Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

En person som har ringt meg etter kl 23 flere ganger de siste dagene, senest for et par minutter siden. Ringte meg også 3 min etter min ordinære sluttid på jobben i dag.

Vedkommende vet at jeg er b-menneske og ofte er våken på denne tiden. Er aldri noe kritisk å snakke om. Har snakket med vedkommende på dagtid i dag, ble ikke noe snakk om disse sene oppringningene. Jeg har bare ignorert oppringingene, hender at jeg gjør det på dagtid også, blir oppringt omtrent hver dag av denne personen i perioder, men kan også gå noen dager uten.

Anonymkode: f7dca...14b

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Legg på, kanskje det gir et hint

• Liker 1
Skrevet

Kanskje greit å få med hvilken relasjon dere har. Er det jobb, privat, kjæreste eller hva?

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet
Hensatt skrev (Akkurat nå):

Kanskje greit å få med hvilken relasjon dere har. Er det jobb, privat, kjæreste eller hva?

Privat. Tenker at relasjonen ikke er så viktig, ikke kjærester eller dating. Ingen åpenbar grunn til å ringe meg så sent, mistenker at etter 23 bare er for å ha noen å snakke med hjem fra jobb, har fått seg sen kveldsjobb.

Skrevet

Vedkommende kjører bil, handler ikke om å være trygg gående ute i mørket.

Skrevet

Det er OK så lenge du ikke har satt grenser. Om du noen ganger svare, andre ikke så åpner du jo for at de ringer når de ringer. Si fra om at det ikke passer at de ringer feks på andre tidspunkt enn mellom klokkeslett x og x.

Jeg har ei veninne som ofte tok kontakt etter kl 22 fordi hun legger seg da og liker å ligge å skravle i en times tid før hun skal sove. For meg passer ikke det så da sa jeg ifra. For andre er det null stress. Av og til kan jeg ta en prat da og sier ifra til henne og alle er fornøyde uten mer om eller men.

Anonymkode: 9492b...2b8

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Det er OK så lenge du ikke har satt grenser. Om du noen ganger svare, andre ikke så åpner du jo for at de ringer når de ringer. Si fra om at det ikke passer at de ringer feks på andre tidspunkt enn mellom klokkeslett x og x.

Jeg har ei veninne som ofte tok kontakt etter kl 22 fordi hun legger seg da og liker å ligge å skravle i en times tid før hun skal sove. For meg passer ikke det så da sa jeg ifra. For andre er det null stress. Av og til kan jeg ta en prat da og sier ifra til henne og alle er fornøyde uten mer om eller men.

Jeg tenker at jeg sier ifra neste gang jeg snakker med vedkommende. Da kan jeg kanskje si at jeg ikke tenkte å si noe første gangen, men at jeg sier noe siden det har vært flere ganger.

Blokkerte en annen person pga sene oppringninger, en som ringte meg betydelig senere et par helger på rad uten å vite om jeg var våken eller noe som helst. Det vet person i denne tråden om.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg tenker at jeg sier ifra neste gang jeg snakker med vedkommende. Da kan jeg kanskje si at jeg ikke tenkte å si noe første gangen, men at jeg sier noe siden det har vært flere ganger.

Blokkerte en annen person pga sene oppringninger, en som ringte meg betydelig senere et par helger på rad uten å vite om jeg var våken eller noe som helst. Det vet person i denne tråden om.

Hvorfor ikke bare sende en melding og go beskjed først som sist?

• Liker 1
Skrevet

Jeg har automatisk aktivering av stillemodus fra kl 22 hver kveld - kanskje det er et alternativ for deg? 

Anonymkode: c1fe7...b84

• Liker 9
  • Nyttig 2
Skrevet

Hvis noen ringer meg etter kl 21 bør det være

a) at noen har lagt på røret

eller

b) være alvorlig sykdom 

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet

Det hadde ikke gjort noe for meg. 

Telefonen går automatisk inn i ikke-forstyrr kl 22.30, så jeg hadde ikke sett det før dagen etter. Hadde bare skrevet en melding dagen etter å sagt at telefonen går i ikke forstyrr så sent, siden jeg ikke orker snakke i telefonen før sengetid, og spurt om det var noe spesielt de ville. 

Anonymkode: 0af98...298

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Uting. Lærte av mamma, at man ikke ringer noen privat etter klokken 21. 

Anonymkode: 4f1fd...b4f

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg tenker motsatt. At man må sjekke om det er OK å ringe så sent, fordi normal høflighet er å ikke ringe etter kl 21. 

Mange synes det er helt greit så klart, men jeg mener man må sjekke det først. 

Anonymkode: 85f8b...1b2

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Hadde tatt telefonen og ropt;

Hva i alle dager er det som skjer? Hvem er skadet? Hvem er død? Hvem ligger på sykehuset?…osv, siden du ringer nå, midt på natten!!!

…hver gang hun ringte klokken 23. 

Til slutt hadde hun vel lært seg at det ikke passet seg. 

Anonymkode: 03f3c...d1a

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Det er ok så lenge personen vet du er b menneske og våken i den tiden, og du ikke har sagt noe om at det ikke er greit å ringe da. 

Hvis du ikke vil at personen skal ringe i den tiden så må du jo si ifra.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
GlitrendeSjokolade skrev (1 minutt siden):

Det er ok så lenge personen vet du er b menneske og våken i den tiden, og du ikke har sagt noe om at det ikke er greit å ringe da. 

Hvis du ikke vil at personen skal ringe i den tiden så må du jo si ifra.

Det mest opplagte er at det ikke er greit.

Fikk snakket om det i dag, så det blir nok en slutt på det.

• Liker 1
Skrevet

Hvis det ikke føles ok, så ikke ta tlf (sett den i stillemodus).
Det er fullstendig lov å ikke svare tlf på den tiden av døgnet. 

• Nyttig 1
Skrevet

Når sluttet folk å snakke sammen? Du må si ifra at det ikke passer. 

• Liker 2
Skrevet

Jeg har mobilen i Ikke forstyrr-modus fra kl. 22.45, så folk kan bare ringe så mye de vil på natten uten at det plager meg.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Veldig få mennesker som ringer folk etter leggetid 😎 for å ta en prat.

Tenker : mangel på sosiale antenner og respekt.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...