Gå til innhold

Noen som fortsatt bruker kodebrikke?

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gjør😅

AnonymBruker
Skrevet

Kjenner flere som gjør det. Jeg hadde før BankID på mobil kom. Fordelen er jo at du ikke blir helt opprådd hvis noe skjer med telefonen, for den brikken hadde man jo som regel oppbevart på et eller annet trygt sted til man trengte den.

Anonymkode: 9bdd8...2e8

AnonymBruker
Skrevet

Men ang. artikkelen - de som fortsatt tilbyr dem kan jo bare gå over til å alltid sende ut slike brikker rekommandert f.eks., i stedet for rett i postkassa. Da er det sporing på dem pluss at mottaker må legitimere seg før de får hente brevet.

Anonymkode: 9bdd8...2e8

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jepp, bruker bare brikke her.
Prøvde app en periode, men det fungerte dårlig.

Det er synd at man skal være så jævla avhengig av den jævla mobiltelefonen hele tida.

Anonymkode: 49467...032

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg brukte det inntil ikke altfor mange år siden, da var det enkelte ting som krevde kodebrikke fremfor bankID på mobil, blant annet det å signere gjeldsbrev hos Lånekassen. Men nå er ikke det noe problem lenger, så nå har jeg ikke hatt noe behov for kodebrikke på flere år. 

Anonymkode: c830f...de5

AnonymBruker
Skrevet

Har brikke,funker fint.

Anonymkode: b4c3e...8bc

AnonymBruker
Skrevet

Vurderer å bruke når bank id kaller meg for sleipboks dumris snåltøffel osv... 

Anonymkode: ac7a9...442

Skrevet

Hadde sånn kodebrikke i mange år. Det fungerte fint. Etter hvert gikk banken over til bank id på nett. Det fungerer kjempefint. 

Men selv i dag, mistet nettet noen timer, da får du ikke gjort noe. 

Det er noe å tenke på…. 

AnonymBruker
Skrevet

Ja, kodebrikke her.

Anonymkode: 636a8...a1f

AnonymBruker
Skrevet

Har en som jeg har med som back-up om jeg skulle få frastjålet mobilen i utlandet, og behøver å logge inn i nettbank, etc.

Ja, jeg reiser veldig mye (og ofte lenge om gangen), og nei, bankbrikken oppbevares et annet sted, så det er nok ikke veldig stor sjans for at den blir stjålet samtidig som telefonen.

Anonymkode: a0984...6e4

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en kodebrikke i bakhånd. Burde vært en selvfølge for alle. Å tro blindt på at teknologien/systemet virker hele tiden er naivt.

Anonymkode: f5ec0...31c

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg har en kodebrikke i bakhånd. Burde vært en selvfølge for alle. Å tro blindt på at teknologien/systemet virker hele tiden er naivt.

Samme her. Har ikke brukt den på lenge, men ser på den som en slags forsikring.

Anonymkode: 45704...367

Skrevet
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Å tro blindt på at teknologien/systemet virker hele tiden er naivt.

Kanskje best med kontanter... og aldri reise med fly...
Har brukt nettbank i 26 år og aldri hatt kodebrikke.

Anonymkode: acec4...708

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg tenker at man sliter uansett med å logge på BankID om BankID ikke fungerer... 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...