Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det andre som kan relatere til en "utmattelse" knyttet til det å være på kontoret dag inn, dag ut, rundt mennesker? Tror ikke det er noe spesielt ved kulturen hos oss, men det handler mer om at vi er 50-60 stk som skal hilse på hverandre - enten det er når man kommer, når man skal på do, når man spiser lunsj.. blir sliten av alle disse små interaksjonene, og kjenner faktisk at jeg blir litt irritert. Ikke nødvendigvis på enkeltpersoner, selv om noen er mer slitsomme enn andre.

blir også så mange små avbrytelser i løpet av dagen, folk som oppsøker meg, folk rundt som prater (åpent landskap), eller bare forventningen om at man skal få med seg de de rundt prater om- hvis plutselig de finner ut at du kan bidra inn i en samtale!

dette er nå hverdagen min, så jeg må lære meg å håndtere og helst leve godt med dette. Noen gode tips? Er i starten av 30-årene, så jeg har noen år igjen for å si det sånn. Vurderer det ikke som aktuelt å bytte yrke/karriere p.t.

Anonymkode: fd333...2ed

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Klapp på deg lydisolerende headset og ignorer som best du kan. Du må ikke ha på lyd eller musikk i det en gang, de fleste har høyere terskel for å forstyrre noen med headset på. Det er også lov å si "jeg er opptatt akkurat nå" eller rett og slett henge opp skilt på pulten din med "ikke forstyrr".

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Har du mulighet for å ha hjemmekontor noen dager i uka? Det har vært redningen for min del.

Anonymkode: 7663b...4d7

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner veldig godt hva du mener, og jeg hadde blitt tussete! 

Jeg hater forstyrrelser i arbeidet, og att jeg mister produktiviteten. 

Åpent landskap skulle vært forbudt, -det er vel også bevist att det er forstyrrende og gir mindre produktivitet, -såfremt en ikke har en arbeidsplass der det er mye samhandling.  Jeg stemmer i med konseptet "lydisolert headsett". Helst skulle jeg hatt skylapper også.

Åpent landskap er kjent for å gi stress og utmattelse, sykemeldinger og konsentrasjonsvansker. Bare tull! 

Anonymkode: ec5a6...26f

Skrevet

Dette kunne jeg kjenne meg veldig godt igjen i, og slik opplevde jeg det også. Har dessverre ingen råd å komme med. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...