AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 20:05 #1 Skrevet torsdag kl. 20:05 Hvor mye koster den og hva får dere ? Anonymkode: eee3d...934
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 20:11 #2 Skrevet torsdag kl. 20:11 Ja jeg har det ja. Vet ikke hva det koster. Har en del forsikringer og det er mannen som betaler det. Anonymkode: 02ef3...f84
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 20:12 #3 Skrevet torsdag kl. 20:12 Ja og takk gud for det. Her fikk ene barnet diabetes og en klekkelig utbetaling på forsikringen. Har også for oss foreldre hvis det var det du lurte på. Anonymkode: 8861d...2fd
mommyaka Skrevet torsdag kl. 20:13 #4 Skrevet torsdag kl. 20:13 Nei jeg har dessverre ikke det og er uføretrygdet nå..men man min har det ( jobber)
Nordlysstøv Skrevet torsdag kl. 20:18 #5 Skrevet torsdag kl. 20:18 Nei desverre, og er nå ufør 😢 Anbefaler ALLE å ha det, FØR man rekker å få noe som helst av sykdom og plager. 1 4
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 20:19 #6 Skrevet torsdag kl. 20:19 Nei, fikk ikke tegnet pga ting fra barndommen. Ser og ene ungdommen her med epilepsi så står det at hvis det er epilepsi som er årsak slår ikke forsikring inn, selv om forsikring ble tegnet før det fikk epilepsi diagnose. Så eneste ho har er via fagforbundet for der krevde de ikke noe på helse men der er det kun snakk om engangs utbetaling på va 500.000 som evnt utbetales Anonymkode: 9d3ff...a5e
moomino Skrevet torsdag kl. 20:20 #7 Skrevet torsdag kl. 20:20 Nordlysstøv skrev (1 minutt siden): Nei desverre, og er nå ufør 😢 Anbefaler ALLE å ha det, FØR man rekker å få noe som helst av sykdom og plager. Signerer den på det sterkeste. Få ungdommen deres til å tegne så tidlig som mulig 4
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 20:25 #8 Skrevet torsdag kl. 20:25 Tegnet i ung alder for 60.000 kr i året. Jeg husker dessverre ikke mnd sum. Tegnet en som ikke dekket den kroniske sykdommen jeg allerede hadde, som var hypotyreose. Fikk alvorlig invalidiserende sykdom i helt annen kategori ved fylte 38, og får da utbetalt 60k fordelt på hver måned. Beløpet er skattepliktig. Anonymkode: 7649e...a34
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 20:27 #9 Skrevet torsdag kl. 20:27 Glemte å legge til at vi ikke fikk noe fra barneforsikringen vår fordi alt nevrodivergent var utelukket. Samme med en venn som fikk ME og hadde forsikring. Anonymkode: 7649e...a34
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 20:29 #10 Skrevet torsdag kl. 20:29 Nei dessverre. Hadde ikke det. Anonymkode: 2661c...34e
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 20:39 #11 Skrevet torsdag kl. 20:39 Jeg hadde to da jeg ble ufør. Gjennom Fagforbundet som ga meg en sum, og gjennom jobben som ga en ganske høy engangssum og så et beløp hver måned videre. Utbetalt 3500 kr pr måned etter skatt. Har hjulpet veldig. Anonymkode: 86a09...377 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 20:42 #12 Skrevet torsdag kl. 20:42 Ja. Jeg jobber innenfor bank/forsikring. Det aller beste rådet jeg gir foreldre når det kommer til forsikring er å tegne barneforsikring som inkluderer uførepensjon. Når denne faller ut når barnet fyller 23 så kan vedkommende velge å videreføre dekningen UTEN nytt helseerklæringsskjema. For unge voksne anbefaler jeg på det sterkeste å tegne så tidlig som mulig, fy søren så viktig det er!! Anonymkode: b6fcb...816 1 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 20:44 #13 Skrevet torsdag kl. 20:44 Nei. Vi bor i Norge. Ikke Afghanistan. Anonymkode: 4cced...0f8
Sukkerbunn Skrevet torsdag kl. 20:45 #14 Skrevet torsdag kl. 20:45 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ja. Jeg jobber innenfor bank/forsikring. Det aller beste rådet jeg gir foreldre når det kommer til forsikring er å tegne barneforsikring som inkluderer uførepensjon. Når denne faller ut når barnet fyller 23 så kan vedkommende velge å videreføre dekningen UTEN nytt helseerklæringsskjema. For unge voksne anbefaler jeg på det sterkeste å tegne så tidlig som mulig, fy søren så viktig det er!! Anonymkode: b6fcb...816 Hvilke forsikring jobber du på? Gjelder dette alle barneforsikringer? vi har u Storebrand på barn men må uføre på de også
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 20:53 #15 Skrevet torsdag kl. 20:53 Ja, barna og vi voksne har. Et av barna har allerede fått bruk for sin, dessverre. Jeg hadde dessverre ingen forsikring før jeg fikk påvist to kroniske sykdommer som ung voksen. Er derfor ekstra bevisst på det for egne barn. Kommer til å sørge for forsikring på dem til de er ferdig studert og i fast jobb. Anonymkode: b370b...060
Einus Skrevet torsdag kl. 20:55 #16 Skrevet torsdag kl. 20:55 (endret) Da jeg bodde i Oslo på åttitallet, var det en forsikringsagent som var på meg og ville at jeg skulle kjøpe en uføre forsikring. Jeg var veldig i tvil, jeg var 26 år gammel. Jeg lot meg overtale og jeg vet at jeg betalte cirka 1200 kr. i måneden. Dette var ganske mye penger for mitt vedkommende. Da jeg var 48 år gammel, fikk jeg en alvorlig hjertestans. Det resulterte i at jeg efter noe tid ble uføretrygdet. Jeg fikk blant annet kjøreforbud i tre måneder. Jeg gikk gjennom forsikringer som jeg hadde, og fant ut at jeg hadde en uføre forsikring. Den ga meg 150.000 i året frem til jeg ble 60 år gammel. Det var vel verdt for mitt vedkommende. Dog skulle jeg ønsket at jeg hadde satt grensen til 70 år. Men når man er 26 år gammel, så tenker man kanskje ikke så mye på alder og så videre. For dere som ønsker å vurdere å kjøpe dere uføre forsikring, kan jeg bare gi det beste samtykke. Man vet aldri hva som skjer i fremtiden. Endret torsdag kl. 20:56 av Einus 1
Sniff76 Skrevet torsdag kl. 20:55 #17 Skrevet torsdag kl. 20:55 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Nei. Vi bor i Norge. Ikke Afghanistan. Anonymkode: 4cced...0f8 Vi bor i Norge, kanskje det landet med flest uføretrygdede i verden, og uføre som har dårlig råd. Det kommer godt med å ha uføreforsikring med mnd utbetalinger.
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 20:55 #18 Skrevet torsdag kl. 20:55 Jeg hadde det i 30 år inntil jeg ikke hadde råd til det lenger. Var vel snakk om 7-800 Kr.i Mnd. Trist og dumt,nå er jeg så "syk" at jeg ikke får tegnet ny. Anonymkode: cec9f...f72 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 22:56 #19 Skrevet torsdag kl. 22:56 Jeg har ikke, det er for seint for meg. Men barna og mannen har. 12-åringen min har allerede fått utbetalt over en million etter en bilulykke. Vet ikke om han blir ufør, men det er heller ikke helt usannsynlig at han vil komme dit en dag.. Anonymkode: ae8f7...904
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 23:00 #20 Skrevet torsdag kl. 23:00 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg har ikke, det er for seint for meg. Men barna og mannen har. 12-åringen min har allerede fått utbetalt over en million etter en bilulykke. Vet ikke om han blir ufør, men det er heller ikke helt usannsynlig at han vil komme dit en dag.. Anonymkode: ae8f7...904 Blir ikke det mer en ulykkesforsikring? Men ja det er jo også bra å ha Anonymkode: eee3d...934 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå