AnonymBruker Skrevet fredag kl. 17:40 #21 Skrevet fredag kl. 17:40 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Privat. Tenker at relasjonen ikke er så viktig, ikke kjærester eller dating. Ingen åpenbar grunn til å ringe meg så sent, mistenker at etter 23 bare er for å ha noen å snakke med hjem fra jobb, har fått seg sen kveldsjobb. Anonymkode: f7dca...14b Høres ut som en vi kjenner som ringer kun når han kjører og konen er på jobb. Ellers hører vi ikke noe! Har mistet alle vennene, selvforskyldt! Snakker om seg selv og skryter av konen. Uinteressant så tar ofte ikke telefon. Men personen fortsetter å ringe av og til. Gi de klar beskjed eller legg på! Anonymkode: 275ed...8d7
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 19:55 #22 Skrevet fredag kl. 19:55 Altså, dette med at det er normal høflighet å ikke ringe etter 21 hører jo til fra en tid hvor telefonen stod midt i huset og alltid laget masse lyd. Nå om dagen kan man bare sette på ikke forstyrr-modus eller stille-modus, eller bare skru av telefonen og legge den bort. Jeg har sagt ifra til mine venner at jeg har ikke forstyrr-modus fra 21, så da kan de ringe eller melde eller hva de vil, men svar får de altså først dagen etter. Anonymkode: c9cc4...d3d 1 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 20:02 #23 Skrevet fredag kl. 20:02 Hvis noen hadde ringt meg klokka 23 kun for å skravle hadde helvete vært løs! Anonymkode: 4dc71...cc9 3
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 20:06 #24 Skrevet fredag kl. 20:06 AnonymBruker skrev (21 timer siden): En person som har ringt meg etter kl 23 flere ganger de siste dagene Anonymkode: f7dca...14b Du bestemmer selv når, og for hvem, mobilen skal plage deg. Anonymkode: 1a8a7...7ba 3
-Missi- Skrevet fredag kl. 20:26 #25 Skrevet fredag kl. 20:26 Du må nok sette grenser. Jeg har på ikke forstyrr modus fra kl 20 og stort sett lydløs ellers også. Har et par personer i livet mitt som er veldig på dette og ringe når som helst i løpet av døgnet. Før fikk jeg noia tenkte noe hadde skjedd men personen kan ringe 0145 for å spørre hvordan man koker ris liksom 😆 var stort sett aldri noe viktig. Problemet kommer jo den gangen det faktisk er det. Mennesker som sjelden ringer meg da tar jeg telefonen da er det gjerne en god grunn. Sånne som ringer døgnet rundt da svarer jeg på melding senere. Tror bare noen ikke innser at de kan være veldig plagsomme for andre med sin personlighet.
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 22:01 #26 Skrevet fredag kl. 22:01 Så mange rare og aggressive A-mennesker i denne tråden. Ikke ringe etter 21? Jeg snakker nesten aldri i telefon med venner før 21. Har en kamerat og to venninner som er B mennesker og vi ringer hverandre ofte på kveldene. Er det etter 23 sender jeg melding først og spør om det passer. En tredje venninne byttet jobb i fjor og må nå stå opp, og dermed også legge seg, tidligere, så da ringer jeg jo ikke henne lenger om kvelden. Hvis man vet personen er B menneske er det ikke frekt å ringe klokka 22, men frekt å ringe 10 på en fridag. Omvendt med A-mennesker. Anonymkode: 774ad...48d 2 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 22:08 #27 Skrevet fredag kl. 22:08 Jeg ser ikke problemet. Om du ikke vil bli forstyrret, bare sett telefonen på lydløs. Du kan eventuelt sette de nummerne du vil skal komme igjennom på en egen liste. Problem løst. Jeg ringer ingen etter 21-21:30, med mindre det er nære venner/familie og jeg vet at de er våkne. Anonymkode: 3274d...5a6 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 01:38 #28 Skrevet lørdag kl. 01:38 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Det mest opplagte er at det ikke er greit. Fikk snakket om det i dag, så det blir nok en slutt på det. Anonymkode: f7dca...14b Er dette en person som normalt har sosiale antenner og viser hensyn? Jeg opplevde én venninne som kunne melde midt på natten. Men hun var veldig vanskelig å forholde seg til på alle måter, det at hun meldte midt på natten var bare én av svært mange ting hun gjorde. Hun laget f.eks. kjempeproblem ut av at hun måtte dra klokken 22 fordi jeg skulle på jobb (hun hadde da vært der siden klokken 15) og var ofte utagerende og sint. Da jeg omsider kuttet henne ut, så var det en stor lettelse å slippe noen som dro i alle mine grenser. Anonymkode: 03f3c...d1a
JulieA Skrevet lørdag kl. 16:15 #29 Skrevet lørdag kl. 16:15 (endret) GlitrendeSjokolade skrev (På 27.3.2026 den 13.48): Det er ok så lenge personen vet du er b menneske og våken i den tiden, og du ikke har sagt noe om at det ikke er greit å ringe da. Hvis du ikke vil at personen skal ringe i den tiden så må du jo Endret lørdag kl. 16:19 av JulieA
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 16:16 #30 Skrevet lørdag kl. 16:16 Grønnsaksvaffel skrev (På 27.3.2026 den 16.43): Jeg har mobilen i Ikke forstyrr-modus fra kl. 22.45, så folk kan bare ringe så mye de vil på natten uten at det plager meg. Ulempen er jo da at ingen får tak i deg ved krise. Anonymkode: 4eacf...fd1
Grønnsaksvaffel Skrevet lørdag kl. 16:25 #31 Skrevet lørdag kl. 16:25 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Ulempen er jo da at ingen får tak i deg ved krise. Anonymkode: 4eacf...fd1 Joda, de jeg har lagt inn som favoritter er unntatt Ikke forstyrr.
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 19:19 #32 Skrevet lørdag kl. 19:19 Er ikke regelen ikke ringe etter 22? 21 er jo tidlig på kvelden, er bare så vidt barna har lagt seg da. Anonymkode: 9a2fc...98c
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå