. Mye bedre å utbetale utbytte til aksjonærene, vet du… 🙄 Anonymkode: cb1a9...579 1
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #20 Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Jepp. Mye bedre å utbetale utbytte til aksjonærene, vet du… 🙄 Anonymkode: cb1a9...579 For all del ikke la noe komme kundene til gode! Det er farlig det!! Anonymkode: 52459...7c8
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå