AnonymBruker Skrevet 26. mars #1 Skrevet 26. mars Hvilket bruker du, og er du fornøyd? (Eller hunden din da.) Bruker i dag royal canin, ønsker å bytte over til noe annet. Ikke Acana eller Orijen, det vil han ikke ha. Mellomstor hund. Har sett litt på Monster, noen med erfaringer med det? forer også på vom, men ønsker å bruke noe tørrfôr i tillegg. Anonymkode: 767a1...61d
AnonymBruker Skrevet 26. mars #2 Skrevet 26. mars Bruker Brit Salamon eller Brit Lamb pga lite blandet proteiner. Mange har kylling som "fyllmasse", noe min tårler dålig Forer også frossent oksekjøtt i tillegg. Anonymkode: cc4cb...4e6
Crazydoglady Skrevet 26. mars #3 Skrevet 26. mars AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Hvilket bruker du, og er du fornøyd? (Eller hunden din da.) Bruker i dag royal canin, ønsker å bytte over til noe annet. Ikke Acana eller Orijen, det vil han ikke ha. Mellomstor hund. Har sett litt på Monster, noen med erfaringer med det? forer også på vom, men ønsker å bruke noe tørrfôr i tillegg. Anonymkode: 767a1...61d Veldig fornøyd med appetitt, bruker extreme på vinteren og energy eller sensitive fish på sommeren. Har ingen sensitive hunder, men bruker den på grunn av smak og innhold. Fast og lite avføring, kjempefin pels. Ingenting negativt. 😊 1
moomino Skrevet 26. mars #4 Skrevet 26. mars Vi bruker V.I.P dogfood. Som supplering. Bruker vom som hovedfòr, men har altid litt tørfór stående i en skål
Arx Skrevet 26. mars #5 Skrevet 26. mars AnonymBruker skrev (2 timer siden): Bruker Brit Salamon eller Brit Lamb pga lite blandet proteiner. Mange har kylling som "fyllmasse", noe min tårler dålig Forer også frossent oksekjøtt i tillegg. Anonymkode: cc4cb...4e6 Kylling er ikke fyllmasse! Det er en god proteinkilde som mange hunder tar opp godt. At din ikke tåler det betyr ikke at det er dårlig. 1
Galanga Skrevet 26. mars #6 Skrevet 26. mars Bruker 50/50 Smaak råfor og Appetitt tørrfôr (Skin and coat). Superfornøyd med Appetitt, har brukt det til alle hunder/valper. Akkurat den som heter skin and coat synes jeg de får utrolig bra pels av, og de liker den også bedre enn de andre typene vi har prøvd.
AnonymBruker Skrevet 26. mars #7 Skrevet 26. mars Arx skrev (23 minutter siden): Kylling er ikke fyllmasse! Det er en god proteinkilde som mange hunder tar opp godt. At din ikke tåler det betyr ikke at det er dårlig. Kylling er svært omdiskutert. Det er mange hunder som utvikler allergi mot kylling, siden det er i så og si alt man kan få til hund av fôr og godbiter. Det funker for mange, men det er også flere og flere dyr som reagerer på kyllingen. Anonymkode: 767a1...61d
AnonymBruker Skrevet 26. mars #8 Skrevet 26. mars Crazydoglady skrev (2 timer siden): Veldig fornøyd med appetitt, bruker extreme på vinteren og energy eller sensitive fish på sommeren. Har ingen sensitive hunder, men bruker den på grunn av smak og innhold. Fast og lite avføring, kjempefin pels. Ingenting negativt. 😊 Jeg er litt negativ til appetitt, uten at jeg egentlig vet så mye om den. Skal lese litt om det Anonymkode: 767a1...61d
Crazydoglady Skrevet 26. mars #9 Skrevet 26. mars AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg er litt negativ til appetitt, uten at jeg egentlig vet så mye om den. Skal lese litt om det Anonymkode: 767a1...61d Innholdsmessig så er det ikke så ille altså. Og rent resultatmessig i bruk har det slått alt annet tørrfor jeg har prøvd på mine bikkjer. Både orijen/acana og rc, Purina, Eukanuba. Mine hunder har alltid hatt blank pels, gode klør, ingen hudproblemer etc,.men apetitt var enda ett par hakk opp altså mtp skinn i pels og ikke minst avføring som er nesten like bra som når hundene råfores på vom og hundemat el.. labb derimot var jo iallefall veldig dårlig i sin tid, så mulig det er der du har det fra. Samme produsent.. rimelig sikker på at labb har blitt bedre enn det var før også, men det holder jeg meg unna personlig.
AnonymBruker Skrevet 26. mars #10 Skrevet 26. mars AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvilket bruker du, og er du fornøyd? (Eller hunden din da.) Bruker i dag royal canin, ønsker å bytte over til noe annet. Ikke Acana eller Orijen, det vil han ikke ha. Mellomstor hund. Har sett litt på Monster, noen med erfaringer med det? forer også på vom, men ønsker å bruke noe tørrfôr i tillegg. Anonymkode: 767a1...61d Vi gikk bort i fra monster da bikkja fikk mye luft og voldsomme mengder avføring. Orijen og proplan er tørrforet han responderer best på. stor hund +- 60 kg. Anonymkode: 09c4b...ce3
Crazydoglady Skrevet 26. mars #11 Skrevet 26. mars Arx skrev (40 minutter siden): Kylling er ikke fyllmasse! Det er en god proteinkilde som mange hunder tar opp godt. At din ikke tåler det betyr ikke at det er dårlig. Kylling generelt er ikke dårlig, men kylling i hundefor er gjerne av dårlig kvalitet..dårlig fettkilder..dårlig kvalitet..kun fokus på billig. Og mange hunder reagerer på det. Det kan også ha med hva kyllingen fores på
AnonymBruker Skrevet 26. mars #12 Skrevet 26. mars Crazydoglady skrev (24 minutter siden): Innholdsmessig så er det ikke så ille altså. Og rent resultatmessig i bruk har det slått alt annet tørrfor jeg har prøvd på mine bikkjer. Både orijen/acana og rc, Purina, Eukanuba. Mine hunder har alltid hatt blank pels, gode klør, ingen hudproblemer etc,.men apetitt var enda ett par hakk opp altså mtp skinn i pels og ikke minst avføring som er nesten like bra som når hundene råfores på vom og hundemat el.. labb derimot var jo iallefall veldig dårlig i sin tid, så mulig det er der du har det fra. Samme produsent.. rimelig sikker på at labb har blitt bedre enn det var før også, men det holder jeg meg unna personlig. Ja, jeg har det nok fra Labb. Labb er ikke et fôr jeg kommer til å prøve. Fint om det fungerer for noen, men det er mest fyllmasse. Skal se litt på appetitt. Takk for tips Anonymkode: 767a1...61d
Arx Skrevet 26. mars #13 Skrevet 26. mars (endret) AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Kylling er svært omdiskutert. Det er mange hunder som utvikler allergi mot kylling, siden det er i så og si alt man kan få til hund av fôr og godbiter. Det funker for mange, men det er også flere og flere dyr som reagerer på kyllingen. Anonymkode: 767a1...61d Det stemmer at mange hunder er allergiske, men å kalle det fyllmasse er feil! Det finnes også mye godt for og godbiter uten kylling. Endret 26. mars av Arx 1
AnonymBruker Skrevet 26. mars #14 Skrevet 26. mars Råforer som hovednæring. Har Purenatural som tørrfor, Anonymkode: 93fd7...682
Arx Skrevet 26. mars #15 Skrevet 26. mars Crazydoglady skrev (26 minutter siden): Kylling generelt er ikke dårlig, men kylling i hundefor er gjerne av dårlig kvalitet..dårlig fettkilder..dårlig kvalitet..kun fokus på billig. Og mange hunder reagerer på det. Det kan også ha med hva kyllingen fores på Igjen, det gjør det ikke til fyllmasse. Hva mener du med dårlig fettkilder? Det er ingen hemmelighet at mye av kjøttet i hundefor er avskjær og biprodukter, det gjelder ikke bare kylling.
Arx Skrevet 26. mars #16 Skrevet 26. mars Jeg forer mest rått, men noe tørrfor til den ene hunden. Varierer pdd Farmina oceans og Farmina lam med gresskar. Helt OK for, skulle gjerne hatt høyere kjøttinnhold men vanskelig å finne stort høyere uten å betale syke priser.
Crazydoglady Skrevet 26. mars #17 Skrevet 26. mars Arx skrev (1 time siden): Igjen, det gjør det ikke til fyllmasse. Hva mener du med dårlig fettkilder? Det er ingen hemmelighet at mye av kjøttet i hundefor er avskjær og biprodukter, det gjelder ikke bare kylling. Kylling baserte for er ofte fjærkre fett osv, ikke den beste fettkilden. Nei, hva man legger i fyllstoff kommer vell an på da. Det er selvsagt proteiner, men det det er mye kylling og div er det åpenbart for å spare penger og ofte veldig dårlige for.. 1
AnonymBruker Skrevet 28. mars #18 Skrevet 28. mars Veldig fornøyd med Appetitt maintenence - gir halvparten tørrfôr og Vom hundemat. Anonymkode: 12316...dde
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå