Gjest Gjest_Hilde_* Skrevet 9. april 2006 #1 Del Skrevet 9. april 2006 vi har et lite vindu som jeg kunne tenkt meg å skiftet fra vanlig glass til blyglass. har innsyn på den siden(vindfang) får inn lys fra annet vindu. har to små der. ca 110/30 cm. Kan tenke meg å skifte begge to. For selv med blyglass vil det slippe inn lys. kan tenke meg noe annet enn det som ar før av blyglas. ser ofte i eldre hus at det er ruter i grønt/brunt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bodillen Skrevet 9. april 2006 #2 Del Skrevet 9. april 2006 Personlig er jeg veldig lite glad i blyglass, men det kommer jo an på hva slags hus man har. Skulle jeg valgt noe for å slippe innsyn ville jeg valgt glassbyggestein. Men selvføgelig ville jeg ikke valgt det i et hvilket som helst slags hus - det må passe inn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 9. april 2006 #3 Del Skrevet 9. april 2006 Jeg har en hel haug med blyglass... Alle "ekstravinduene" som hører til leiligheten har det... Jeg liker det heller ikke, men i et interiørprogram så jeg noe kult. Det var blyglass i noen små vinduer, men de var malt i endel fine blåfarger, med no pynt og greier. Kanskje de hadde vært noe? Da unngår man "syttitallsstilen", men hindrer likevel innsyn? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 9. april 2006 #4 Del Skrevet 9. april 2006 Har også blyglassvindu. Det var vel moderne på 80-tallet... Ikke vi som valgte det. På jobben, der de ikke vil ha innsyn, har de hatt på en folie, slik at vinduet ser ut som satinert glass. Veldig stilig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 10. april 2006 #5 Del Skrevet 10. april 2006 Hvis vinduene ellers er i god stand, så finnes det folie som ser ut som blyglass. Da kan du ta den av når/hvis du blir lei. Ellers finnes det maling og "bly" som du legger på selv etter eget ønske. Du kan f.eks bruke windsowcolor. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 10. april 2006 #6 Del Skrevet 10. april 2006 Jeg har en hel haug med blyglass... Alle "ekstravinduene" som hører til leiligheten har det... Jeg liker det heller ikke, men i et interiørprogram så jeg noe kult. Det var blyglass i noen små vinduer, men de var malt i endel fine blåfarger, med no pynt og greier. Kanskje de hadde vært noe? Da unngår man "syttitallsstilen", men hindrer likevel innsyn? ← Det er det jeg skal ha....i blått Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 10. april 2006 #7 Del Skrevet 10. april 2006 Hvis vinduene ellers er i god stand, så finnes det folie som ser ut som blyglass. Da kan du ta den av når/hvis du blir lei. Ellers finnes det maling og "bly" som du legger på selv etter eget ønske. Du kan f.eks bruke windsowcolor. ← hvor kjøper man det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 10. april 2006 #8 Del Skrevet 10. april 2006 Jeg vet ikke hvor man for tak i blyglass-folie. Vet at det er masse å velge mellom i Spania i alle fall. Windowcolor o.l. får du vel kjøpt hos Panduro og i andre hobbyforretninger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 10. april 2006 #9 Del Skrevet 10. april 2006 hva med folie som gjør vinduet matt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå