AngelDiamond Skrevet 9. april 2006 #1 Skrevet 9. april 2006 Når begynnte du å planlegge bryllupet ditt? Begynnte du planleggingen av bryllupet ditt før eller etter du møtte din kjære? Har du alltid visst hvordan du vil ha det? Samlet bilder i bryllupsbok? Eller er det noe du vil gjøre i samarbeid med din kjære? Hadde nylig en diskusjon om dette, og vil høre litt her inne
Mies Skrevet 9. april 2006 #2 Skrevet 9. april 2006 Jeg har vel tenkt litt underveis at jeg kunne tenke meg slik og sånn, men planlegge vil jeg ikke kalle det. Jeg begynte ikke planlegging før kjæresten fridde, og prøver å ikke planlegge for mye uten å involvere han, men det er nå en gang slik at jeg er mer oppatt av selskapsarangering og har mer erfaring en han, så det er logisk at jeg har flere tanker også. Det er lenge igjenn til jeg skal gifte meg (sommer 2007), men forde vi har valgt en populær dato så må vi også starte planleggingen tidlig. Vi har så langt bare snakket litt løst om ting, men har planlagt å snakke om alt nå i påsken. Så langt er antall gjester, lokal og kirke løst. Jeg har kjøpt inn en bok og et hefte som vi samler ideer i, og jeg føler at vi planlegger sammen, men at det er forskellig hvem som tenker mest på hva. (og at jeg kanskje samler mer informasjon en han.. )
Susan Sto Helit Skrevet 10. april 2006 #3 Skrevet 10. april 2006 Jeg har nok hatt enkelte forestillinger om hvordan jeg skulle gifte meg, HVIS jeg skulle gifte meg. Men planleggingen begynte vel egentlig ikke før noen måneder etter at min kjære fridde. Det eneste som var klart på forhånd er at jeg så for meg en vielse der alle mine (og hans) kjære var tilstede. (Og at selve vielsen var litt formell. Et slags overgangsrite.) Har kun et Excel ark jeg samler litt bilder og linker i, og som også fungerer som gjesteliste og budsjett. Ellers har vi planlagt det meste sammen. Det er jo VÅRT bryllup, ikke mitt.
*Emma* Skrevet 10. april 2006 #4 Skrevet 10. april 2006 Hadde tenkt på ting jeg ønsket leeenge før vi bestemte oss (vi har vært forlovet i over 6 år) men nå skal vi gifte oss i utlandet så alle de ideene var totalt bortkastet Da vi ble enige om at vi skulle gifte oss hadde vi sjekket priser og alternativer noen mnd i forveiene men den skikkelige planlaggingen begynte ikke før vi ble enige ca 13 mnd FØR vi skal gifte oss. Planleggingen her er foreløpig mest på planleggings stadiet siden vi ikke får booket hverken fly, hotell eller dato for stedet før litt nærmere... Men inni hodet er det mange tanker...også har jeg endel mapper på pc'n m bilder og regneark etc....
Kara W Skrevet 10. april 2006 #5 Skrevet 10. april 2006 Begynte å tenke på slikt allerede som ganske liten, og har rukket å ha mange meninger opp gjennom årene, men konkret planlegging ble det jo ikke før etter han fridde. Med en gang jeg skulle faktisk begynne følte jeg at jeg ikke hadde noen ideer om hva jeg egentlig ville. Det er over et år til vi skal gifte oss, så det er mye tenking om muligheter, mer enn konkret planlegging. Det blir mest til at jeg finner ut om muligheter, mens mannen tar avgjørelser utiftra hva jeg har kommet frem til. Jeg vil veldig gjerne at han skal være med på planleggingen, og prøver hardt å ikke si at "sånn skal det være!", men han vet at jeg har tanker inni hodet mitt og vil ikke ha for mange meninger i frykt for at det skal bli "feil". Jeg prøver å ikke mase for mye på ham, og han prøver å ha meninger, så det går vel på et vis. Tror (håper) han blir mer engasjert ettersom tiden nermer seg.
Gjest Tita K Skrevet 10. april 2006 #6 Skrevet 10. april 2006 (endret) Endret 3. september 2006 av Tita K
afr0dite Skrevet 10. april 2006 #7 Skrevet 10. april 2006 Jeg har vel gledet meg og drømt om å skulle gifte meg siden jeg var "liten" tror jeg, men jeg har vel aldri hatt noen formening om akk hvordan det skulle være. Bare at det skulle være i kirken, at pappa skulle følge meg opp kirkegulvet og at det skulle være sommer, sol og varmt, i tillegg til at jeg elsker han som står der oppe ved alteret!! Nå er jeg nyforlovet og vi gifter oss til sommern. Jeg er veldig glad for å ha søsteren min som mer eller mindre drar i land lasset, for jeg har ingen aning hva som bør gjøres, eller ikke bør gjøres! Kjæresten min har sagt at jeg har vetorett i planleggingen, men jeg liker å gjøre sånt sammen. Men han er enda mer blåst enn meg, så jeg vandrer vel rundt med folk som kan dette her, får ideer og så planlegger vi sammen. På invitasjonene våre skal vi feks ha omslag av hjemmelaget papir, så nå i påsken skal vi "bake" papir sammen og lage invitasjonene:) Jeg kunne ikke tenkt meg å gjøre planleggingen uten ham, og vil ha hans mening på alt (vanskelig å ikke fortelle hvordan kjolen ser ut!!). Kan jeg planlegge brudebuketten med ham, eller er det også hemmelig? (:
Susan Sto Helit Skrevet 10. april 2006 #8 Skrevet 10. april 2006 Kan jeg planlegge brudebuketten med ham, eller er det også hemmelig? (: ← Egentlig skal han ordne den, og den skal være hemmelig for deg.... Du skal ordne knapphullsblomst til han. (De fleste bryr seg ikke om denne regelen, og gjør dette sammen.
afr0dite Skrevet 10. april 2006 #9 Skrevet 10. april 2006 WÆÆ!!! Men hva hvis han velger noen blomster som ikke passer til kjolen?!? Teit regel! Her bruker jeg vetoretten min :D
*Emma* Skrevet 10. april 2006 #10 Skrevet 10. april 2006 Afrodite (nå skal jeg velge selv) men jeg vet noen som har tatt bilde av seg selv i kjolen. Lagt det i en konvolutt kanskje med en lapp hvor det står litt om hva slags blomst, fager man liker/ikke liker også har mannen tatt med det til butikken. På den måten får ikke han sett kjolen men likevel blir blomsten noe du mest sannsynligvis liker og en liten overraskelse for deg...
Murf Skrevet 10. april 2006 #11 Skrevet 10. april 2006 Eneste jeg hadde planlagt på forhånd var brudebuketten. Er ganske interessert i botanikk, og jeg hadde lenge tenkt på symbolikk i type blomster som en intern greie. (niks, jeg nektet å følge tradisjonen med at han skulle velge den!
Kara W Skrevet 11. april 2006 #12 Skrevet 11. april 2006 Jeg nevnte for forloveden min at ifølge tradisjonen var det han som skulle ordne med buketten. Hans svar: "Fint. Bare fortell meg hvilken blomsterhandel og hvilket navn jeg skal hente den under."
Netten Skrevet 11. april 2006 #13 Skrevet 11. april 2006 Jeg begynte bryllupsplanleggingen samme dag som min kjære fridde (20. august 2005)! Neida... - ikke sånn seriøst, men husker jeg tittet litt på nettet på brudekjoler senere den dagen! Ellers har jeg helt siden jeg var liten ønsket meg hvite hester og vogn til bryllupet mitt, men har jo innsett at det kan bli litt vanskelig å komme travende mitt i Bergen sentrum en travel lørdag! Angående blomster, så har jeg valgt ut buketten selv, og det syntes han var veldig greit (jeg også!)
Netten Skrevet 11. april 2006 #14 Skrevet 11. april 2006 Jeg nevnte for forloveden min at ifølge tradisjonen var det han som skulle ordne med buketten. Hans svar: "Fint. Bare fortell meg hvilken blomsterhandel og hvilket navn jeg skal hente den under." ←
Floja Felíz Skrevet 11. april 2006 #15 Skrevet 11. april 2006 Før jeg møtte min kjære hadde jeg egentlig ikke tenkt på å gifte meg i kirken, men heller på en strand et varmt sted. Men siden sambo ønsker kirke og full pakke, så gjør vi det, og nå som vi er forlovet synes jeg det er veldig gøy å planlegge alt sammen. Vi snakket litt om hvor vi kunne tenke oss å feire giftemålet før han fridde, men selve planleggingen begynte ikke før forlovelsen var et faktum.
marsy Skrevet 11. april 2006 #16 Skrevet 11. april 2006 Jeg har absolutt ikke drømt om det store bryllupet, og har aldri hatt lyst på kirkebryllup. Når vi har vært gjester i bryllup har vi jo snakket om hva vi synes er koselig, og hva vi ikke ville ha gjort selv... Vi har funnet frem til lokale sammen, og vil bestemme alt sammen... Det viktigste er at det blir en trivelig helg sammen med venner og familie.
Elise_ Skrevet 11. april 2006 #17 Skrevet 11. april 2006 Har alltid sett for meg at mitt bryllup vil være noe kjipe greier uten gjester på tinghuset eller noe, så jeg har så og si aldri drømt om flotte kjoler, og alt det som mange andre drømmer om og planlegger fra de er barn. Fortsatt er jeg sånn at jeg er fornøyd så lenge vi blir gift, men litt mer gira på kjole nå som min snart kommer selvsagt. Begynte planleggingen omtrent 7 mnd før bryllupet skal stå.
Gjest gjest1 Skrevet 13. april 2006 #18 Skrevet 13. april 2006 Vi begynte å planlegge etter vi vart forlova, 2 år før bryllupet.
afr0dite Skrevet 13. april 2006 #19 Skrevet 13. april 2006 Kara W: :grine2: Høres ut som en god plan, som vil taes til etterfølgelse!!
Arkana Skrevet 13. april 2006 #20 Skrevet 13. april 2006 Vi skal gifte oss i juni neste år og har vel egentlig ikke begynt planleggingen enda, selv om vi så smått har snakket om hvilken restaurant vi vil ha middagen på, hvem som skal være forlovere o.l.. Jeg har aldri vært en sånn som har drømt om prinsessebryllup hele livet. Og kirkebryllup med stor fest er totalt uaktuelt. Her blir det en intim og vakker borgerlig vielse med kun nærmeste familie tilstede. Den virkelige planleggingen begynner neppe før neste år, ingen hast.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå