Gå til innhold

blyglassvindu

Gjest Gjest_Hilde_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Hilde_*

vi har et lite vindu som jeg kunne tenkt meg å skiftet fra vanlig glass til blyglass.

har innsyn på den siden(vindfang) får inn lys fra annet vindu. har to små der. ca 110/30 cm.

Kan tenke meg å skifte begge to. For selv med blyglass vil det slippe inn lys.

kan tenke meg noe annet enn det som ar før av blyglas. ser ofte i eldre hus at det er ruter i grønt/brunt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Bodillen

Personlig er jeg veldig lite glad i blyglass, men det kommer jo an på hva slags hus man har.

Skulle jeg valgt noe for å slippe innsyn ville jeg valgt glassbyggestein. Men selvføgelig ville jeg ikke valgt det i et hvilket som helst slags hus - det må passe inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Jeg har en hel haug med blyglass... Alle "ekstravinduene" som hører til leiligheten har det... Jeg liker det heller ikke, men i et interiørprogram så jeg noe kult. Det var blyglass i noen små vinduer, men de var malt i endel fine blåfarger, med no pynt og greier.

Kanskje de hadde vært noe? Da unngår man "syttitallsstilen", men hindrer likevel innsyn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Har også blyglassvindu. Det var vel moderne på 80-tallet... Ikke vi som valgte det.

På jobben, der de ikke vil ha innsyn, har de hatt på en folie, slik at vinduet ser ut som satinert glass. Veldig stilig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis vinduene ellers er i god stand, så finnes det folie som ser ut som blyglass. Da kan du ta den av når/hvis du blir lei. Ellers finnes det maling og "bly" som du legger på selv etter eget ønske. Du kan f.eks bruke windsowcolor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en hel haug med blyglass... Alle "ekstravinduene" som hører til leiligheten har det... Jeg liker det heller ikke, men i et interiørprogram så jeg noe kult. Det var blyglass i noen små vinduer, men de var malt i endel fine blåfarger, med no pynt og greier.

Kanskje de hadde vært noe? Da unngår man "syttitallsstilen", men hindrer likevel innsyn?

Det er det jeg skal ha....i blått

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis vinduene ellers er i god stand, så finnes det folie som ser ut som blyglass. Da kan du ta den av når/hvis du blir lei. Ellers finnes det maling og "bly" som du legger på selv etter eget ønske. Du kan f.eks bruke windsowcolor.

hvor kjøper man det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hvor man for tak i blyglass-folie. Vet at det er masse å velge mellom i Spania i alle fall.

Windowcolor o.l. får du vel kjøpt hos Panduro og i andre hobbyforretninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...