AnonymBruker Skrevet fredag kl. 09:24 #21 Skrevet fredag kl. 09:24 Vi har all forsikring på hverandre (ektefeller) og på alle tre barna. Anonymkode: 89609...801
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 09:28 #22 Skrevet fredag kl. 09:28 Nei, har bare få år igjen til pensjon og har råd til å bli ufør om det skulle skje før den tid. Anonymkode: 89190...ab4 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 09:28 #23 Skrevet fredag kl. 09:28 Jeg fikk ikke tegnet fordi jeg har en medfødt sykdom, men ville selvsagt ha tegnet hvis det ikke var tilfelle. Anonymkode: 94c18...e13
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 09:32 #24 Skrevet fredag kl. 09:32 Har bare en med en engangsutbetaling, ikke månedelig utbetaling. Ble ikke oppmerksomme på det før etter mannen ble ufør. Har forsikret barna, men diagnosen det ene barnet har fått påvist gjelder ikke forsikringen for. Anonymkode: f8980...db4
-venter- Skrevet fredag kl. 09:35 #25 Skrevet fredag kl. 09:35 Hadde heldigvis med månedlige utbetalinger, for når jeg ble syk kom den godt med. Gav meg utbetaling allerede ved AAP. Begge ungene er godt forsikret.
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 09:37 #26 Skrevet fredag kl. 09:37 Via jobb, kostnad på rundt 1700 kr måneden på lønnsslippen, koster sikkert mange ganger mer privat. Får utbetalt 24 G ved 45 år (synker etter det..) og i tillegg 2G i året frem til 67 år med utbetaling per måned. En vanvittig god forsikring Anonymkode: d0e2b...144 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 09:42 #27 Skrevet fredag kl. 09:42 Ja, tegnet den tidlig i 20 årene, er nå i 60 årene og ufør, jeg kjøpte også ut en del forsikringer som ville blitt fripoliser når jg sluttet i jobber oppigjennom, kostnaden ved disse har jo økt endel oppigjennom som slik forsikring gjør da prisen er dyrere (og risikoen større) des eldre en blir, rett før jeg i 50 årene ble ufør kostet disse ca 10% av lønnen ( som da var ca 800 000), forsikringene gir meg i dag nesten like mye som uførepensjonen fra NAV, dette gjør at jeg i dag har en meget god økonomi, men dessverre ikke helse til å bruke opp pengene. ungen kommer svært godt ut av dette! Anonymkode: 9216c...b3b
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 09:43 #28 Skrevet fredag kl. 09:43 Nei, pga diverse så har jeg ikke det - ei heller arbeidsgiver. Nå er jeg snart pensjonist, så blir neppe ufør selv. Men har en nær slektning som sier at uføreforsikringen jobben hadde gjør at vedkommende faktisk klarer seg relativt bra etter å ha blitt ufør i 40-årene. Livet uten denne forsikringen ville blitt meget vanskelig. Vet ikke summer - men forstår at det betyr svært mye. Anonymkode: 5e6c5...125
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 09:45 #29 Skrevet fredag kl. 09:45 To, og det er jeg ekstremt glad for. 12000 i året i et selskap, og litt mindre å en annen. Takket være det får jeg nå snart 2 mill på konto Anonymkode: 9cc26...72d
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 12:17 #30 Skrevet fredag kl. 12:17 Jeg var dekket gjennom arbeidsgiver, heldigvis. Jeg ville aldri fått privat, pga. diverse plager fra ung alder. Jeg ble ufør for et par år siden, og får 150 k brutto i året (betaler vanlig inntektsskatt av denne), i tillegg til 50 k i året som går direkte til pensjonssparing. Jeg fikk også utbetaling da jeg var på AAP. Anonymkode: 73aff...a6b
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 12:28 #31 Skrevet fredag kl. 12:28 Jeg hadde ikke tegnet en selv, men heldigvis hadde jeg gjennom jobben. Ble akutt alvorlig syk før jeg rakk å tenke tanken engang på at det kunne ramme meg. Ble ufør. Får trygd + rundt 90K i forsikring i året. Hadde fått mer om jeg hadde tegnet selv, men var frisk og i full jobb og tenkte ikke på det. Ble syk i slutten av 20-årene. Anonymkode: ef8f3...37c
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 12:33 #32 Skrevet fredag kl. 12:33 Nei, tror ikke jeg er typen til å bli ufør. Anonymkode: 25b1d...bea 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 13:51 #33 Skrevet fredag kl. 13:51 AnonymBruker skrev (1 time siden): Nei, tror ikke jeg er typen til å bli ufør. Anonymkode: 25b1d...bea Ikke jeg heller. Men alle kan få en murstein i hodet, gitt. Eller kreft. Anonymkode: ef8f3...37c 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 13:53 #34 Skrevet fredag kl. 13:53 Jeg hadde. Fikk 1M da jeg ble ufør. Skulle ønske jeg hadde uførepensjon i tillegg. Tenkte ikke på det som 20 åring. Anonymkode: b0b8c...639
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 16:33 #35 Skrevet fredag kl. 16:33 Er godt forsikret via jobb, der det både gir engangsutbetaling og uførepensjon. I tillegg går forsikringen inn å sparer pensjon frem til fylte 67 år. Usikker på hva jeg betaler, men det trekkes skatt månedlig. Kan velge å overta forsikringen hvis jeg bytter jobb. Har i tillegg en uførepensjon privat, men der er det lagt inn en begrensning pga kronisk sykdom. Sykdommen påvirker meg lite, men jeg tror forsikringen vil kunne koble ganske mange sykdommer til denne hvis jeg engang skulle bli ufør. Vurderer å si opp forsikringen da den både er dyr og har ganske lav utbetaling. Begge barna er forsikret. Den eldste ble forsikret et par uker gammel, den yngste da jeg var gravid. Disse forsikringene kommer vi til å betale på frem til de er voksne og i jobb, da håper jeg de velger å fortsette. De vil aldri kunne tegne forsikring med blanke ark igjen. Anonymkode: d1b57...e1a
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 18:06 #36 Skrevet fredag kl. 18:06 Det er den viktigste forsikringen, uten tvil. Veldig takknemlig for bankdama som oppfordret oss til å tegne forsikringer når vi fikk vårt første huslån som friske 18åringer. Har akkurat nå som 42åring fått utbetalt nesten 4 millioner og de pengene betyr alt nå som jeg er 100% ufør. Anonymkode: f1856...165
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 23:03 #37 Skrevet lørdag kl. 23:03 Ja. Jeg er på AAP nå, og får 10 000 netto i mnd fra uførepensjon, i tillegg til AAP og lønn (deltid). Og en liten slant fra uføreforsikringen via jobb, men det er bare lommerusk. Anonymkode: 13ec0...bca
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 23:08 #38 Skrevet lørdag kl. 23:08 Har både uføreforsikring og også nå uførepensjon etter samlivsbrudd. Betaler en god del i året, men dersom jeg skulle være uheldig og ende på AAP eller bli ufør vil inntekten min bli halvert og da har jeg et alvorlig problem mtp. barn og leilighet. Anonymkode: 0e21d...868
AnonymBruker Skrevet i går, 04:08 #39 Skrevet i går, 04:08 Ja. Jeg tjener godt og dersom jeg skulle bli ufør ville inntekten min bli halvert. Jeg har uføreforsikring både via jobb og privat. Dersom jeg skulle bli ufør vil den private utbetale 33 G. Anonymkode: 084f0...2f1 1
AnonymBruker Skrevet i går, 04:25 #40 Skrevet i går, 04:25 Ja jeg har, får fast sum utbetalt hver måned. Har hatt forsikringen i mange år pga jeg var i et røfft risikoyrke. Kostet 1100,- hver måned. Går på AAP og går mot uføre. Jeg får mer utbetalt totalt enn når jeg var i full jobb pga. Jeg skatter 8 % mindre på trygd. Anbefaler ALLE å få seg pensjonsforsikring! Man har ikke råd til å miste inntekten sin når helsa ryker! Anonymkode: 1b348...474
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå